Heb dus een probleem en kom er zelf niet uit, althans niet met de huidige config.
Even een flashback....
Alle hardware werkte goed in deze config:
Gigabyte 7IX moederbord-slot-a
AMD Athlon K7 600@700 (gemod: 2x 8cm casefans / 44c max)
384 Mb PC133 DIMM's (3x128) cl2
Matrox G400 DH AGP 32mb
Creative SB Live! PCI
Promise Fasttrak66 Raid-controller PCI
2x 27GB IBM DPTA 273720 7200rpm, 2Mb cache -ATA66
Adaptec CDrom SCSI Controller PCI
TEAC writer ID4
TEAC cdrom ID2
Dit werkte perfect, mits ik de onboard IDe-controllers uit zet in het bios. Ook wil de Promise Raid controller alleen in het 2de PCI slot (vanaf de AGP-poort) goed werken. De Adaptec deed het goed op het 3de PCI-slot.
Nu heb ik een IDE DVD-player aangeschaft van Samsung. En nu zit ik dus met de gebakken peren. Want met geen mogelijkheid krijg de de onboard-IDE channels EN en de Promise Raid controller tesamen aan de praat zonder problemen.
Of ik kan de DMA van de DVD niet inschakelen. Wat, als die NIET is ingeschakelt vreemde dingen oplevert in Explorer en sommige DVD's (data) mijn pc doen vastlopen. Letterlijk, alleen een harde reset helpt.
Of ik de DMA niet eens aanvinken simpelweg omdat de optie ontbreekt. Krijg dan weer de bovenstaande storingen.
Of mijn Raid controller geeft IRQ-conflict.
Wat ik ook probeer, uitzet in bios bijv. zoals com/lpt USB etc.., welk PCI-slot ik gebruik tot nu toe kom ik er niet uit.
Laatste bios had ik al, F4a maar F3 F1 en ook de F0 helpen niet. AMD drivers voor chipset maken ook geen verschil v1.30, miniport-AGP 4.80 ook niet. Nu ja ik zit dus klem.
Draai nu noodgedwongen MET DVD, maar zonder RAID. Da's het enige wat nog werkt.
Als iemand nog een gouden tip heeft is ie van harte welkom
Even een flashback....
Alle hardware werkte goed in deze config:
Gigabyte 7IX moederbord-slot-a
AMD Athlon K7 600@700 (gemod: 2x 8cm casefans / 44c max)
384 Mb PC133 DIMM's (3x128) cl2
Matrox G400 DH AGP 32mb
Creative SB Live! PCI
Promise Fasttrak66 Raid-controller PCI
2x 27GB IBM DPTA 273720 7200rpm, 2Mb cache -ATA66
Adaptec CDrom SCSI Controller PCI
TEAC writer ID4
TEAC cdrom ID2
Dit werkte perfect, mits ik de onboard IDe-controllers uit zet in het bios. Ook wil de Promise Raid controller alleen in het 2de PCI slot (vanaf de AGP-poort) goed werken. De Adaptec deed het goed op het 3de PCI-slot.
Nu heb ik een IDE DVD-player aangeschaft van Samsung. En nu zit ik dus met de gebakken peren. Want met geen mogelijkheid krijg de de onboard-IDE channels EN en de Promise Raid controller tesamen aan de praat zonder problemen.
Of ik kan de DMA van de DVD niet inschakelen. Wat, als die NIET is ingeschakelt vreemde dingen oplevert in Explorer en sommige DVD's (data) mijn pc doen vastlopen. Letterlijk, alleen een harde reset helpt.
Of ik de DMA niet eens aanvinken simpelweg omdat de optie ontbreekt. Krijg dan weer de bovenstaande storingen.
Of mijn Raid controller geeft IRQ-conflict.
Wat ik ook probeer, uitzet in bios bijv. zoals com/lpt USB etc.., welk PCI-slot ik gebruik tot nu toe kom ik er niet uit.
Laatste bios had ik al, F4a maar F3 F1 en ook de F0 helpen niet. AMD drivers voor chipset maken ook geen verschil v1.30, miniport-AGP 4.80 ook niet. Nu ja ik zit dus klem.
Draai nu noodgedwongen MET DVD, maar zonder RAID. Da's het enige wat nog werkt.
Als iemand nog een gouden tip heeft is ie van harte welkom
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!