Geheugen, cpu of mobo probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Ik zette gisteravond mijn pc uit, hij draaide gewoon goed.

Uurtje later weer aan om nog ff mail te checken, begint het "dr. voice" van me mobo te blèren dat er iets met me cpu aan de hand is :?

Dus ik pc uit en ff kijken, kon niet in de bios omdat hij helemaal niks deed. Bios gereset via jumper. nog niks.
toen es alle kaarten eruit + ram eruit. 1 bankje terug, en rustig iedere keer een kaart terug en ff luisteren. iedere keer deed hij het netjes.
uiteindelijk zat alles erin behalve mijn 2e ram module en hij draaide.
dus ik die module er in: "your CPU is having a problem" :?
toen heb ik ff zitten spelen met de ram, 2 erin, 1 erin, iedere keer op een andere bank,

de conclusie: als er 2 modules inzitten doetie het niet en als er 1 inzit doetie het wel!
wat is er nou kapot??
heb nog wel me ram getest gister avond (met memtest) en daar kwam niks uit.
mijn systeem:
aopen AK73 Pro A mobo
AMD 1600xp
1x 256mb @ 133
1x 128mb @ 100 (maar hij draait op 133 volgens Sandra :? )
geforce 2Ti
etc

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Misschien heb je je mem op ecc-checking staan in het bios, terwijl je dimms dat niet ondersteunen. Het ligt of aan je geheugen instellingen in het bios, of aan de banken en dimms zelf. Je processor lijkt me toch in orde.

©zweitausendundsechs

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 10:13 schreef rupert het volgende:
Misschien heb je je mem op ecc-checking staan in het bios, terwijl je dimms dat niet ondersteunen. Het ligt of aan je geheugen instellingen in het bios, of aan de banken en dimms zelf. Je processor lijkt me toch in orde.
ja, maar ik heb er dus niks aan verandert, in de bios kan het niet zitten denk ik. zelf heb ik het idee dat het probleem op mijn mobo zit, aangezien die memtest geen problemen tegenkwam

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op dinsdag 18 juni 2002 09:56 schreef Reley het volgende:
Ik heb het volgende probleem.
Ik zette gisteravond mijn pc uit, hij draaide gewoon goed.

Uurtje later weer aan om nog ff mail te checken, begint het "dr. voice" van me mobo te blèren dat er iets met me cpu aan de hand is :?

Dus ik pc uit en ff kijken, kon niet in de bios omdat hij helemaal niks deed. Bios gereset via jumper. nog niks.
toen es alle kaarten eruit + ram eruit. 1 bankje terug, en rustig iedere keer een kaart terug en ff luisteren. iedere keer deed hij het netjes.
uiteindelijk zat alles erin behalve mijn 2e ram module en hij draaide.
dus ik die module er in: "your CPU is having a problem" :?
toen heb ik ff zitten spelen met de ram, 2 erin, 1 erin, iedere keer op een andere bank,

de conclusie: als er 2 modules inzitten doetie het niet en als er 1 inzit doetie het wel!
wat is er nou kapot??
heb nog wel me ram getest gister avond (met memtest) en daar kwam niks uit.
mijn systeem:
aopen AK73 Pro A mobo
AMD 1600xp
1x 256mb @ 133
1x 128mb @ 100 (maar hij draait op 133 volgens Sandra :? )
geforce 2Ti
etc
En het maakt niet uit welke geheugenmodule je erin doet????

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 10:56 schreef gangsterjoey het volgende:

[..]

En het maakt niet uit welke geheugenmodule je erin doet????
trek die Pc100 geheugen module eruit... je klokt die module over, door hem op 133mhz te laten lopen...

denk dat dat je probleem is

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 11:01 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

trek die Pc100 geheugen module eruit... je klokt die module over, door hem op 133mhz te laten lopen...

denk dat dat je probleem is
Het maakt dus niet uit welke erin zit, maar zodra ze er met zijn 2en inzitten dan doetie moeilijk.

stel dat het idd aan die pc100 ligt, waarom toont het zich nu pas? ik draai het al een half jaar zonder problemen.. Ik probeer van mijn werk wel een pc133 moduletje te lenen om te kijken of hij het dan wel doet...

• stingone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04-2024

stingone

stingone

Uhhh ik heb nu precies het zelfde probleem. Had eerst een duron 800, met 128 mb CL 3 SDram "pc133", liep perfect. Dus ik gisteren mijn nieuwe 1800+ er in, met 512 mb CL2. Dus ik pc aan, maar gebeurde niks beeld bleef zwart en mijn Dr voice begon ook te zeuren dat er een probleem met mijn cpu was. Echter toen ik hem resete en op insert drukte (bois default) starte hij wel op :? maar elke keer als ik hem van de voeding haal en weer aanzet krijg ik weer dat gezeik, dus ik ben er nog niet achter wat nu het echte probleem is. Het kan onmogelijk aan het RAM liggen want het zijn allebij pc133, en op die Duron loopt het perfect. Tevens heb ik mijn 1800+ nog ff bij iemand anders getest waar hij perfect liep, dus ik snap er niet veel meer van 8)7.Bios update heeft ook niks geholpen. So has anyone a solution :?

Aopen Ak73Pro (a) - AMD XP 1800 + - Aopen Geforce 2 Gts 32 DDR - 512 SDRam

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

[/laat mode]

Niet alle AK73 series A moederborden zijn geschikt om met de AMD XP serie CPU's te werken.
Afhankelijk van moederbord revisie
Zie ook de Aopen website:
<li> Note1:Following PCB/Eng Version is not recommended AMD XP and Duron(Morgan) for AK73 pro(A) :77 73 75 71 79 7A 7B 7C 7D 7E 37 33 35 31 39 3A 3B 3C 3D 3E 57 53 55 51 59 5A 5B 5C 5D 5E 17 13 97 93.

<li>Note2:Following PCB Version is not recommended AMD XP 2000+ for AK73(A)-V :77.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1