LiteOn brand niet goed...

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik heb een probleem met mijn brander een LiteOn 32x12x40 als ik een CDtje wil bakken doet ie een procent of 10 a 20 en dan lijkt het wel of ie um niet meer pakt... je hoort het toetental omhoog gaan en dan opeens weer naar beneden... dat een paar keer achter elkaar... en hij gaat maar door... het brandprogramma hangt dan (Nero en CloneCD)... plies help...
Ik hoorde ooit eens iets van DMA??? wat moet die instellingn daarvan zijn en waar vind ik dat op mijn Windows 2000 Server bakkie???

Trying is the first step towards faillure...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

ik zou het niet weten, ik heb win98.
ik gok ergens in systeembeheer
maarre dit is wel een beetje een standaard vraag. zoek maar op in de faq.
anders staat dit wel beschreven in de windows help functie.

en jij studeert informatica??? dacht dat die wel wat verstand hadden van pc's. ja oke, das programmeren. maar met een computer kennis moet je daar zelf wel achterkomen.

dus ergens bij systeembeheer. dus of bij je cd-rom speler of bij je ide controller

• _.Luke._
Hmmm ik weet niet of het dit is hoor... maar de brander is gewoon gloedjenieuw.. dus daar zou het niet aan liggen denk ik...

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DMA staat in W2k standaard aan, in te zien bij de device-manager. Probeer eens met andere media te branden.

Andere vragen:
Blijft de buffer voldoende gevuld?
Wat zijn de resultaten bij lagere brandsnelheden?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

je moet natuurlijk wel de dma aanzetten als je een brander er bij gooit.
anders test je 'm eerst even met cd-speed.
krijg je bij nero bijgeleverd bij alle lite-on brnaders.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Op dinsdag 18 juni 2002 14:58 schreef weerdo het volgende:
DMA staat in W2k standaard aan, in te zien bij de device-manager. Probeer eens met andere media te branden.

Andere vragen:
Blijft de buffer voldoende gevuld?
Wat zijn de resultaten bij lagere brandsnelheden?
hier niet.. net als bij m'n hdd :(

heb je al es geprobeerd sp2 te instaleren? hielp bij mij anders wou de dma niet eens aan :(

Twitter

Verwijderd

dan kijk je even wat ie in de bios zegt kwa aansluitiong en anders is het firmware upgraden. dan doet ie het perfecto

• _.Luke._
Buffer wordt niet echt gevuld nee.....
Heel vaag bij Nero wel maar CloneCD niet... :S
Ik heb Nero idd bij de brander "gekregen".
Super proggie hoor! Werkte bij mijn oude Yamaha brander altijd prima! maar nu :(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mijn LiteON 24x10x40. Win2000 is gewoon retetraag als het om IDE gaat (bij mij), zelfs al staat DMA aan. Als ik een CD-ROM benaderde, liep het hele systeem zo'n 15 seconden vast. BTW ik heb een 80 GB WD hardeschijf, 512 MB geheugen, XP 1800+ en alles werkt perfect onder win 98

• _.Luke._
Op dinsdag 18 juni 2002 15:02 schreef -StraracZ het volgende:
dan kijk je even wat ie in de bios zegt kwa aansluitiong en anders is het firmware upgraden. dan doet ie het perfecto
:?:?:?

• _.Luke._
Op dinsdag 18 juni 2002 15:03 schreef d0g1e het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn LiteON 24x10x40. Win2000 is gewoon retetraag als het om IDE gaat (bij mij), zelfs al staat DMA aan. Als ik een CD-ROM benaderde, liep het hele systeem zo'n 15 seconden vast. BTW ik heb een 80 GB WD hardeschijf, 512 MB geheugen, XP 1800+ en alles werkt perfect onder win 98
Ik heb absoluut geen problemen met de IDE toegangstijd e.d. werkt allemaal als een trein... en heb dezelfde specs als jij... alleen een AMD2000+ en 2x 40GB Seagate...
Heb Windows 2000 Server voor het sharen van mijn HD op ons thuisnetwerk.... rechten zut e.d.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
heb je hem op master staan?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
firmware al geupdate??? wil vaak helpen

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 15:00 schreef BrEeZeR het volgende:
heb je al es geprobeerd sp2 te instaleren? hielp bij mij anders wou de dma niet eens aan :(
Hangt waarschijnlijk af van de gebruikte device-drivers.

Meer systeem info van topic-opener gevraagd!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Lite-On brander. 10-20 % en dan gaan hangen. Heb ooit 4 uur gewacht en toen kwan er eindelijk een error dat er een ide reset plaats had gevonden. Het enige wat hielp was de dll's die ik er op flop bij had gekregen opnieuw kopieeren en alles werkte meteen weer naar behoren.
Dit doe ik nu standaard wanneer ik een fik programma installeer en sindsdien nooit geen problemen meer.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 15:14 schreef maestro1980 het volgende:
firmware al geupdate??? wil vaak helpen
Zou ik heel vreemd vinden bij een nieuwe brander. Ik ga er niet vanuit, dat je het daarmee oplost.

DMA is een mogelijkheid. Ook je IDE-configuratie is van belang. Ik zou een brander, als het ff kan, als master op de secundary zetten. Je CD/DVD-speler kan dan op primary slave en je eerste HD op primary master. Doe je dat niet, dan kan het problemen opleveren met kopiëren van CD naar CD.

Aangezien je de software gebruikt, die er bij zat, zal het daar ook niet aan liggen.

• _.Luke._
Ik heb dus datzelfde probleem....

Firmware updaten ... solly for beeing a compleet newbie maar zijn dat de nieuwe drivers van de LiteOn site oid?

• _.Luke._
Op dinsdag 18 juni 2002 15:21 schreef BazzH het volgende:

[..]

Zou ik heel vreemd vinden bij een nieuwe brander. Ik ga er niet vanuit, dat je het daarmee oplost.

DMA is een mogelijkheid. Ook je IDE-configuratie is van belang. Ik zou een brander, als het ff kan, als master op de secundary zetten. Je CD/DVD-speler kan dan op primary slave en je eerste HD op primary master. Doe je dat niet, dan kan het problemen opleveren met kopiëren van CD naar CD.

Aangezien je de software gebruikt, die er bij zat, zal het daar ook niet aan liggen.
hmm... Let's try that....

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 15:23 schreef _.Luke._ het volgende:
Ik heb dus datzelfde probleem....

Firmware updaten ... solly for beeing a compleet newbie maar zijn dat de nieuwe drivers van de LiteOn site oid?
Nee, zie het maar als een soort van 'BIOS' voor de brander. Maar dat ding was toch gloednieuw? Ik zou het erg vreemd vinden, als hij het daarmee wel deed. Je kunt het natuurlijk altijd proberen......

• _.Luke._
Lijkt me ook sterk om iets te updaten wanneer ik um gewoon pas heb...

Ik heb dat primary, slave master dinggetje gefixt maar gaat nog steeds op zijn bek :( ik ga dadelijk maar eens een ander merk CD's proberen... Die pikzwarte Nashua CD's gebruik ik... ik neem toch aan dat het daar niet aan kan liggen...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijk eens of nieuwe aspi drivers helpen.
Je kunt ook eens Nero een keer verwijderen en opnieuw installen.

• _.Luke._
Hij doet het...

met 12 speed branden gaat weer als een trein...
16 speed kunnen de CD's aan... vind het wel best zo... dan maar 30 seconden langer wachten :)

senks.. ik denk dat het in de Bios afstellen van de sec. master / slave pri blabla geholpen heeft!!!!

senks aloet!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een probleem met mijn brander een LiteOn 32x12x40 als ik een CDtje wil bakken doet ie een procent of 10 a 20 en dan lijkt het wel of ie um niet meer pakt... je hoort het toetental omhoog gaan en dan opeens weer naar beneden... dat een paar keer achter elkaar... en hij gaat maar door... het brandprogramma hangt dan (Nero en CloneCD)... plies help...
Ik hoorde ooit eens iets van DMA??? wat moet die instellingn daarvan zijn en waar vind ik dat op mijn Windows 2000 Server bakkie???
Het probleem wat je heb lijkt nu dus opgelost te zijn, maar ik denk dat het nog niet zo is. De reden waarom je buffer zo laag is KAN erg veel te maken hebben met je HDD. Als je de kans heb om de brander op Sec. master en de HDD op Pri. master te zetten (en een 2e hdd/cd op slave) denk ik dat je al veel probs oplost.

Verder heb je een mega lijpe brander die je met simpel tweaken 8-) naar 48x kan 'overklocken' :)

Sounds interesting? check het forum op www.cdfreaks.com (lite-on topic). Ook voor nieuwere firmware versies...
Kom je er niet uit? Mail me, post het hier, doe wat, er zijn genoeg tweakers die je kennen helpen :)

Een standaard GoTter ;)

Pagina: 1