Toon posts:

[C#] Maffe error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb een probleem waar ik niet uit kom. De compiler geeft voor 't ene regeltje een fout aan en voor een ander regeltje dat identiek is aan de eerste niet. ffies wat code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Connected tempconnected;
foreach (Connection con in mvarMaster.Connections) 
{
    tempconnected.ipaddress = con.ipaddress.Address.ToString();
    tempconnected.section = SecurityRule.Sections.FTPServer;
    tempconnected.connectedsince = con.connectedsince;
    tempconnectedusers.ConnectedList.Add(tempconnected);
}
foreach (ManagementConnection con in mvarMaster.ManagementConnections) 
{
    tempconnected.ipaddress = con.ipaddress.Address.ToString();
    tempconnected.section = SecurityRule.Sections.Management;
}
foreach (MonitorConnection con in mvarMaster.MonitorConnections) 
{
>   tempconnected.ipaddress = con.ipaddress.Address.ToString();
    tempconnected.section = SecurityRule.Sections.Monitor;
}

Ik heb de regel waarop ik de foutmelding ffies aangegeven met een >'tje. De fout die ik op die regel krijg is de volgende:
code:
1
Use of unassigned local variable 'tempconnected'

Maar die krijg ik dus alleen op die regel, en op dezelfde regels daarvoor niet. Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik zal wel iets over 't hoofd zien, maar ik zie 't niet. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
tempconnected krijgt nooit een waarde. De compiler kan zich soms vergissen, maar geeft dan meestal een dat hij alleen geen waarde 'zou kunnen hebben krijgen'.

Als je zeker weet dat hij wel een waarde krijgt kan je een assignment naa 'null' doen (in ieder geval in Java, neem aan hier ook). Als hij echt nooit een waarde krijgt moet je hem simpelweg een waarde geven (hoe hangt van de situatie af).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Stom, was natuurlijk tempconnected = new Connected(); vergeten. Ik was ffies in de war omdat hij alleen de derde keer een fout aangaf, dus ik dacht dat die andere 2 keer wel goed waren. W'rom geeft ie 't dan niet elke keer aan :?.

• mbravenboer
jmezach: W'rom geeft ie 't dan niet elke keer aan :?.
Wellicht omdat sommige mensen juist niet alle fouten met dezelfde oorzaak willen zien, maar slechts 1 (anders kan het aantal foutmeldingen nogal uit de hand lopen..)...

Overigens is het wel vreemd en misschien ongewenst dat de fout dan bij de laatste statement wordt gemeld en niet bij de eerste. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop er over de source code wordt heen gelopen bij de semantische analyse in de compiler.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, het zou idd handiger zijn als die het bij de eerste keer aangeeft. Maar goed, ik heb het nu weer opgelost. Was gisteren denk ik niet helemaal helder of zo, want het was eigenlijk best wel makkelijk :). Nu weer lekker verder proggen, hoewel het met deze temperaturen niet echt lekker gaat :?.

• mbravenboer
jmezach: Nu weer lekker verder proggen, hoewel het met deze temperaturen niet echt lekker gaat :?.
Dat is inderdaad een meer gehoorde klacht ;) .

Verwijderd

Topicstarter
'k moet eigenlijk een ventilator hebben, maar we hebben er wel eentje, maar die is kapot :(. Ding ratelt als een gek, dus dat werkt ook niet echt prettig. Misschien maar eens airco op m'n kamer :).
Pagina: 1