Toon posts:

Via C3 933 snel genoeg om divx te bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af om de C3/933Mhz snel genoeg is om divx'en vloeiend af te spelen. Ik heb gelezen dat DVD decoding kan als je verder niks om de achtergrond draait. Heeft iemand toevallig zo'n ding en kan mij hier meer over vertellen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Moet wel lukken. FPU van zo'n ding is ongeveer net zo snel als een Celeron op halve snelheid, dus pak em beet 466MHz.
Met 466MHz kan je wel DivX afspelen. Misschien met moeite, maar hij doet het :)

Wat betreft DVD: bullshit, zelfs een P2-350 kan met gemak een DVD afspelen. Tegenwoordig heeft elke videokaart DVD Motion compensation.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 18 juni 2002 10:03 schreef _JGC_ het volgende:
Moet wel lukken. FPU van zo'n ding is ongeveer net zo snel als een Celeron op halve snelheid, dus pak em beet 466MHz.
Niet 'pak em beet' 466MHZ- de FPU van een C3 draait op exact de halve snelheid van de rest van de core, dus idd 466MHz. Maar dan nog is het clock-voor-clock trager dan een Intel FPU.
Met 466MHz kan je wel DivX afspelen. Misschien met moeite, maar hij doet het :)
Ik zou geneigd zijn hiermee eens te zijn, maar toch heb je geen ruime marge. Ik las bij een review van de 1GHz C3 dat het namelijk net wel DiVX kon spelen en de 933 net niet, dus dat het daarom relevant was. Dat was echter met Windows Media Player- gebruik GDivx of gewoon The Player en de 933 is genoeg. Maar denk niet dat je op de achtergrond veel anders tegelijk kunt doen :o
Wat betreft DVD: bullshit, zelfs een P2-350 kan met gemak een DVD afspelen. Tegenwoordig heeft elke videokaart DVD Motion compensation.
Hmm, we weten niet welke VGA hierbij komt- nVidia was rijkelijk laat met dat soort features, dus ga daar maar niet vanuit. Maar ook hier denk ik dat het moet lukken, zelfs zonder die HW motion comp (kon bij mij op een K6-2 ook, en die heeft ook niet spectaculaire FPU)

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geforce had al motion compensation, dus sowieso genoeg voor DVD. Verder had S3 vanaf de Savage3D al motion compensation en Trident heeft het in de Cyberblade zitten. Ik neem hier ff aan dat het zo'n klein VIA all-in-one bordje is, waar vaak een S3 Savage4 achtig iets of een Trident Cyberblade op zit geintegreerd.

BTW: De nieuwste DivX codecs/players doen hardware overlay om het beeld weer te geven ipv software overlay. Kan je zelfs met een K6/2 nog wel DivX spelen op die manier (idd wel met Tha Playa, niet met WMP)

Verwijderd

ik heb zelf zo'n mini ITX bordje met een C3 800mhz cpu, deze draait divx films zonder problemen af..

dit bordje is te koop bij http://www.alternate.nl

suc6 nog :)

edit:
oh ja.. voor specs zie sig en dan "divx player"