Toon posts:

[Redhat 7.1] Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag van een onwijze Linux-nOOb

Volgens mij heb ik Redhat goed geinstalleerd als werkstation. Maar bij het opstarten vindt mijn bios m'n hd/cdr/floppy en keyboard.

Hierna gebeurt er iets vreemds...na een aantal lege regels wordt er een hoofdletter "L" geprint en verder gebeurt er niets meer. Ik gebruik Lilo als bootmanager, maar daar kom ik ook niet meer bij.

Ik kan wel via bootdisk/cd linux rescue doen, maar via de text mode weet ik niet wat ik moet doen. Heb al geprobeerd via een upgrade, de LILO instellingen te veranderen (lba32 e.d.), maar omdat ik geen kernel updates doe, worden er geen wijzingen aangebracht in de bootmanager....

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
start eens via boot disk op en doe dan /sbin/lilo

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

heb ik vroeger ook weleens gehad met linux distro's.
Een fdisk /mbr vanaf een dosdiskette doet meestal wonderen. Vanuit Linux kan dat ook trouwens .. maar weet niet meer precies hoe

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-08 20:37
Die "L" is dus idd van je LILO.

Als je je /etc/lilo.conf veranderd, moet je ook lilo weer even uitvoeren ('lilo -v')

Verwijderd

Topicstarter
start eens via boot disk op en doe dan /sbin/lilo
bootdisk doet ook vervelend helaas......werkt een tijdje ...tot aan vmlinux....en laat dan alles opnieuw opstarten :-(

Verwijderd

Topicstarter
Een fdisk /mbr vanaf een dosdiskette doet meestal wonderen.
Thx, maar nu helaas niet. Krijg nu wel een andere foutmelding, namelijk besturingssysteem niet gevonden

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-08 20:37
dat kan kloppen, omdat nu je bootrecord gewist is. Er moet met lilo een nieuwe geschreven worden.

toch maar opstarten met linux rescue

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de tips....opstarten gaat iig met een bootflop, nu de rest nog regelen, maar systeem staat toch dag/nacht aan!
Pagina: 1