Ook de Blair Witch Project gezien? Meningen...

Pagina: 1
Acties:

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Hi
Onlangs de Blair Witch Project gezien... sjeez, die film heeft wel indruk op me gemaakt. Als dat dus echt zo is, wat dus beweerd wordt, dan is dat echt creepy.
Iemand van jullie die die film gezien hebben en daar iets zinnigs over te melden hebben?
Het lijkt mij verschrikkelijk wat die mensen hebben moeten doorstaan, en misschien wel nog steeds mee moeten maken...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Het is FAKE! Voor het geval je dat nog niet wist.

Het is een aardige film met best wel spannende stukjes, het is alleen jammer dat het einde zo slecht is.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Pfoe... ben ik dan echt zo naïef ;)
was al bezig met de aftiteling te analyseren en de back cover van de video. Er staan geen namen van acteurs en op internet sites doen de geruchten dat het echt is. De acteurs (voor zover daar dan sprake van is) doen hun werk verschrikkelijk goed, en ook de site www.blairwitch.nl doet heel goed geloven dat het echt is.
Ik kon me eerlijk gezegd al niet voorstellen dat iemand die zich in zo'n situatie voordoet zich voornamelijk bezighoudt met filmen van wat ie meemaakt. Ik zou me totaal niet bezighouden met filmen maar zorgen dat ik daar weg zou komen. Er is overigens al sprake van een vervolg op die film, bron: www.blairwitch.com

Verwijderd

Ik dacht dat het gebaseerd was op een waargebeurd verhaal. Ze zullen vast wel iets zelf hebben verzonnen enzo. Voor de rest vond ik hem nog al tegen vallen, voor wat ik er allemaal van had gehoord. Hij is zeker niet slecht, maar ook zeker niet zo goed als ik veel mensen hoorde zeggen.

Verwijderd

Ik had de DVD versie, echt vet

en ook ik heb een poos zitten studeren of het nu echt was of niet, kwam tenslotte tot de conclusie dat het niet zo was omdat er ergens stond "written by"

Maar weet iemand zeker of het nu wel echt gebeurd is of niet???

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ja, psies, dat "written by" zat mij ook dwars, maar vele andere zaken deden mij toch vermoeden dat het echt moet zijn.
Ik weet niet of je de site www.blairwitch.nl al gezien hebt, maar die site brengt je flink aan het twijfelen. Ook de politiefoto's met gevonden materialen.
Aan de achterkant van de VHS/DVD hoes zie je namelijk alleen maar "STARRING:" en dan de echte namen van de drie hoofdpersonen. Verder dus geen namen van acteurs.
Wie kan hierin duidelijkheid verschaffen?

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Heb een tijdje terug de hype hierover op amerikaanse messageboards gevolgd en de film is dus echt nep.
Het realistische zit 'm erin dat mensen met een camera een week het bos in zijn gestuurd, zonder contact met daarbuiten, en daarbij zijn hun angsten gevoed door al dan niet expres gegenereerde enge geluiden. Daarom is het ook zo realistisch: mensen klinken echt bang en dat waren ze dan ook.
Het is een fraai voorbeeld van hoe mensen zichzelf kunnen opfokken met bijna niets en wat er in hun hoofd aan schrikbeelden en angsten zit.
Hmmm, food for thought.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 19:16
Hmm, ik heb dus echt geen moment gedacht toen ik in de bios zat, dat die film echt was. Waarom denkt iedereen dat toch?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Misschien komt dat door het feit dat je in de bios meer de indruk hebt dat het "maar" een film is, net als vele andere films. In de bios heb je ook niet de hoes van de film in je handen waarop je totaal geen namen van acteurs ziet of andere aanwijzigen dat het nep is. Ik wil graag geloven dat het nep is, maar waarom is dat zo moeilijk te achterhalen?

Verwijderd

De namen van de acteurs staan er wel op, maar ze hebben ervoor gekozen om in de film precies zo te heten.

De website is inderdaad erg goed, een mooie aanvulling op de film.

Wat me opvalt is dat de mensen die hem vinden tegenvallen allemaal zoiets hebben van 'viel tegen, na wat ik ervan gehoord heb'. Dit is nou typisch zo'n film waar je blanco naartoe moet, alles wat je hoort maakt hem minder goed. (Ik heb hem 2 keer gezien, de 2e keer is er ook niks meer aan).

Ik vind de film net een boek. Wat je niet ziet, maak je met je eigen fantasie af. De film is dus zo spannend als je eigen fantasie. Mensen zonder fantasie vinden er dus niks aan, mensen die zich goed ergens kunnen inleven vinden hem ontzettend spannend.

Hij is in geen geval echt, want dan kregen we echt niet die beelden zo in de bioscoop te zien. We leuk hoe hij gemaakt is. Met een extreem laag budget hebben ze gewoon de acteurs echt het bos ingestuurd. Ze hadden wel GPS apparaatjes zodat ze altijd terug te vinden zouden zijn.

Zie trouwens ook wat ik er vroeger es over schreef op http://film.oeli.org/the_blair_witch_project.php3

Mvg,
Ivo

Verwijderd

Het heeft alleen zin om deze film op een groot scherm in het donker te bekijken en er moeten geen ecterne factoren zijn die je de concentratie afnemen. Dan is deze film vreselijk eng (ben je ook nog stoned, is het helemaal intens;). Ik heb namelijk verschillende mensen gesproken, en de een vond er geen reet aan de andere moest bijna janken van angst. Die eerste persoon had m bijvoorbeeld achterin de bioscoop gezien en zat maar een beetje te lachen om de schreeuwende mensen, werd afgeleid door die #@$! mobieltjes en knisperende zakjes popcorn. Ok heeft t geen zin zo'n film op je televisie te kijken, overdag met je schreeuwende broertjes in huis en je zeurende moeder die elke 5 min. binnenkomt om te vragen of het geluid wat zachter moet.
Ik zelf was vreselijk onder de indruk van de film en had naderhand ook echt t idee dat ik erzelf bij was geweest. Ik was in een filmhuis samen met vrienden. We zaten vooraan, er was een groot scherm en het geluid was natuurlijk hard genoeg. Ik was gedurende de hele film in een trance, en ik was niet de enige.

Verwijderd

Zoals ik al zei, ik had de DVD, heb 'm 's avonds in het donker gekeken, echt alle lichten uit en met een hoofdtelefoon op.

En of 'ie intens was!!!

Verwijderd

Wat ik me kan herinneren is de Blair Witch Project een afstudeerproject van een aantal amerikaanse filmacademiestudenten. Dit is ook de reden dat zij zichzelf spelen en geen acteurs gebruiken. Verder lijkt het me duidelijk dat deze film echt is, echt GESPEELD wel te verstaan!

Verwijderd

verhaal is dus echt wel NEP

Verwijderd

ja het is nep ja geen reportage, maar het lijkt wel echt, daarom is die film zo goed.
Maar we zijn geen domme Amerikanen die het dan ook meteen geloven, mag ik hopen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
da's geinig, zoveel replies...
maar gelukkig ben ik niet de enige op wie deze film een flinke indruk heeft achtergelaten. Vooral het feit dat een vrij eenvoudige film toch zoveel met je kan doen vind ik interessant. Zelfs na het kijken van de film blijf je je min of meer ermee bezighouden. Ook erg goed vind ik de site van deze film, die er nog eens goed op inspeelt.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Inderdaad, een machtige film! als je twijfeld of hij echt of nep is, dan moet je zeker niet naar de site gaan, want dan geloof je het dus echt he!

Maar goed, ik heb 'the making of' gezien:)

Ben benieuwd naar deel II...;)

Motor-Forum.nl

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het heeft alleen zin om deze film op een groot scherm in het donker te bekijken en er moeten geen ecterne factoren zijn die je de concentratie afnemen. Dan is deze film vreselijk eng.[/quote]Ja, ik heb 'm op klaarlichte dag op een slechte TV gezien terwijl ik met een vriend constant grappen over de film zat te maken, en degene die hem al gezien had bleef jammeren: "Wees nou eens stil, dan is hij best eng!"

Hij was dus niet echt indrukwekkend, in deze omstandigheden. :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik hebbem ook geizen. en hij was spannend enzo totdat de moeder van n vriendin waarik die film aan't kijken was er doorheen gbegon te kwaken

Verwijderd

He mensen ik heb via icq van een vriendje de nieuwe trailer van the blair witch project binnen gekregen. Als je met mij contact op neemt bij icq dan kan ik je die wel sturen als je wilt. 73035805

Verwijderd

Klote voor je Lord Daemon.

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11-2025

p@dd0

psychonaut

Volgens mij is er een film forum met tv nieuws enzo.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Klote voor je Lord Daemon.[/quote]Valt wel mee hoor. :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

K I P P E N V E L !

Al werkt dit trucje "met het losjes uit de pols en lowbudget" bij mij niet NOG een keer.

Ik ben dus niet de enig die de goede zware atmosfeer voelde!

Er is maar 1 film die op dezelfde manier een indruk heeft achtergelaten en dat is de eerste versie van "De Shining".

Je moet wel "openminded" naar de film kijken anders kan ik mee voorstellen dat je snel met je oordeel k*t film klaar staat.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 11:51 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, ik heb 'm op klaarlichte dag op een slechte TV gezien terwijl ik met een vriend constant grappen over de film zat te maken, en degene die hem al gezien had bleef jammeren: "Wees nou eens stil, dan is hij best eng!"
mon[/quote]En als je aandachtig en openminded ernaar kijkt dan is ie ook best eng hoor...;)
Pagina: 1