zip disk wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb net de volgende configuratie in elkaar geflanst:

IDE0 Prime: HD (Maxtor 20G 7200rpm)
IDE0 Slave: Zip Drive (100mb)
IDE1 Prime: CDROM (Asus 50x)
IDE1 Slave: Fikker (Philips 8x)
en een floppietje

Alle apparaten worden in BIOS en in XP wordt herkent, maar ik kan geen zip-disks in mijn drive doen. Hij blijft zeggen dat er geen disk in zit. De disk zelf is ok...
(alle kabels en jumpers zitten volgens mij ook goed, anders werd ie niet herkent?!)

Waar kan dit aan liggen?
Misschien dat hij in BIOS aangeeft dat het een floppy is, terwijl hij als HD gezien moet worden? Ik heb helaas geen optie gezien om dat te wijzigen...

overige specs: MSI K7T Turbo, Duron 1000 MHz, 256 MB intern, Realtek + 3Com nic, Asus V7100, SoundBlaster Live 1024.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Probeer eens op een ander IDe-channel. Waarschijnlijk lusten je HHD en Zipdrive elkaar niet ....

IDE-zipdrives kunnen erg lastig zijn. Met de SCSI versie had ik nooit geen problemen...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Ik ken al die problemen met Zip drives,

Ten eerste niet de IOMEGA software installeren als XP het zelf al kan ondersteunen.
Een goede 2de is om andere IDE's te gebruiken (wissellen dus).

Kijk eens of deze het meteen na het opstarten wel doet, zoja dan heb je powerdown probleem van je ZIP-drive en moet je de powerdown langer zetten via de registry kun je deze op bijvoorbeeld 24 uur zetten.

En anders heb je n defecte ZIP-drive

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ehm ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij heeft het al es gedraaid met HD en zip samen, maar ik zal het als ik thuis ben checken...(zit nu op mijn werk)

En ik draai geen software van Iomega, want daar had ik al eerder slechte ervaringen mee... Bedankt voor die tip, maar kun je misschien ff (in het kort) uitleggen wat precies een powerdown probleem is?

alvast bedankt!

Verwijderd

Je kunt proberen om de VIA IDE Busmaster drivers te installeren, dit verhelpt veel problemen met de VIA 686B(die zit op je Turbo) en een IDE Zipdrive welke op http://downloads.viaarena.com/drivers/others/580_3012.zip zijn te vinden