Toon posts:

wie heeft er al een superbit DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik las gisteren in een blad dat er sinds kort superbit dvd's te koop zijn. Dit zijn dvd's waarbij alle extra's zijn weggelaten, waardoor alle beschikbare ruimte gebruikt kan worden voor nog beter beeld en nog bruter geluid.
Ik vroeg me af of er al veel mensen zijn die zo'n dvd hebben gekocht of getest. Ik ben erg benieuwd of het echt zoveel scheeld of dat het de zoveelste marketing truc is, om ons geld afhandig te maken.

Ze zijn nu al te koop bij freerecord voor 31 E.
En bij Amazon.com voor $24:
http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-form/104-9770133-6812767

Voor iedereen wiens intresse nu geprikkeld is:
http://www.superbitdvd.com/flash.html
Dit de site over superbit dvd.

Edit: Ik heb zelf een Samsung 100Hz Tv, Onkyo DD5.1 en een Pioneer DVD

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 09:14

_NeMeSiS_

Millennial

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Dat merk je pas alleen als je zon super dure grote breedbeeld tv hebt. Bij ee normaal breedbeeld merk je weinig verschil, dus geldkloperij.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het is allemaal BS.

Om de volgende reden.

Een DVD kan MAX een MPEG2 stream van 10mbit bevatten. Veel DVD's zijn slecht ge-encodeerd. En zetten de max. bitrate dan bijv. op 6mbit om ruimte op de DVD te besparen. Maar dat is eik. al compleet achterhaald. Omdat er al tijden de mogelijkheid is om dual layered DVD's te maken. Dus het enige wat er gedaan wordt. Is de bitrate op het maximale instellen. Let wel er wordt altijd gebruik gemaakt van VBR bij MPEG2 voor DVD. Dus je krijgt alleen winst bij hele complexe scenes.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 12:14 schreef tbusquet het volgende:
Het is allemaal BS.

Om de volgende reden.

Een DVD kan MAX een MPEG2 stream van 10mbit bevatten. Veel DVD's zijn slecht ge-encodeerd. En zetten de max. bitrate dan bijv. op 6mbit om ruimte op de DVD te besparen. Maar dat is eik. al compleet achterhaald. Omdat er al tijden de mogelijkheid is om dual layered DVD's te maken. Dus het enige wat er gedaan wordt. Is de bitrate op het maximale instellen. Let wel er wordt altijd gebruik gemaakt van VBR bij MPEG2 voor DVD. Dus je krijgt alleen winst bij hele complexe scenes.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen. :)
Eerst zeg je dat het allemaal bullshit is en aan het eind kom je tot de conclusie dat er toch wel wat winst te behalen is bij complexe scènes.

Ik geloof er zelf ook niet zo in, ze kosten veel meer en het beloofde kwaliteitsverschil zal miniem zijn. Als je betere kwaliteit wil kun je beter wachten op iets als Blueray discs waarmee de film in een hogere resolutie (HDTV?) geencodeerd kan worden waar absoluut wel kwaliteitsverschil in zit.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09
Voor Superbits hanteer ik altijd het hebikal argument. Heb ik de dvd al in ander formaat lamaar zitten. Maar Godzilla had ik bijvoorbeeld nog niet dan maar de superbit met een leuke DTS track. Verder zit ik toch niet te springen om vele extra's dus bevallen de Superbits wel.

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Topicstarter
ahaa tnx, ik denk dat ik zelf ook nog maar even de proef op de som ga nemen en de 5Th element ga huren.
met een beetje mazzel kan ik dit weekend nog mijn ervaringen posten

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20

4POX

Everybody is wired

Ik geloof dat elke 2 CD film al een superbit is. Want dan is de hele 1 CD gevuld met de film en een zootje aan geluids tracks. En vaak zit er ook niet eens een dts track oop, maar is de film wel 9 giga groot. (star wars epi1) En de rest is allemaal op de tweede cd gedumpt.

AKA Rinkel weblog

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

't is toch handig om dat soort topics even centraal te houden :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/469970

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.