[elec] waar te koop, condensators voor op mobo

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 15:18
ik heb het laatste jaar 2 mobo's dood laten gaan, (jah ik koop een spanings stabiliseer ding) maar deze mobo's zijn eigenlijk nog helemaal in orde, nu wil ik graag deze mobo's weer fixen en dan moet ik dus de oude (geplofte) condensators eraf slopen en nieuwe erop solderen, er mag een mobo sneufelen want ik heb toch nog maar een cpu, (het zijn abit ka7-100's)

weet iemand waar ik dit soort condensatoren kan vinden? want ik kan ze vergens krijgen (ook conrad niet volgens mij)
2.3 volt en 2600 micro UF

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Je kan 2200uF er voor in de plaats nemen, die dingen hebben toch een hele grote tolerantie, en neem dan de exemplaren met de laagste werkspanning. Een hoge werkspanning is natuurlijk OK, maar dan worden die dingen ook groter.
Radiale uitvoering, kun je bij de electroboer kopen.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:50
Als het om een buffer elco gaat zou ik dan eerder kiezen voor een maatje groter uit de e12 reeks, nl 2700 uF. Zit ook dichter bij die 2600 uF waarde.

Verwijderd

Yups, idd Prince, het lijkt me bijzonder sneu als ze anders bij het minste of geringste weer plof doen.
Neem bijvoorbeeld ook een 6,3V uitvoering. Die zijn nog wat extra steviger.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Op woensdag 19 juni 2002 07:31 schreef Atmosferic het volgende:
Yups, idd Prince, het lijkt me bijzonder sneu als ze anders bij het minste of geringste weer plof doen.
Wilde ik ook al schrijven. Maar Atmosferic was me voor.
2700uF 6.3 volt. is de beste oplossing. Hopelijk past het een beetje op je MoBO.

http://www.hroling.nl

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 15:13

AcouSE

Swedish Chef

Hebben we het over hole-mounted of SMT condensatoren? Want SMT in die grootte kan ik niet zo gemakkelijk vinden. Thru-hole is geen probleem.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

LET OP.

Maak je mobo eerst goed schoon! alle alu deeltje uit de condensator liggen erop! dat maakt kortsluiting!

ik heb het namelijk ook al is gehad op mijn (oude) werk, was bij een portofoon! ff een nieuwe erin dacht ik :( niet dus. dat ding deet het toen helemaal niet meer :+

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 07:31 schreef Atmosferic het volgende:
De waarde van die dingen heeft niks met plof te maken joh..
De werkspanning wel.
Mijn elco's doen ook niet plof.
Buiten dat, die dingen hebben een dusdanige tolerentie dat ze ipv 2200 best 3000 kunnen zijn.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 15:18
het zijn van die groene staande condensatoren (die je bij je cpu ed vind,)

welke moet ik dan gaan halen bij de elktroboer? want vorige keer had hij ze alleen vanaf 25 volt ofzo en das beetje veel volgens mij.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Die 25V werkspanning is het probleem niet, de afmeting waarschijnlijk wel, want hoe hoger de werkspanning hoe groter de elco.
Dat de electroboer niet lager dan 25V heeft, komt omdat er weinig vraag naar is. Hij zal ze misschien wel kunnen bestellen.
Pagina: 1