Tweak Alcatel naar Pro

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 16:51
Als ik mijn ISDN Alcatel modem tweak naar de pro-versie, kan ik dan nog steeds mijn PC gebruiken als softwarerouter?
Dwz, ik deel internet en bestanden nog steeds via bnc-kabels naar andere pc's en wil dat nog een tijdje blijven doen. Toch zie ik wel voordelen in het tweaken.
Zijn er ook Alcatel-gebruikers met tweak-adviezen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja dit kan wel, alleen ik zie het persoonlijk dan (nog) het nu niet van in.

Waarom zou je iets veranderen als het niet nodig is en op deze manier ook goed werkt. ?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
Op dinsdag 18 juni 2002 15:21 schreef Rocketman het volgende:
Als ik mijn ISDN Alcatel modem tweak naar de pro-versie, kan ik dan nog steeds mijn PC gebruiken als softwarerouter?
Dwz, ik deel internet en bestanden nog steeds via bnc-kabels naar andere pc's en wil dat nog een tijdje blijven doen.
volgens mij heb ik een hub met 7 UTP + 1 coax aansluitingen... dan zou je ineens klaar zijn. 'k weet niet of die dingen nog te krijgen zijn.

Maar software router kan ook nog hoor...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Rocketman
Op dinsdag 18 juni 2002 15:23 schreef [Airwolf] het volgende:
Ja dit kan wel, alleen ik zie het persoonlijk dan (nog) het nu niet van in.

Waarom zou je iets veranderen als het niet nodig is en op deze manier ook goed werkt. ?
Het lijkt me wel aardig als je niet meer hoeft in te bellen.

• Martkrui
Op dinsdag 18 juni 2002 16:25 schreef Rocketman het volgende:

[..]

Het lijkt me wel aardig als je niet meer hoeft in te bellen.
Mijn ervaring is dat het gemakkelijker is om dat ding te upgraden dan de std. installatie uit te voeren.
Router is gemakkelijk... belt idd zelf in enzo. ik vondt het zeker de moeite waard.

En als je nog ergens een hub met coax aansluiting kan vinden ( kopu ? ruilu ? >:) ) kan je de andere clients ook direct aansluiten zodat je pc niet altijd aan hoeft te staan..

• Rocketman
Op dinsdag 18 juni 2002 16:55 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het gemakkelijker is om dat ding te upgraden dan de std. installatie uit te voeren.
Router is gemakkelijk... belt idd zelf in enzo. ik vondt het zeker de moeite waard.

En als je nog ergens een hub met coax aansluiting kan vinden ( kopu ? ruilu ? >:) ) kan je de andere clients ook direct aansluiten zodat je pc niet altijd aan hoeft te staan..
Maar dan kunnen we geen bestanden meer delen....

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

tuurlijk kan je dan nog wel bestanden delen, die gaan toch vanaf jou pc naar de ander rechtstreeks en komen niet vanaf de routerpc

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50
Aangezien je 1 pc rechtstreeks aan je verbinding wil hangen, zou ik je het topic [topic=430049] willen adviseren door te lezen.

• Martkrui
Op dinsdag 18 juni 2002 20:50 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Aangezien je 1 pc rechtstreeks aan je verbinding wil hangen, zou ik je het topic [topic=430049] willen adviseren door te lezen.
Je kan ook gewoon alle verkeer doorlaten dmv defserver. is nog gemakkelijker..

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Tja, het nut van de tweak wordt wel een stuk minder, en daarbij, router achter router is niet zo heel mooie oplossing. je zou natuurlijk de routerfunctie van je pc op kunnen heffen en hem volledig laat werken als fileserver.....wat ook nog kan (en wat wel heel nuttig is natuurlijk) is hem gebruiken als firewall.....dan krijg je dus iets als

modem -- server -- hub/switch -- clients

waarbij de server dus de functie van firewall/fileserver heeft....verder schopt hij alles wat op nic1 binnenkomt naar nic2 en andersom...........

iRacing Profiel

Verwijderd

volgens mij staat ergens in de pcm hier een artikelover, het nummer weet ik niet en de uitgave ook niet

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op woensdag 19 juni 2002 15:41 schreef ssj_gohan het volgende:
volgens mij staat ergens in de pcm hier een artikelover, het nummer weet ik niet en de uitgave ook niet
Kijk, dat zoekt handig ;)

maar het is dus geheel van de topicstarter afhankelijk van wat ie wil.......een router achter een router is bij voorbaat al nutteloos, maar je kan het masjien natuurlijk wel een andere functie geven.......bijvoorbeeld file/printerserver en dan kan je hem weer beter zo zetten:

modem -- hub/switch -- clients + Server

Deze opstelling is nutteloos voor virusscanner/firewall vanaf een server, daarom zou ik kiezen voor de opstelling die ik hiervoor al heb gegeven, zodat alle internettraffic veilig verloopt. Het is maar net wat je wilt....

iRacing Profiel

Pagina: 1