betrouwbaarheid 3com switches

Pagina: 1
Acties:

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Voor een nieuw op te zetten infrastructuur vraag ik me af of het zinnig is nog met 3com te blijven werken.

We gaan verhuizen naar een centraal gebouw, waarbij we bijvoorbeeld iets als 8 3com 3300XM's over kunnen nemen. Dat wordt dan dus een structuur van 10 verdiepingen met op iedere verdieping of iedere 2 verdiepingen 2 switches.
(we hebben 2 fysiek gescheiden netwerken), dus hoe dan ook moet er nog aardig geinvesteerd worden omdat we meer switches nodig hebben. (totaal wil ik 300 aansluitingen o.i.d. realiseren. en ik wil capaciteit op de switches overhouden.)

Een andere optie is de verdiepingswitches gigabit uplink naar de backbone te geven waarbij waarschijnlijk alle 3300XM's vervallen. Voor de backbone kunnen we dan modulaire switches nemen, bijvoorbeeld een 3com 4005, of meerdere stackable gigabit switches als de 4950.

Maar bij deze zelfde klant hebben ze juist wegens allerlei errors en slechte support van 3com dit zo'n 4005 vervangen door een Cisco apparaat. Het afgelopen jaar heb ik twee 3300XM's gehad die kapot gegaan zijn, en gisteravond toen ik ff de airco in de serverruimte uit had (was ijskoud hierzo) overleed de 3de (vanwege condensatie ofzo :? :?)

Dus bij mij zit er een deuk in de reputatie van 3com. Ik wil niet voor heel veel geld in spullen investeren waar ik dan later niet van opaan kan. Hoe denken jullie daar over? Hebben jullie ook veel vaagheden met 3com switches? Ik ben benieuwd!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

ik heb hier een stuk of wat 3com superstack 3300 10/1000 switches, en nix aan het handje, draaien al bijna 2 jaar vlekkeloos

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Op m'n werk hebben we ook 2 3com switches staan waarvan er laatst 1 ontpoft is!
Nadat we em op hadden gestuurd gestuurd duurde het ongeveer anderhalve maand voordat we em weer terug hadden omdat ze em bij 3com "kwijt" waren geraakt.

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Qua support moet je niet bij 3com zijn.
Die is gewoon klote. Bekende logistieke problemen zijn daar dagelijks aan de hand. Koop lekker een Cisco Catalyst.

http://specs.tweak.to/7903

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ok, kick... ^^^

Nog iemand onderbouwde aanvullingen?
Dank u!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs