Toon posts:

pc boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was ff aan het pielen in mijn bios en aangezien ik had gehoord dat mijn amdxp toch was gelocked deed ik de multiplier op 14 zetten en dat vond ie blijkbaar niet leuk want hij boot nu niet meer, ik heb al geheugen van mijn vaders pc erin gegooid (waar ik nu vanaf post) en daar deed ie het ook niet mee. ik hoor wel gewoon de hd ratelen, maar hij wil niet meer booten, heb ook al de bios gereset dmv het batterijtje eruit te halen en dat wil ook niet.

iemand mogelijke oorzaken ?

voor specs check sig

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wel 1 min. de batterij eruit gehaald? of zit jouw moederbord met jumpers of iets dergelijks...

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Die multiplier is duidelijk het probleem geweest. Die kun je niet veranderen als je je XP niet unlocked hebt.

Ik zou kijken of je van een vriend/kennis/collega een XP kunt lenen, die wel op die multiplier werkt, en dan even die processor installeren. Daarna moet je kunnen POSTen en de BIOS-settings kunnen aanpassen naar een lagere multiplier. Hierna je eigen XP er weer in, en klaar is Kees.

| Specs Aurora24 | My music |

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
even met jumpers je bios clearen en dan zou het weer moeten werken. :? :P

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
Op dinsdag 18 juni 2002 12:02 schreef InSaNe_C het volgende:
ik was ff aan het pielen in mijn bios en aangezien ik had gehoord dat mijn amdxp toch was gelocked deed ik de multiplier op 14 zetten en dat vond ie blijkbaar niet leuk want hij boot nu niet meer, ik heb al geheugen van mijn vaders pc erin gegooid (waar ik nu vanaf post) en daar deed ie het ook niet mee. ik hoor wel gewoon de hd ratelen, maar hij wil niet meer booten, heb ook al de bios gereset dmv het batterijtje eruit te halen en dat wil ook niet.

iemand mogelijke oorzaken ?

voor specs check sig
Reset je bios even. Zit meestal een jumpertje voor op je mobo. Zoek even op in de handleiding van je mobo waar die zit. Meestal aangeduid met iets als 'clear cmos jumper'.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij is toch gelocked, dan kun je hem inprencipe toch helemaal niet op 14 x 133 laten lopen ? btw mijn vader heeft hier een xp 1800+ in dan zalik die maar eens moeten testen, en ja de batterij hem in 1 min eruit gelaten, nog langer zelfs

Verwijderd

Topicstarter
zal hem ff meteen handmatig clearen

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
Hmm ja dat zou zo moeten zijn, maar als ik hier de mp op 14 zet, boot die van mij ook niet meer :). Wel als ik het bios dan weer clear, maar goed dat heb je al gedaan.

Heb je nog aan andere dingen, behalve je bios zelf zitten rommelen?

Zit alles nog goed vast, kabels en dergelijke enzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 12:13 schreef Jimanez het volgende:
Hmm ja dat zou zo moeten zijn, maar als ik hier de mp op 14 zet, boot die van mij ook niet meer :). Wel als ik het bios dan weer clear, maar goed dat heb je al gedaan.

Heb je nog aan andere dingen, behalve je bios zelf zitten rommelen?

Zit alles nog goed vast, kabels en dergelijke enzo?
had ik ook al gedaan,alles hard aangedrukt ... helpt niets
Pagina: 1