CD-ROM wordt niet meer herkend door pc

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 08:09

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Een vriend van me heeft nieuw geheugen in zijn pc gezet, en de hardeschijf geformatteerd, maar als hij nu via opstartdiskette van Win98 opstart, is de cd-rom niet meer te bereiken. De cd-rom stond eerst op e:\, maar daar staat nu een "Microsoft RAM Driver", een soort virtuele disk met een paar DOS-bestanden (ATTRIB, format.com, restart.com etc.), de cd-romspeler is nu F:\ maar die is niet te bereiken vanuit DOS.

Iemand een idee wat hier het probleem is?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

euhhh heeft hij bij het opstarten met die flop aangegeven dattie met cd rom ondersteuning wilt?
Zo ja het helpt wel eens als je het laatje open en dicht doet van de cdrom

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 08:09

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 14:05 schreef laurenshof het volgende:
euhhh heeft hij bij het opstarten met die flop aangegeven dattie met cd rom ondersteuning wilt?
Zo ja het helpt wel eens als je het laatje open en dicht doet van de cdrom
ook al geprobeerd...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Even een vraagje? Heb je de search gebruikt?

Dan zal ik nu even wat oplossingen bedenken..
Misschien staat de nieuwe HD op Cable Select en zit hij op de slave van de kabel en dus samen met de CD-speler en dus conflicteren ze.

Als dat niet zo is dan zou ik het eens met een win95 opstartdiskette proberen of een ME ofzo...

En als dat ook niet werkt dan eens een andere CD-speler proberen!

Succes ermee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios?