Toon posts:

[PHP] Ftp, connectie ok, geen fget etc.. mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op onze server moeten we een FTP connectie maken met een andere server.

Via CMD -> FTP kunnen we een goede connectie maken en dan met GET een file downloaden.

Via PHP kunnen we een goede connectie maken, althans met ftp_systype() kan ik het OS terug krijgen (UNIX). Maar willen we een nlist, of ftp_get uitvoeren, dan gebeurt er niets. We krijgen niet eens een foutmelding.
PHP:
1
<?// set up basic connection    $conn_id = ftp_connect($ftp_server);    ftp_pasv($conn_id, FALSE);        // login with username and password    $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);    $destination_file[1] = "***";    $source_file[1]      = "***";    $download = ftp_get($conn_id, $destination_file[1], $source_file[1], FTP_ASCII);  ?>

$download kent geen waarde. IK heb ook al FTP_BINARY geprobeerd.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
bool ftp_get ( resource ftp_stream, string local_file, string remote_file, int mode)

ftp_get() retrieves remote_file from the FTP server, and saves it to local_file locally. The transfer mode specified must be either FTP_ASCII or FTP_BINARY.
Ik zie dat je het bestand *** wil downloaden naar ***???? Dá ken toch nie?

Verwijderd

Daar heeft die gewoon kruisjes neergezet omdat wij de namen van de bestanden niet hoeven te nemen >:) ...... dat denk ik dan tenminste.... :P :)

• DRvDijk
Dat hoop ik, want anders is het toch wel een tikkeltje dom :Y)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Misschien de passive command die je uitvoert?? Als die server passive is kun je idd wel connecten als active, maar niet listen (meen ik).

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:29 schreef elviver het volgende:
Dat hoop ik, want anders is het toch wel een tikkeltje dom :Y)
Misschien ben jij dat wel.

• DRvDijk
Op dinsdag 18 juni 2002 19:57 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Want? Sjeesj.. *** up- of downen is dom. Kee, misschien niet handig om niet in te zien dat die filenames gecloaked zijn in deze post, maar à la.. als je ziet wat hier langskomt ís dat een mogelijkheid. Dus zo'n reactie.. Waar sláát die op echt

[edit]Thenx voor mij pissig maken net voor ik ga slapen :r[/edit]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 19:57 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Nee hoor, die *** is 'obs.txt' en die andere, warempel, 'obs.txt'

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jongens, gedraag je.
MeneerPeer: wat voor waarde verwacht je in $download?
Daar komt alleen true of false in he?

Verder is het wellicht handig te controleren of je php-uitvoerende-user wel schrijfrechten heeft in de downloadlokatie en of de dir wel bestaat etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
De user heeft schrijfrechten, dit heb ik getest door ff een write instructie voor een file uit te voeren en dat gaat correct. Met hetzelfde bestand in dezelfde DIR.

Uit $DOWNLOAD hoop ik een FALSE of TRUE te ontvangen.

• PR3T
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 13:00

PR3T

[DPC]Team_RC

Er is op zich niks mis met het script. Het script heeft namelijk al eerder gedraaid op een andere webserver. En als je het script lokaal uitvoerd op je eigen lokale webserver werkt het ook gewoon.

Dus ik denk dat er iets door de firewall geblocked wordt, heb ook al geprobeerd om ftp_pasv() te gebruiken, maar zonder resultaat. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Proud member of [DPC]Team_RC | Join Team RC

• DRvDijk
Op woensdag 19 juni 2002 09:00 schreef MeneerPeer het volgende:
Nee hoor [..]
Oef :) Da's een beter begin van de dag :)

Probeer eens bij élke regel te kijken of het wel werkt?
if ($conn_id = ftp_connect($ftp_server)) print "Connection made\n";
else die ("Creating connection failed!");

En dat dan voor elke regel?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 19 juni 2002 09:13 schreef MeneerPeer het volgende:
Op woensdag 19 juni 2002 09:37 schreef PR3T het volgende:
Jullie zijn er samen mee bezig? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 11:17 schreef ACM het volgende:

[..]

[..]

Jullie zijn er samen mee bezig? :)
Uh, YEP

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wel hoe je die ftp_pasv() precies gebruikt, en dan niet dategene wat in de manual staat, maar de volgorde van connect, pasv, en login?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe php file aangemaakt :
PHP:
1
<?    include "transferTemp_settings.inc";    $conn_id = ftp_connect($ftp_server);    echo "conn_id:".$conn_id;    $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);    echo "login_result:".$login_result;    $destination_file[1] = "obs.txt";    $source_file[1]      = "obs.txt";    $download = ftp_get($conn_id, $destination_file[1], $source_file[1], FTP_ASCII);      echo "download : ".$download;            die();?>

Output :
$conn_id = Resource id #
$login_result = 1
$download = (nix)
Pagina: 1