Ik heb het volgende probleem.
Ik zette gisteravond mijn pc uit, hij draaide gewoon goed.
Uurtje later weer aan om nog ff mail te checken, begint het "dr. voice" van me mobo te blèren dat er iets met me cpu aan de hand is
Dus ik pc uit en ff kijken, kon niet in de bios omdat hij helemaal niks deed. Bios gereset via jumper. nog niks.
toen es alle kaarten eruit + ram eruit. 1 bankje terug, en rustig iedere keer een kaart terug en ff luisteren. iedere keer deed hij het netjes.
uiteindelijk zat alles erin behalve mijn 2e ram module en hij draaide.
dus ik die module er in: "your CPU is having a problem"
toen heb ik ff zitten spelen met de ram, 2 erin, 1 erin, iedere keer op een andere bank,
de conclusie: als er 2 modules inzitten doetie het niet en als er 1 inzit doetie het wel!
wat is er nou kapot??
heb nog wel me ram getest gister avond (met memtest) en daar kwam niks uit.
mijn systeem:
aopen AK73 Pro A mobo
AMD 1600xp
1x 256mb @ 133
1x 128mb @ 100 (maar hij draait op 133 volgens Sandra
)
geforce 2Ti
etc
Ik zette gisteravond mijn pc uit, hij draaide gewoon goed.
Uurtje later weer aan om nog ff mail te checken, begint het "dr. voice" van me mobo te blèren dat er iets met me cpu aan de hand is
Dus ik pc uit en ff kijken, kon niet in de bios omdat hij helemaal niks deed. Bios gereset via jumper. nog niks.
toen es alle kaarten eruit + ram eruit. 1 bankje terug, en rustig iedere keer een kaart terug en ff luisteren. iedere keer deed hij het netjes.
uiteindelijk zat alles erin behalve mijn 2e ram module en hij draaide.
dus ik die module er in: "your CPU is having a problem"
toen heb ik ff zitten spelen met de ram, 2 erin, 1 erin, iedere keer op een andere bank,
de conclusie: als er 2 modules inzitten doetie het niet en als er 1 inzit doetie het wel!
wat is er nou kapot??
heb nog wel me ram getest gister avond (met memtest) en daar kwam niks uit.
mijn systeem:
aopen AK73 Pro A mobo
AMD 1600xp
1x 256mb @ 133
1x 128mb @ 100 (maar hij draait op 133 volgens Sandra
geforce 2Ti
etc