[Java] Exception in thread "main"....

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 22:39
Hoi allemaal,

Ik al de hele ochtend bezig met het proberen een ALICE bot draaiend te krijgen. Heb overal gezocht in forums in de mailing listen van ALICE zelf, hier uiteraard. Maar het antwoord op mijn vraag is niet te vinden.

Wanneer is "run.bat" start, de batch file om de java alice bot te starten. Krijg ik het volgende in mijn DosPrompt

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/alicebot/server/net/AliceServer

Uit de searches die ik heb vericht heb ik begrepen dat het waarschijnlijk iets te maken moet hebben met de CLASSPATH. Ik heb diversen PATHS daar in gevuld maar geen van allen zorgt ervoor dat deze melding verdwijnt.

Iemand enig idee wat ik in die CLASSPATH moet zetten?

De Alicebot staat in C:\AI\ProgramD\
Java is geinstalleerd in C:\j2re1.4.0
Jave.exe zelf staat in C:\j2re1.4.0\bin

Ik heb zelf in de PATH gezet C:\j2re1.4.0\bin aangezien hij in eerste instantie java.exe niet kon vinden.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite,
X-Stuff

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je ook werkelijk de CLASSPATH enviroment variabele geset? Tik eens set in op de dosprompt en kijk of ie daar tussen staat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Je moet vaak een verwijzing maken naar het gehele path en de jar file in je CLASSPATH bijv.
c:\lib\test.jar

Dus niet alleen c:\lib
Probeer het eens zou ik zeggen.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op dinsdag 18 juni 2002 13:02 schreef Janoz het volgende:
Heb je ook werkelijk de CLASSPATH enviroment variabele geset? Tik eens set in op de dosprompt en kijk of ie daar tussen staat.
En als je winxp draait, helpt het niet om classpath in de ene dosbox te setten en vervolgens in een andere de Java app op te starten; de classpath wordt in xp namelijk alleen bewaard in dat ene window.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ter overvloede: denk er wel om dat een path als volgt moet worden gedefinieerd: c:\\...

Succes...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op dinsdag 18 juni 2002 13:09 schreef HDH-PowerCow het volgende:
Ter overvloede: denk er wel om dat een path als volgt moet worden gedefinieerd: c:\\...

Succes...
:? bedoel je dat alle \ door \\ moeten worden vervangen? Volgens mij is dit niet zo

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 13:09 schreef HDH-PowerCow het volgende:

Succes...
Bij mij niet hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.50hertz.net/got/classpath.gif

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

ik maak meestal een bat bestandje met alle info. Zodoende krijgt je alleen de lib`s die je zelf wil.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
set path=C:\Program Files\Java\j2re1.4.0-beta3\bin\

set classpath=lib\antlr.jar
set classpath=%classpath%;lib\expertSysteem.jar
set classpath=%classpath%;lib\jconn2.jar
set classpath=%classpath%;lib\jdom.jar
set classpath=%classpath%;lib\jh.jar
set classpath=%classpath%;lib\junit.jar
set classpath=%classpath%;lib\kunstoff.jar
set classpath=%classpath%;lib\metouia.jar
set classpath=%classpath%;lib\tclib.jar
set classpath=%classpath%;lib\VerticalFlowLayout.jar
set classpath=%classpath%;lib\xerces.jar
set classpath=%classpath%;lib\XYLayout.jar

java com.jph.expertSysteem.userInterface.Main projects\erfrecht\endUserGuiConfig\lawgame\lawgame.xml

• X-Stuff
Kep echt werkelijk waar van alles in me CLASSPATH geprobeerd te zetten, dit is mijn huidige CLASSPATH

----------
CLASSPATH=C:\Program Files\Java\j2re1.4.0_01\bin;C:\Program Files\Java\j2re1.4.0_01lib;C:\AI\ProgramD\src\org\alicebot\server\net\AliceServer.java;lib\ant.jar;lib\servlet.jar;lib\js.jar;org/alicebot/server/net/AliceServer;org/alicebot/server/net/AliceServer.java
------

Maar nog steeds dezelfde fout :'(

Hopeloos dit.. |:( Of is er toch nog iemand met DE oplossing

Verwijderd

Ik gebruik zelf:
-classpath ..;.
Je kunt ook de package in
c:\pathnaarjava\jre\classes zetten
dit herkent ie automatisch (1.4.0 iig wel, oudere versie weet ik niet)

Suc6

• X-Stuff
Jullie praten steeds over .jar files maar dit gaat om een .java file volgens mij. Als ik de directory structuur opzoek die in de foutmelding staat.

Starting Alicebot Program D.
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/alicebot/server/net/AliceServer

is AliceServer een .java file.

Maakt het wat uit of het een .java of een .jar file is? Of is het één pot nat.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 18 juni 2002 20:13 schreef X-Stuff het volgende:
Kep echt werkelijk waar van alles in me CLASSPATH geprobeerd te zetten, dit is mijn huidige CLASSPATH

----------
CLASSPATH=C:\Program Files\Java\j2re1.4.0_01\bin;C:\Program Files\Java\j2re1.4.0_01lib;C:\AI\ProgramD\src\org\alicebot\server\net\AliceServer.java;lib\ant.jar;lib\servlet.jar;lib\js.jar;org/alicebot/server/net/AliceServer;org/alicebot/server/net/AliceServer.java
ff een wilde gok. Als je een java file in je classpath hebt staan, en je wilt dat die uiteindelijk gaat draaien, moet hij dan niet eerst gecompileerd worden? Dus.. hint hint..

En je moet ook niet op deze manier een class (die dus zijn eigen package heeft) aan je classpath toevoegen, maar je moet er gewoon even een jar van maken en die toevoegen aan je classpath.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 18 juni 2002 20:23 schreef X-Stuff het volgende:
Jullie praten steeds over .jar files maar dit gaat om een .java file volgens mij. Als ik de directory structuur opzoek die in de foutmelding staat.

Starting Alicebot Program D.

is AliceServer een .java file.

Maakt het wat uit of het een .java of een .jar file is? Of is het één pot nat.
uhhh... 2x raden..

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

uhm begin eens met hello world
en ga dan nog eens verder kijken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.