Toon posts:

[gnome 2][gentoo] ftp client gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een grafische ftp client die onder gnome 2 werkt, gftp werkt niet (kan geen files aanklikken loopt de hele tijd vast)
cube ftp wil niet installeren, pygtk niet geinstalleerd zegt ie terwijl dit wel zo is.

iemand nog een goede suggestie? lieft gtk gebaseerd, met que functie.

Verwijderd

Heel eerlijk gezegd gebruik ik al een tijdje Galeon om via FTP te downen... Ik heb de laatste tijd niet zo'n behoefte gehad aan FTP clients...

Ik zou zeggen: kijk eens of je galeon's download functie wat vindt. :).

[edit]
tiepvaud

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Er is vandaag een nieuwe ebuild voor ftpcube uitgekomen die wel ge-emerged kan worden.

Anders moet je toch echt even emerge -s ftp doen. Krijg je een lijstje met FTP-progs.

Je had ook kbear geloof ik, zag er wel gelikt uit. Maar ik gebruikte tot nu toe alleen GFtp. Ik moet nog ftpcube (leechftpkloon?) uitproberen.

Anders emerge je even kportagemaster, kan je makkelijk browsen door packages heen. Klik je op een url van de ebuild wordt je browser gestart. :)

En misschien moet je even GFTp re-emergen. (nieuwe versie uit al een paar keer). Ik had bij m'n eerste poging GFtp te gebruiken ook van die aanklikproblemen.

Een emerge rsync emerge --update world had alles weer opgelost.

Enne... als een prog wel geinstalleerd is maar je kan het niet vinden. Doe dan eens updatedb -> locate PROGNAAM.

(emerge --update world --pretend als je wilt zien wat er allemaal gaat gebeuren)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 18 juni 2002 13:09 schreef athlonkmf het volgende:
Er is vandaag een nieuwe ebuild voor ftpcube uitgekomen die Je had ook kbear geloof ik, zag er wel gelikt uit. Maar ik gebruikte tot nu toe alleen GFtp. Ik moet nog ftpcube (leechftpkloon?) uitproberen.
KBear is onderdeel van KDE, en dus niet GTK gebaseerd. Was er ook niet zo weg van, moet ik zeggen. gftp is eigenlijk het best :P

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 13:38 schreef wzzrd het volgende:

[..]

KBear is onderdeel van KDE, en dus niet GTK gebaseerd. Was er ook niet zo weg van, moet ik zeggen. gftp is eigenlijk het best :P
Nah. ik vind GFtp nog beetje tegenvallen. Ik kan niet eventjes met 3 threads leechen van iemand. En als ik van 2 verschillende servers download en eentje valt uit, dan valt heel GFtp uit. (daarom gebruik ik altijd 2 instances)

Daarom strakkies toch maar even ftpcube proberen als ik thuis ben.

En ja. ik weet dat Kbear voor kde was, vandaar die K meestal he :P Maar gelukkig kan je met gentoo dat toch makkelijk installeren, zonder gelijk heel KDE op je buik te halen.
Ik heb gewoon even Kbear gebruikt onder fluxbox, alleen had ik geen zin om alle bookmarks over te zetten, etc.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Is dat ftpcube zo kewl trouwens? Nooit eerder van gehoord eigenlijk...

Verwijderd

Is idd een kloon van LeechFTP (tha best :P)

http://ftpcube.sourceforge.net/screenshots/ voor screenshots :)

Verwijderd

de simpele maar toch ohzo effectieve leechftp voldoet nog altijd, bulletproof ftp is ook wel leuk en bitbeamer schijnt volgens sommigen ook aardig te doen.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 18 juni 2002 14:59 schreef -StraracZ het volgende:
de simpele maar toch ohzo effectieve leechftp voldoet nog altijd, bulletproof ftp is ook wel leuk en bitbeamer schijnt volgens sommigen ook aardig te doen.
Ja. Da's leuk. Wel eens geprobeerd ze onder *nix te draaien (zie forumtitel)? :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
hij is nu mijn pc aan het updaten (had ik eergister al aangezet, gaat niet zo snel op cel 333) zal hem als ik thuis kom gelijk weer laten rsyncen.
Die gnome maintainer is trouwens super snel, ik had eerst een probleem met xmms emergen was binnen een paar uur gefixed, deze had ik hem ook gemeld, ook binnen een dag gefixed. Super gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
volgens gnomedesktop.org moet ik de voglende optie meegeven tijdens het compilen alleenn hoe doe ik dat bij gentoo? gewoon aan me use flags toevoegen?
--enable-gtk20

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 19 juni 2002 00:33 schreef ultimate het volgende:
volgens gnomedesktop.org moet ik de voglende optie meegeven tijdens het compilen alleenn hoe doe ik dat bij gentoo? gewoon aan me use flags toevoegen?
--enable-gtk20
Voor wat? Ftpcube? gewoon emerge en dat lukt. Als je echt wilt kan je in /etc/make.profile/....settings de use settings instellen.,

Trouwens. ik kan bij ftpcube niet een hele range aan files selecteren maa rmoet het 1 voor 1 selecteren. kloptdat? :(

Ik bedoel dus. Selecter file 1. Shift aanhouden en file 10 klikken en files 1-10 geselecteerd.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Als je Gnome2 draait met gentoo dan is cubeftp idd wat lastig te installeren door onvolledige dependencies. Van PyGTK moet niet de Gnome2 versie geinstalleerd zijn (1.99.x), maar de gnome1.4 versie (0.6.x).

Dus verwijder pygtk en gnome-python (deze overlappen) 'emerge -C pygtk gnome-python' en mask dan even de pygtk entry in package.mask (de gnome2 entry dus) of installeer 0.6.x direct. Dan ftpcube emergen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
hmm gftp compilen met --enable-gtk heeft geen effect hij loopt nog steeds vast/kan geen files selecteren. Ga nu cubeftp maar eens proberen.

hoe kan ik eigenlijk files met spaties er in over zetten, als ze in een dir staan. Ik kan namelijk wel een enkele file overzetten, door de bestands naam tussen "" te zetten maar hoe doe ik dat voor een hele dir?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
ik heb dus met mijn linux bak ook al ga ik via de browser een windows ftp client op dat ik dus NIET kan connecten?? ook met gftp word ik teruggekeerd :?

Verwijderd

er zijn niet echt grafische ftp clients voor linux die de kwaliteit van flashfxp hebben, maar iglooftp komt er in de buurt.

flashfxp doet het trouwens gewoon met wine :)

Verwijderd

Topicstarter
the dart probeer eens passive transfer aan te zetten (of juist uit)

Verwijderd

Topicstarter
www.iglooftp.com/unix is de url. Ziet er goed uit ga hem vanavond proberen.

Verwijderd

Topicstarter
k igloo ftp lijkt het perfect te doen maar is dus commercieele software :(. Geen opensource variant die dit kan evenaren
Pagina: 1