[scsi] kabel gezocht

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik heb in een of andere server een scsi kaart zitten. Aan deze kaart wil ik een dlt1 recorder koppellen. Maar ik ben op zoek gegeaan naar het vinden van een goeie kabel.

Nu weet ik (jaja ik heb de pinnetjes geteld :)) dat aan de ene kant van de kabel een 68 (vrij breede) pins kabel moet komen.

Maar omdat ik niet zo goed weet wat de externe uitgang is weet ik niet welke kabel er aan de server moet komen (het is iig een +/- 2x zo kleine uitgang). Het enige gegeven die ik heb van de kaart heb is:
Adaptec AIC-7896/AIC-7897 PCI Ultra 2 Scsi Controller Maar dit is volgens mij alleen de chipset. Ik kan helaas de server niet open maken omdat er 20 mensen op aan het werken zijn :( Dus meer gegevens kan ik niet aan komen.

Ik heb al op blackbox.com en adaptec.com gekeken alleen hier staan zoveel verschillende kabels dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.

Is die kleine uitgang van de server een standaard of wensen jullie me suc6 met zoeken en kan ik het bter maar zelf oplossen :?

(deze lijken wel verdacht veel op de kabels die ik zoek.... http://www.adaptec.com/worldwide/product/cableprodindex.html?sess=no&parentcat=/Cables/External+Cables/68-pin+High+Density+SCSI )

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->OM
't scheelt maar één lettertje :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Even een kleine cursus SCSI-connectoren :

De klassieke, vaak als SCSI-1 aangeduid, is een 50-pens Centronics-connector. Dit is een brede versie van de 36-pins Centronics-connector die wordt gebruikt voor een parallelle printer. De contacten zijn koper-strips aan weerszijden van een plastic richel. Alleen met enige moeite krijg je deze connector door de sleuf in de kast bij een ISA/PCI-slot.
Voor het goedkope spul is er een 25-pens versie die qua uiterlijk identiek is aan een seriele poort, door Future Domain ooit gelanceerd, maar bijv. ook in de Adaptec AHA-1520's beland. Dezelfde fysiek, maar met niet-compatible pinout, werd ook gebruikt door Apple.

SCSI-2 ("high density") is een connector van ca. 6*30 mm, met 2*25 pinnetjes.

SCSI-3 ("high density") is dezelfde connector, maar dan voor Wide-SCSI, 6x40 mm, 2x34 pinnetjes.

VHDCI is de nieuwste versie, bedoeld om 4 SCSI-poorten op 1 kaart naar buiten te brengen, ca. 3*20 mm, met 2*34 koper-stripjes als connectoren.

Daarnaast heeft bijvoorbeeld IBM nog eigen versies :50-pins en 68-pins als mini-versie van de Centronics voor de PS/2-systemen.
68-pins als een connector met 3 rijen pinnetjes voor de RS/6000-systemen.

Jouw kabel klinkt als SCSI-3 <-> VHDCI.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Kan je anders foto's maken van de connectoren zelf ??, kan zijn omdat het een server is dat de maker zelf een kabel in elkaar gebrouwd heeft.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• L0g0ff
VHDCI is de nieuwste versie, bedoeld om 4 SCSI-poorten op 1 kaart naar buiten te brengen, ca. 3*20 mm, met 2*34 koper-stripjes als connectoren.
Maar is dit scsi 4 of 5 :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Ik heb hier een compleet boek met allerlij scsi kabels liggen... incl plaatjes :)

Misschien wel handig met het shoppen naar de juiste kabel.. zijn echt fucking veel verschillen...

Ik werk in Harderwijk, dus als je zin hebt... we hebben bier en ijs btw >:)

zorg iig eerst dat je de naam achterhaalt van de plug, dan kijken naar de kabellengte, en dan bestellen maar :)

die 78nogwattes is idd chipset, zegt nix over aansluitingen.. Als het een merkserver is, zoek ff in de specs, staat wel bij wat voor externe connector ie heeft.

Verder ff opletten hoe je met eventuele raid bussen komt te zitten, en hoe je terminating geregeld wordt. Misschien een externe terminator nodig, als je die DLT ding niet kan terminaten.

• L0g0ff
Mensen bedank voor de info :) Zonder jullie was ik hier niet uitgekomen. (dat vhdci deed t m :))

Het is deze kabel geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.cablestogo.com/assets/product_images/28294.jpg

http://www.cablestogo.com/product.asp?cat%5Fid=1312&sku=28293

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 18 juni 2002 15:03 schreef OhMyGod het volgende:

[..]

Maar is dit scsi 4 of 5 :?
SCSI-4 en SCSI-5 bestaan niet.

In den beginne was er SASI (het Shugart Associates Systems Interface), met name bedoeld om een standaard te hebben om floppies op (CP/M-)systemen aan te sluiten. In de PC-wereld is dat alleen voor de 5 en 10 MByte Bernoulli-apparaten nog gebruikt.

Toen kwam er SCSI, gebaseerd op SASI, maar met een zeer uitgebreide scope om de meest idiote hardware (tot printers, beeldschermen en terminal-servers) aan te sluiten op een universele bus. De enige snelheid was toen 5 Mbps, en alleen narrow, dus 5 MByte/s.

SCSI-2 was een standaard waarin onder andere Differential SCSI en FastSCSI (10 Mbps) werden vastgelegd, inclusief de afhandeling van apparaten met verschillende snelheden op dezelfde bus. Ook werd WideSCSI voorgesteld, in 16- en 32-bits versies, maar met een aparte B-kabel naast de bestaande A-kabel.
Omdat tegelijkertijd de high-density versie van de 50-pins connector werd ontwikkeld, kreeg deze min of meer ten onrechte in de monden van de winkeliers de SCSI-2 aanduiding.

SCSI-3 ging verder, met UltraSCSI (20 Mbps), en WideSCSI over een enkele P-kabel zoals we nu gewend zijn.
Het afstemmen van hogere snelheden was voorbereid in het protocol, zodat de latere snelheden Ultra2, Ultra160 en Ultra320 versies geen extra eisen op het gebied van protocol met zich meebrachten (wel natuurlijk de afspraken omtrent de electrische uitvoering van het Low-Voltage Differential verhaal).
De enkele high-density 68-pins connector voor de P-kabel kreeg toen de SCSI-3 aanduiding.

Ondertussen was de complexiteit zo groot geworden dat de verschillende onderdelen van de standaard (waaronder ook FibreChannel en Serial SCSI) onafhankelijk van elkaar verder worden ontwikkeld, zodat er geen integrale SCSI-4 en -5 en verder meer komen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1