If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Het is een aardige film met best wel spannende stukjes, het is alleen jammer dat het einde zo slecht is.
was al bezig met de aftiteling te analyseren en de back cover van de video. Er staan geen namen van acteurs en op internet sites doen de geruchten dat het echt is. De acteurs (voor zover daar dan sprake van is) doen hun werk verschrikkelijk goed, en ook de site www.blairwitch.nl doet heel goed geloven dat het echt is.
Ik kon me eerlijk gezegd al niet voorstellen dat iemand die zich in zo'n situatie voordoet zich voornamelijk bezighoudt met filmen van wat ie meemaakt. Ik zou me totaal niet bezighouden met filmen maar zorgen dat ik daar weg zou komen. Er is overigens al sprake van een vervolg op die film, bron: www.blairwitch.com
Verwijderd
Verwijderd
en ook ik heb een poos zitten studeren of het nu echt was of niet, kwam tenslotte tot de conclusie dat het niet zo was omdat er ergens stond "written by"
Maar weet iemand zeker of het nu wel echt gebeurd is of niet???
Ik weet niet of je de site www.blairwitch.nl al gezien hebt, maar die site brengt je flink aan het twijfelen. Ook de politiefoto's met gevonden materialen.
Aan de achterkant van de VHS/DVD hoes zie je namelijk alleen maar "STARRING:" en dan de echte namen van de drie hoofdpersonen. Verder dus geen namen van acteurs.
Wie kan hierin duidelijkheid verschaffen?
Het realistische zit 'm erin dat mensen met een camera een week het bos in zijn gestuurd, zonder contact met daarbuiten, en daarbij zijn hun angsten gevoed door al dan niet expres gegenereerde enge geluiden. Daarom is het ook zo realistisch: mensen klinken echt bang en dat waren ze dan ook.
Het is een fraai voorbeeld van hoe mensen zichzelf kunnen opfokken met bijna niets en wat er in hun hoofd aan schrikbeelden en angsten zit.
Hmmm, food for thought.
Verwijderd
De website is inderdaad erg goed, een mooie aanvulling op de film.
Wat me opvalt is dat de mensen die hem vinden tegenvallen allemaal zoiets hebben van 'viel tegen, na wat ik ervan gehoord heb'. Dit is nou typisch zo'n film waar je blanco naartoe moet, alles wat je hoort maakt hem minder goed. (Ik heb hem 2 keer gezien, de 2e keer is er ook niks meer aan).
Ik vind de film net een boek. Wat je niet ziet, maak je met je eigen fantasie af. De film is dus zo spannend als je eigen fantasie. Mensen zonder fantasie vinden er dus niks aan, mensen die zich goed ergens kunnen inleven vinden hem ontzettend spannend.
Hij is in geen geval echt, want dan kregen we echt niet die beelden zo in de bioscoop te zien. We leuk hoe hij gemaakt is. Met een extreem laag budget hebben ze gewoon de acteurs echt het bos ingestuurd. Ze hadden wel GPS apparaatjes zodat ze altijd terug te vinden zouden zijn.
Zie trouwens ook wat ik er vroeger es over schreef op http://film.oeli.org/the_blair_witch_project.php3
Mvg,
Ivo
Verwijderd
Ik zelf was vreselijk onder de indruk van de film en had naderhand ook echt t idee dat ik erzelf bij was geweest. Ik was in een filmhuis samen met vrienden. We zaten vooraan, er was een groot scherm en het geluid was natuurlijk hard genoeg. Ik was gedurende de hele film in een trance, en ik was niet de enige.
Verwijderd
En of 'ie intens was!!!
Verwijderd
Verwijderd
Maar we zijn geen domme Amerikanen die het dan ook meteen geloven, mag ik hopen.
maar gelukkig ben ik niet de enige op wie deze film een flinke indruk heeft achtergelaten. Vooral het feit dat een vrij eenvoudige film toch zoveel met je kan doen vind ik interessant. Zelfs na het kijken van de film blijf je je min of meer ermee bezighouden. Ook erg goed vind ik de site van deze film, die er nog eens goed op inspeelt.
Maar goed, ik heb 'the making of' gezien:)
Ben benieuwd naar deel II...;)
Hij was dus niet echt indrukwekkend, in deze omstandigheden.
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Verwijderd
Amantes amentes
--
Be inspired!
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Al werkt dit trucje "met het losjes uit de pols en lowbudget" bij mij niet NOG een keer.
Ik ben dus niet de enig die de goede zware atmosfeer voelde!
Er is maar 1 film die op dezelfde manier een indruk heeft achtergelaten en dat is de eerste versie van "De Shining".
Je moet wel "openminded" naar de film kijken anders kan ik mee voorstellen dat je snel met je oordeel k*t film klaar staat.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Verwijderd
Ja, ik heb 'm op klaarlichte dag op een slechte TV gezien terwijl ik met een vriend constant grappen over de film zat te maken, en degene die hem al gezien had bleef jammeren: "Wees nou eens stil, dan is hij best eng!"
mon[/quote]En als je aandachtig en openminded ernaar kijkt dan is ie ook best eng hoor...;)