Toon posts:

Exact probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor heen gewerkt met Novell 3.12,
met daar aangekoppeld 4 werkstations geen probleem, een
ieder kon gelijktijdig werken met Exact.Wanneer iemand toevallig in dezelfde stamkaart wou wijzigen kwam er een bericht dat een reeds een ander mee bezig was. 8-)

Sinds vorigjaar Windows NT Sever 4.0 geinstalleerd,sindsdien
problemen met vastlopers.
Wanneer 1 werkstation zich heeft aangemeld,kan het andere werkstation zich niet meer aanmelden in Exact. |:(

Heb al met Exact gebeld geen oplossing. :r

Graag een serieus antwoord.

Verwijderd

Lijkt erop dat NT4.0 anders met file locks omgaat dan Novell. Ik denk toch echt dat je met dit soort programmas de specificaties van de software (in dit geval de Exact) goed moet raadplegen en eventueel hier contact over hebben met iemand van Exact.

Als dit software pakket geen NT4.0 ondersteund dan heb je toch echt een probleem.

Wat zeiden ze van Exact eigenlijk?

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Welke software en versie van Exact..?

:?

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

Verwijderd

Topicstarter
Exact zij dat ze er niet echt een oplossing voor hebben ze vonden het wel een raar probleem, want volgens hun moet het werken.Ze wilden wel iemand langs sturen,maar dat kost geld snapie,dus vandaar dat ik het eerst via deze weg doe. B-)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je moet het idd zoeken in de opslock settings in je registry.
Als je een Exact techneut aan de lijn krijgt, kan deze je dat ook vertellen.

Hoeveel user versie is het :? Of zit je daar met 4 man op een single user versie te beuken?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Je kunt in NT ook bij de instellingen van het systeem instellen optimaliseren voor file-server. Rechtsklikken op "deze computer" en daar op een van die tabjes. Misschien daar eens kijken?

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Werk hier bij een (snik) ESC (Exact Software Center). Over welke versie Exact heb je het nu? Ik neem aan Exact v Windows? Welk O/S staat op die werkstations? En als er 1 inlogt, zie je dan de Btrieve engine links onderin draaien?
:)

Verwijderd

Het probleem is eigenlijk tweeledig.
- Het bestand wordt exclusief gelocked. Wat moet worden gerealiseerd is, dat Windows NT het bestand gaat locken op byte-ranges (byte-range locking). Ik geloof dat er een technet artikel is (technet.microsoft.com)
- Pessimistic locking moet aan staan en caching uit. Anders heb je kans dat gebruiker1 iets wijzigt, dat in de cache staat, en gebruiker2 hetzelfde stukje wijzigt en vervolgens direct wegschrijft. Resultaat: corruptie. Dat is niet echt jofel.
Ook hier heeft M$ een technet artikel geschreven. Echter, de volgende URL (voor een andere ontwikkelomgeving, maar ook een shared datafile) geeft ook veel hints en suggesties:
http://www.omnis.net/develop/resources/notes/technotes/tndm0002.html

Hoop dat het een beetje helpt..

PJ
Op woensdag 19 juni 2002 08:45 schreef b-gone het volgende:
Werk hier bij een (snik) ESC (Exact Software Center). Over welke versie Exact heb je het nu? Ik neem aan Exact v Windows? Welk O/S staat op die werkstations? En als er 1 inlogt, zie je dan de Btrieve engine links onderin draaien?
:)
Pagina: 1