Toon posts:

dv kwaliteit slecht??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik van mijn sony dcr-trv25e in dv kwaliteit opneem (zowel in Adobe premiere 6 als in studio 7), valt de kwaliteit van het beeld mij eigenlijk best tegen... lang niet zo scherp als wanneer ik 'm aansluit op de tv.

Bij het afspelen in het kleine venster (720x576) is de kwaliteit wel oke, maar bij volledig beeld erg korrelig!?!?! Dit is toch ook niet zo wanneer je een divx op volledig beeld afspeelt?? Dan blijft de kwaliteit juist wel prima...

Iemand een idee??

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bij het afspelen van DivX wordt doorgaans een Anti-Aliasing filter gebruikt. Hierdoor ziet het uitvergroote beeld er netjes uit.

Uncompressed avi wordt bij mij niet ge-AA'd, en DV dus waarschijnlijk ook niet. Ziet er inderdaad nogal blokkig uit als je 't uitrekt tot volledig scherm.

Siditamentis astuentis pactum.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 20:51
Op dinsdag 18 juni 2002 11:59 schreef wija het volgende:
Wanneer ik van mijn sony dcr-trv25e in dv kwaliteit opneem (zowel in Adobe premiere 6 als in studio 7), valt de kwaliteit van het beeld mij eigenlijk best tegen... lang niet zo scherp als wanneer ik 'm aansluit op de tv.

Bij het afspelen in het kleine venster (720x576) is de kwaliteit wel oke, maar bij volledig beeld erg korrelig!?!?! Dit is toch ook niet zo wanneer je een divx op volledig beeld afspeelt?? Dan blijft de kwaliteit juist wel prima...

Iemand een idee??
non-interlaced avi ervan maken?
bij mij ziet de DV film, zelfs op mijn 18,1 inch, nog scherp uit op fullscreen

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Dielie

*BURP!*

De resolutie van het dv-format is volgens mij 720x576. Als je dat fullscreen gaat brengen op een monitor met actieve resolutie van 1280x960 ofzo, dan wordt je film wel erg opgerekt door je player (drie keer zoveel beeldpunten!). Dat zou ook verklaren waarom ie op een gewone lage res TV wel scherper lijkt.

Logische verklaring?

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 20:51
Op dinsdag 18 juni 2002 13:32 schreef Dielie het volgende:
De resolutie van het dv-format is volgens mij 720x576. Als je dat fullscreen gaat brengen op een monitor met actieve resolutie van 1280x960 ofzo, dan wordt je film wel erg opgerekt door je player (drie keer zoveel beeldpunten!). Dat zou ook verklaren waarom ie op een gewone lage res TV wel scherper lijkt.

Logische verklaring?
Tuurlijk dat scheelt wel, maar ik draai 1280 x 1024 en nog ziet het er niet blokkerig uit..

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

eeuuuhh eigenschappen DV codec instellen op hoge kwaliteit ? ALthans bij het afspelen in WMP kun je dat doen en dat scheelt best wel iets :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1