Toon posts:

Hoe stop ik die herrie?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem maakt me veel te veel lawaai. Ik heb een A-Open bigtower met een low noise voeding maar dat ding maakt me veel te veel lawaai.
Ook isolatiemateriaal aan de binnenzijde van de case (van dat genopte schuimrubber, speciaal om geluid te dempen) levert weinig op. Logisch ook want het geluid komt via de fanopening naar buiten zetten...
Bij mijn PC shopje hebben ze een andere 300W voeding voor 75 euro die Ultra Quiet zou zijn.
Iemand ervaringen hiermee of nog andere tips?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
enermax voedinkje nemen, dan weet je zeker dat het goed is.
* veldmuis vertrouwt goedkope voedingen niet zo erg eerlijk gezegd :)

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:50

_NeMeSiS_

Millennial

Op dinsdag 18 juni 2002 11:41 schreef veldmuis het volgende:
enermax voedinkje nemen, dan weet je zeker dat het goed is.
* veldmuis vertrouwt goedkope voedingen niet zo erg eerlijk gezegd :)
idd een enermax erin.. die zijn erg stil.. en als dat nog niet genoeg is dan kan je altijd je kast nog beplakken met geluidsdempend materiaal(aan de binnenkant natuurlijk)..te halen bij alle doe het zelf centra :)

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Computer uit... :D

Verwijderd

Eerst ff nadenken of het wel echt je voeding is die je hoort.

Probeer bijvoorbeeld de fan van devoeding op 7 volt te zetten.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Op dinsdag 18 juni 2002 11:40 schreef Athloner het volgende:
Ook isolatiemateriaal aan de binnenzijde van de case (van dat genopte schuimrubber, speciaal om geluid te dempen) levert weinig op.
Op dinsdag 18 juni 2002 12:05 schreef _NeMeSiS_ het volgende:
idd een enermax erin.. die zijn erg stil.. en als dat nog niet genoeg is dan kan je altijd je kast nog beplakken met geluidsdempend materiaal(aan de binnenkant natuurlijk)..te halen bij alle doe het zelf centra :)
Lezen is ook een kunst ... >:)

-

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Best simpel. Voeding op maken en een Papst 80mm fan erin zetten. Werkte perfect bij mijn Antec voeding. Je kan er eventueel voor kiezen op de fan naar binnen te laten blazen (meestal blazen ze naar buiten, meer herrie!)

zie ook

[topic=516414]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
het ligt helaas niet altijd aan de fan maar soms ook gewoon aan de vorm van de voeding
dan helpt een fannetje vervangen dus niet
dan is het gewoon diep triest ontwerp

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

ehm misschien is het een temperatuur gestuurde voedingsfan en word ie zo warm dat ie op de volle 100% gaat draaien. Zou kunnen.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Deze erin gooien! [topic=523452/1/25] Check de links, ze hebben zelfs een fan die 11 dB produceert.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 12:13 schreef vries335 het volgende:
Best simpel. Voeding op maken en een Papst 80mm fan erin zetten. Werkte perfect bij mijn Antec voeding. Je kan er eventueel voor kiezen op de fan naar binnen te laten blazen (meestal blazen ze naar buiten, meer herrie!)

zie ook

[topic=516414]
Ik heb ook zo'n Aopen voeding. ipv 1 papst heb ik er 2 gebruikt. 1 op de originele plaats en 1 op de andere zijde van de voeding (gat gedremeld) die naar binnen blaast. Allebei op 7 volt. Zo wordt de lucht door de voeding geblazen. De overige roosters zijn dichtgekleefd.
Result: goed gekoelde stille voeding.

Draaien die "papsts" trouwens nog op 5 volt? (zou nog stiller zijn)

'k heb namelijk een hekel aan lawaaierige pc's :)

Verwijderd

Searchvraag...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.