Toon posts:

htaccess brug maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht, maar kon het antwoord niet vinden op mijn volgende vraag.

Ik heb 2 pagina's. 1 MET htaccess en een ZONDER htaccess.

Het probleem is dat de pagina ZONDER htaccess bestanden nodig heeft van de pagina MET htaccess. Uiteraard kan dit niet want zodra ik de pagina zonder htaccess open, dan geeft ie de info niet weer die hij van de map MET htaccess moet ophalen.

Nou wil ik dus in die htaccess aangeven dat wanneer er info gevraagd wordt uit de map of URL waar de pagina zonder htaccess staat, dat hij die dan wel moet weergeven.

Ik dacht aan zoiets:
code:
1
2
3
allow from /path/naar/de/map/zonder/htaccess/
of
allow from http://www.domein.nl/mapzonderhtaccess/

Maar dat werkt dus niet.
Ik moet er nog even bijzeggen, dat de betreffende htaccess op IP adres checkt. Wanneer men een correct IP heeft dan werkt de andere pagina ook goed.
En dan geeft hij dus de info uit de htaccess dir wel weer. Logisch natuurlijk...

Hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat ook users met een "fout" IP adres wel die info kunnen zien vanuit de pagina zonder htaccess.

Verwijderd

je kan toch gewoon linken naar user:pass@pagina.jouwwebsite.nl/bev/dir/pagina.html

of nie?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm wordt flink lastig.. ALs die info clientside wordt ingevoegd is er met geen mogelijkheid veilig te bepalen of het ook werkelijk de pagina is waarvan jij wilt dat het ingevoegd wordt. Zijn het trouwens 2 pagina's op dezelfde server en heb je er ook scripting mogelijkheden? (cgi asp php ofzo)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 15:54 schreef Janoz het volgende:
Hmm wordt flink lastig.. ALs die info clientside wordt ingevoegd is er met geen mogelijkheid veilig te bepalen of het ook werkelijk de pagina is waarvan jij wilt dat het ingevoegd wordt. Zijn het trouwens 2 pagina's op dezelfde server en heb je er ook scripting mogelijkheden? (cgi asp php ofzo)
de mappen staan naast elkaar op dezelfde server. In beide mappen staat bijna dezelfde inhoud. Alleen moet map1 (zonder htaccess) de images van map2 laden (met htaccess)

De 2 pagina's draaien allebei op php, en ze lezen beide uit dezelfde database. Het pad naar die images leest hij ook uit de database, dus de map images kopieren is geen optie. En 2 databases draaien ook niet.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Petuhr

FreeBSD

Wil je dat in de ene map de scripts niet opgevraagd kunnen worden, en de plaatjes wel?
code:
1
2
3
4
5
6
<Files blaat.html hoei.php>
AuthType Basic
AuthUserFile /home/users/a/b/ababab/.htpasswd
AuthName "Per File"
Require valid-user
</Files>

Zo kan je in je .htaccess opgeven welke bestanden je wilt beveiligen.. de rest is dan normaal op te roepen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 16:33 schreef Petuhr het volgende:
Wil je dat in de ene map de scripts niet opgevraagd kunnen worden, en de plaatjes wel?
code:
1
2
3
4
5
6
<Files blaat.html hoei.php>
AuthType Basic
AuthUserFile /home/users/a/b/ababab/.htpasswd
AuthName "Per File"
Require valid-user
</Files>

Zo kan je in je .htaccess opgeven welke bestanden je wilt beveiligen.. de rest is dan normaal op te roepen...
Hier is mijn htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<Files index.php mainfile.php>
AuthUserFile /path/naar/.htpasswd
AuthName "per file"
AuthType Basic

<Limit GET>
order deny,allow
deny from all
allow from 212.212.212.
require valid-user
satisfy any
</limit>
</files>

Als ik dit zo gebruik krijg ik error 500.
Het zou echter wel ideaal zijn voor mijn probleem als het werkt.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 16:39 schreef Zenith4ever het volgende:
<Limit GET>
maar met een post of put mag ik er wel gewoon bij??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 17:34 schreef brammetje het volgende:

[..]

maar met een post of put mag ik er wel gewoon bij??
Als je IP niet correct is, dan mag je erbij als je een username of password hebt.

Of bedoel je dat niet?
Pagina: 1