Hoe werkt TTL precies?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hoi, ja ik kan het ook wel ff opzoeken maar zo wordt het altijd duidelijker :)

Helemaal omdat ik nu een mooi voorbeeld heb.

Als ik op dit moment cu2.nl ping krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
C:\>ping www.cu2.nl

Pingen naar www.cu2.nl [212.19.205.97] met 32 byte gegevens:

Timeout bij opdracht.
Antwoord van 212.26.220.166: TTL expired in transit.

Pingstatistieken voor 212.19.205.97:
    Packets: verzonden = 4, ontvangen = 3, kwijtgeraakt = 1 (25% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum =  0ms, Gemiddeld =  0ms

C:\>

Waar slaat die Time to live precies op? Na zoveel seconden geen antwoord is een ICMP echo dat de TTL is verlopen?
Hmm,.. wel leuk om ff duidelijkheid over te hebben want waar kijkt de TTL naar? Wie kan het ff uitleggen wat het zo beetje is?

edit: ik kan namelijk nu www.cu2.nl/eengebruikersnaam niet opkomen, vandaar dat ik op deze vraag kwam ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uit Q314067:

TTL Expired in Transit

This error message means that the number of required hops exceeds the Time to Live (TTL). Increase TTL by using the ping-i parameter. A routing loop may exist. Use the tracert command to see whether misconfigured routers have caused a routing loop.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Als ik het nog een beetje weet was de TTL inderdaad het aan tal hops (lees: routers die gepasseerd zijn) van een pakketje...

:)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TTL neemt telkens bij 1 hop af. ALs je bijv een TTL van 255 hebt, na 255 hops is je TTL 0, en is je packet lost.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
aha,.. ik snappem!

En standaard is je TTL 255? DIe kan je zeker in je register aanpassen of tijdelijk met de ping -i commando dan.

Thnx m8's ;)

edit: ik kom er net achter dat bij bijna elke site die je pingt je TTL weer anders is. Hmm,.. krijg je dan je TTL settings van de server toegewezen?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 16:55
TTL = Time To Life, en dan niet in tijd maar in aantal hops

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op dinsdag 18 juni 2002 14:42 schreef DeMoN het volgende:
aha,.. ik snappem!

En standaard is je TTL 255? DIe kan je zeker in je register aanpassen of tijdelijk met de ping -i commando dan.

Thnx m8's ;)

edit: ik kom er net achter dat bij bijna elke site die je pingt je TTL weer anders is. Hmm,.. krijg je dan je TTL settings van de server toegewezen?
Die kan je niet aanpassen omdat er in je ip pakket geen ruimte is voor meer dan 8 bits voor je TTL. bovendien je zal heel goed moeten zoeken voor een site die meer dan 30 hops verwijderd is. www.abit.com.tw is een goede kan ik me herrineren verklaart wel dat die zo verschikkelijk traag is altijd

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, meestal is je TTL iets van 64.
Maar, als je eens kijkt op het Internet op een werkende site hoeveel hops je daar hebt, dan realiseer je je dat dat meer dan genoeg is.
Een TTL expired betekent gewoonlijk dat je een routing-loop hebt, dus dat een aantal routers elkaar het pakketje doorgeeft.
Om dat uit te zoeken doe je kun je met "traceroute" (win-naam "tracert") de exacte route-beschrijving van je pakketje volgen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
ok, ok, ik snap hem helemaal :) Errug cool allemaal :) thx

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
Waarschijnlijk is je ISP bezig dat gedonder met KPNQwest te omzeilen en staan routers op dit moment gewoon naar elkaar te wijzen :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 15:50 schreef _JGC_ het volgende:
Waarschijnlijk is je ISP bezig dat gedonder met KPNQwest te omzeilen en staan routers op dit moment gewoon naar elkaar te wijzen :(
hmmm jah ik zit nu thuis online maar planet heeft na mijn last post hier er dus de hele dag uitgelegen ;)

Pagina: 1