Veranderen voltage Chaintech 6BTM

Pagina: 1
Acties:

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31
Ik heb een Celeron 366 die in een Abit op 550Mhz (FSB 100Mhz/2,2 Volt) kan draaien. Nu steek ik het in een Chaintech 6BTM en kom ik er achter dat bij dit moederbord de voltage niet handmatig kan worden veranderen :-(

Zie ik iets over het hoofd? Zo niet, bestaat er een tool waarmee dit wel kan?

Verwijderd

Tja niet echt een ideaal bordje om mee te overklokken. Je kunt wel de enkele pinnen van de proc afplakken. Andere mogelijkheid bij dit bord: slotket met bijv. Cel. 566 of 600 erin. Dan is het voltage wel zelf in te stellen!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31
Afplakken gaat een beetje boven mijn pet, maar dat andere klinkt interessant.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 23:24 schreef Luuk het volgende:
"slotket met bijv. Cel. 566 of 600 erin. Dan is het voltage wel zelf in te stellen!"[/quote]Dus er bestaan converters waar de voltage handmatig, onafhankelijk van het moederbord, kan worden ingesteld. Die zou dan toch ook bij mijn Celeron 366 moeten werken?

Slotket... is dat die van Abit of Asus?!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Abit

Verwijderd

die slotket is een soort adapter om een socket-proc te plaatsen op een Slot 1 plankje. Aangezien je Celly 366 al een Slot 1 is kun je die dus niet plaatsen op de slotket. Koop je een nieuwe celly dan is denk ik de 566 de betere (want groter kans om FSB op 100 te zetten).Ook MSI heeft trouwens goede slotkets.