[Linux]Simpelste manier voor app server in *nix

Pagina: 1
Acties:

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Het volgende, een maat van mij moet voor zijn stage een linux applicatie server maken, maar hij heeft de ballen verstand van linux. Ik heb er wel wat verstand van maar geen tijd voor.

Wat is nou de simpelste manier op te zorgen dat bv staroffice via een windows machine kan worden geopend op de server

Thin client princiepe dus.
Ik heb al wat research gedaan en zo kan je met xdm inloggen op een server maar dan moet je xfree86 windows versie installen. dit lukt mij wel(ook met moeite en volgens mij uren research) maar die maat van me niet.

Specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

lijkt me eigenlijk niet dat je staroffice op een PC met win kunt draaien (althans ik neem aan dat het een Linux server is met win bakken er aan.

In dat laatste geval is een fileserver bouwen erg simpel: SAMBA installeren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• venomous
Precies linux app server met windows clienten.

En samba draait al als domain server.

(ontopic er is ook een win versie van staroffice)

Specs

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

Predator

Suffers from split brain

Dit is wat voor onze NOS vrienden :)
[forum=24] -> [forum=23]

Wil je een linux terminal server :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een linux- terminalserver omgeving wilt, kan ik je maar 1 ding aanraden: Citrix. Er is IMHO geen enkel ander product waarbij Win clients met Linux server gecombineerd kan worden....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• venomous
Ja ik heb ook het linux terminal project bekeken maar wil eigenlijk het princiepe dat je in windows een terminal opend en niet geheel via een server (citrix princiepe)

Ik weet dat citrix ook onder linux werkt maar er is geen demo verkrijgbaar, en het moet eigenlijk op korte termijn.

Windows 2000 versie van citrix heb ik wel, maar daar hebbe we niet veel aan lijkt me.

Specs

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Kan toch gewoon met xserver, niet dan?

Specs? Zie ondertitel...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
XDCMP is the magic word :)

Heb het hier voor de gein draaiend gehad met Debian en kdm, welke ik aangepast had zodat ie ook op TCP luistert naar connecties (/etc/kde3/kdm/kdmrc moet je aanpassen, staat "-nolisten tcp" op een regel, dat moet je weghalen)

Op die windows bak draaide ik Cygwin/XFree86, en behalve gedonder met ALT+F4 draaide het perfect (sneller dan op de linux server zelf)

• deadinspace
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 18 juni 2002 10:14 schreef venomous het volgende:
Wat is nou de simpelste manier op te zorgen dat bv staroffice via een windows machine kan worden geopend op de server

Thin client princiepe dus.
Ik heb al wat research gedaan en zo kan je met xdm inloggen op een server maar dan moet je xfree86 windows versie installen. dit lukt mij wel(ook met moeite en volgens mij uren research) maar die maat van me niet.
Er zijn ook andere X servers voor Windows dan XFree86 (exceed en xwin32 bijvoorbeeld). Er was er zeker een die gratis is (kweet alleen niet welke).

En anders: VNC?
Pagina: 1