Toon posts:

ADSL firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met 2000-server wel aanmelden bij Planet, maar internetverkeer en pingen lukt niet, zelfs niet naar de gateway. Dit moet door iets van een firewall zijn.
Zelf heb ik niets in die richting aangezet.

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 14:35

Glabbeek

Dat dus.

Welke vuurmuur gebruik je? Wat zijn de setting ervan? Heeft het eerder wel gewerkt? Werkt niet vanaf een andere pc in het (evt.) netwerk of ook niet vanaf de server zelf? Kortom, met de informatie die jij geeft kan geen oplossing gegeven worden.

En zo is het maar net.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Welk OS?

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:33 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Welk OS?
Lezen aub. Er staat met koeieletters 2000 Server. Lijkt me duidelijk.

Om dit probleem te verhelpen graag wat meer details.

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb volgens mij precies het zelfde probleem. Dan met Win2k Pro. (zie [topic=528518/1/25])

Verwijderd

Topicstarter
Het spul draaide als een speer op een NT4-server. Deze hebben we vervangen door een w2k-server.
De gateway is een 195........ adres (ik weet niet zeker of MS dit spontaal heeft verzonnen, of echt vanuit planet is ontvangen).
Ik heb prima contact met de modem, kan via IE prima bij de configuratie van het ding. Hij logt dus ook netjes aan bij Planet (zij zien dat ik ingebeld ben, maar kunnen ook niet naar mij pingen).
Ik heb alles nog eens volgens de handleiding van Planet geconfigureerd (eerst volgens MXStream boekje gedaan).
Zelf heb ik niet van firewall geinstalleerd of geconfigureerd.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je gebruikt dus ADSL, wat voor adsl-modem heb je?? usb of ethernet(waarschijnlijk dus ethernet, aangezien usb niet ondersteund wordt in NT4)...heb je je adsl-modem getweakt?? welke gateway heb je ingevuld?? (in het geval van een getweakte ethernetmodem moet dit dus 10.0.0.138 zijn, of anders het ip-adres van je modem) Kijk ook even via ipconfig /all wat de rest van netwerkinstellingen zijn.

iRacing Profiel

Pagina: 1