Toon posts:

[ADSL] Veiligheid testen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een server met ADSL staan. Nu wil ik testen of het echt goed dicht staat. Nu heb je de bekende sites zoals ww.grc.com en scan.sygate.com, maar ik wil weten of je er dan vanuit dat het safe is. Zijn er sites die de veiligheid kunnen testen door een aanval uit te voeren op je server of iets dergelijks??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
aanval :?
als in DoS attack :?
dat houd-ie toch niet ;)

en verder test je met die sites het meeste wel, als daar alles dicht zit zit het normaal gesproken wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even zeggen waarom ik me zorgen maak. Ik heb nu een getweaked modem (SIP-Spoof) en daarachter een webserver en FTP server met ISA Server (alles op 1 computer)en als ik een test doe zie ik port 21 en 80 openstaan. Volgens mij is dat niet goed. Maar sommigen zeggen dat dat komt omdat ik alles op een machine heb staan. Klopt dit dan?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
die 21 en 80 moeten open staan, anders in je server niet berijkbaar vanaf het internet ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

Klippy

Still Game

Op dinsdag 18 juni 2002 13:41 schreef salpoels het volgende:
Ik zal even zeggen waarom ik me zorgen maak. Ik heb nu een getweaked modem (SIP-Spoof) en daarachter een webserver en FTP server met ISA Server (alles op 1 computer)en als ik een test doe zie ik port 21 en 80 openstaan. Volgens mij is dat niet goed. Maar sommigen zeggen dat dat komt omdat ik alles op een machine heb staan. Klopt dit dan?
Tsjah :{

Wat zal ik eens zeggen... Lees eens wat dingen ofzo?
Vrij logisch dat die poorten openstaan, anders was je zo moelijk te bereiken :)

Aanval snap ik niet zo :)
Je kan je IP hier posten en de tweakers laten proberen :P
Maar maak je niet druk, normaal is alles wel veilig hoor.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Of een "echte" hacker/cracker/what the fuck hoe je 'm noemt is tegen te houden weet ik niet, maar als je bij tests als die van sygate enkel porten open hebt staan die ook open horen te staan (dus bv port 80 als je zelf een webservertje hebt draaien) dan hou je de scriptkiddies wel buiten de deur, die draaien ook alleen maar een portscannertje om te zien of er iets open staat (let alleen wel ff op met IIS dat je 'm regelmatig moet patchen... ik heb geen IIS maar de helft van mijn acces.log zijn allemaal van die pogingen om cmd.exe uit te voeren ;)).
DoS attach is niks aan te doen, maar das nou ook niet het 1e gevaar waar ik aan zou denken.

Exact expert nodig?

Pagina: 1