volgende probleem:
mijn oude computer wil niet meer booten vanaf CDROM terwijl bootsequence in de volgende volgorde staat:
Daarna cdrom erin en dan krijg ik de melding:
Wanneer ik BTW mijn oude comp opstart met win98 bootdisk dan kan ik gewoon mijn cdrom benaderen, hij is dus niet stuk...
Info over bios:
[EXTRA]Wanneer ik een Debian Linux Bootcdrom gebruik werkt het wel na behoren, alle andere soort bootcdroms: win98, win2k, winxp werken allemaal niet. Ik had er eerst een linux os opstaan, in de vorm van Smoothwall, heeft die iets veranderd ofzo zodat ik niet meer normaal kan booten met cdroms???
mijn oude computer wil niet meer booten vanaf CDROM terwijl bootsequence in de volgende volgorde staat:
Ik had eerst smoothwall (linux router/firewall) geïnstalleerd op die bak. Daarna wil ik formatteren, dat ging niet helemaal zoals ik wilde. Dus Partition Magic rescue disks erbij en alle partities verwijderd en nu 1 grote activieve primaire FAT32 c:\ partitie. Daarna ook nog voor de zekerheid FDISK /mbr gedaan.CDROM, C, A
Daarna cdrom erin en dan krijg ik de melding:
of
BOOT FROM ATAPI CDROM: Failure
ofFD 1.44MB System Type-(00) en dan alsnog een failure
Ik heb het met verschillende bootables geprobeerd, die het voorheen altijd wel deden op die computer. De cdroms werken allemaal prima op mijn nieuwe compFD *%#|§ System Type-(00) en dan alsnog een failure
Wanneer ik BTW mijn oude comp opstart met win98 bootdisk dan kan ik gewoon mijn cdrom benaderen, hij is dus niet stuk...
Info over bios:
Heeft iemand tips voor mij?ROM PCI/ISA BIOS (PI55T2P4)
CMOS SETUP UTILITY
AWARD SOFTWARE, INC.
[EXTRA]Wanneer ik een Debian Linux Bootcdrom gebruik werkt het wel na behoren, alle andere soort bootcdroms: win98, win2k, winxp werken allemaal niet. Ik had er eerst een linux os opstaan, in de vorm van Smoothwall, heeft die iets veranderd ofzo zodat ik niet meer normaal kan booten met cdroms???