Toon posts:

Heet weer! Verstandig om down te clocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic zegt het eigenlijk al.

Ik heb mijn gelockte xp/systeem behoorlijk overgeclockt.

XP2000 @ 1875mhz (12,5x150)nu is de casetemp meestal rond de 22/23 en proc stressed niet hoger dan de 50.

Ik zit hier op zolder en heb even de temp gemeten in de kamer en het is hier 39c. Nu maak ik me een beetje zorgen over me systeem, hij is met kast dicht minder warm dus goede airflow maar ik haal nu stressed 60+ C en me casetemp is 31c stressed. Moet ik me nu zorgen maken? En toch maar standaard speeds gaan draaien? Of is het niet zo'n probleem?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Maak je geen zorgen, ik zit met een Athlon 1400 regelmatig op 65c en alles doet het nog.

Heb een keer gepiekt op 72c en dat heeftie ook overleefd.

Download my music on SoundCloud

• Mad_Manic
  • Laatst online: 11:32
Je kunt er voor de zekerheid even tijdelijk een tafelventilator naar de open kast laten blazen.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken, als je em OC'ed had dan kan het wel eens verstandiger zijn om em weer op de originele snelheid te zetten of iig lager.

Maar ik neem aan dat dat niet het geval is bij jou

Don't worry, be happy :Y)

To be determined...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
mijnes word ook veel warmer dan normaal, pc creashde al 1 keer zelfs :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb mijn dondervogel ook teruggeklokt, hij hielt het niet meer uit @1430... ;(

Verwijderd

Zielig echt zielig,
Ga huilen man, wat maakt die paar mhz tjes nou uit.

Ja het is warm de zon schijnt lekker toch. dan maar eventjes wat minder met die MHz tjes.
Ga lekker in de tuin liggen.

:( :(

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op dinsdag 18 juni 2002 11:52 schreef MBYTE het volgende:

ok met een laptop ! :)

dikzak

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Don't worry, mijn athlon 700@800 trok het gister ook niet met het warme weer en loopt dan gewoon vast. Geen vage troep/verbrande cpu's. Gewoon even terugklokken en geen problemen meer.

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
Zo lang die nog prima draait hoef je je geen zoren te maken lijkt me :) . Ook hier is de temp aanzienlijk hoger, maar alles draait perfect. Draait het wat minder stabiel kan je hem altijd nog terug clocken toch :)

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46

Bjorker

Cadillacs rule!

Ik heb mijn fsb een paar mhz moeten verlagen omdat de proc wel erg heet werd naar mijn mening (65 stressed met seti).
Verder draait het nog als een trein, alleen is mijn case temp aan het einde van de middag bijna 40 graden.
Nouja, zolang de boel niet crashed vind ik het prima.

Nope

Verwijderd

idem hier, temp is wel wat gestegen (57 stressed ongeveer), maar ie blijft maar gaan, dus jah, gewoon zo laten :)

Verwijderd

ach ik heb net me pctje maar in de huiskamer gezet :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Mijne wordt stressed wat warmer (43 graden) maar idle issie gewoon 27-30 graden :)

't Is hier binnen dan ook lekker fris *D

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47
nieuwe termometer kopen :)

31c casetemp bij een omgevingstemp van 39c ????

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09
met dit weer hoeft je pc geeneens aan te staan
leechen doe je maar 's nachts ;)

trouwens, internet is sneeeeeelllllllllllllllllllll...
(met dit warme weer)

PVoutput

• _JGC_
  • Laatst online: 11:58
Gewoon wat meer casefans in je raam hangen :P

Heb hier nu 4 12cm fans achter mn vliegengaas hangen. Duron draait nog steeds 900 @ 963 100% stressed, en tis hier niet ondraaglijk zoals dat gisteren wel was.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Zielig echt zielig,

Ja het is warm de zon schijnt lekker toch. dan maar eventjes wat minder met die MHz tjes.

Wat ben jij een ontzettende kneus zeg. 5 posts (okee, ik heb er ook weinig) en dan al zo'n grote bek ? Die jongen vraagt gewoon of het verstandig is man, wie is er hier nou zielig?

maar ff ontopic, ik denk dat het wel los zal lopen. Kun je niet een safe power-down temp. instellen op je mobo dattie bij, bijvoorbeeld, 70 graden automatisch uitschakeld? Als dit dan gaat gebeuren zou je altijd nog een paar Mhz terug kunnen schakelen

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
Leg gewoon een paar koel elementen in je pc, die houden het bestwel een half uurtje uit, dus als je er genoeg hebt kan je je pc toch een stuk koeler houden. Je hoeft ook niet bang te zijn voor vocht ofzo, druppeld hoogstens wat op de bodem, op je componenten zal echt nix komen. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem maar gewoon laten staan, 57 graden is de proc nu en me mobo/case is 32.

Alles loopt nog even stabiel zelfs na 3 en een half uur csen :P (ja ik weet ut, zou eigenlijk buiten moeten zitten maar vind ut te warm om in de tuin te gaan zitten)

En die thermometer geeft toch duidelijk 38/39 graden aan :).

Me case is dicht dus dan kan je best een lagere case temp behalen dmv van goede airflow.

Alemaal bedankt voor de reacties :). Ow en me mobo heeft c.o.p dus doorbranden zal die niet ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zielig echt zielig,

Ga jij ook ff dimmen?

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op dinsdag 18 juni 2002 13:43 schreef _JGC_ het volgende:
Gewoon wat meer casefans in je raam hangen :P

Heb hier nu 4 12cm fans achter mn vliegengaas hangen. Duron draait nog steeds 900 @ 963 100% stressed, en tis hier niet ondraaglijk zoals dat gisteren wel was.
Het is hier (Enschede) anders nog erger dan gister; je kunt hier niet meer buiten zijn veel te warm...
Ik denk (heb geen thermometer) dat het hier ongeveer 32C is en mijn TB1400 heeft er aardig last van (casetemp van 45C-47C en een proc van 57C-60C)

• _JGC_
  • Laatst online: 11:58
Waarom ik 4 casefans achter mn vliegengaas heb:
- meer heb ik niet die ik zo kan aansluiten
- met minder start die 110W PSU niet

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Mijn temps zijn ook in één keer opgelopen van 24/40/48 naar 36/54/58 :o

• Kawa
  • Laatst online: 11:47
Op dinsdag 18 juni 2002 13:58 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik heb hem maar gewoon laten staan, 57 graden is de proc nu en me mobo/case is 32.

Alles loopt nog even stabiel zelfs na 3 en een half uur csen :P (ja ik weet ut, zou eigenlijk buiten moeten zitten maar vind ut te warm om in de tuin te gaan zitten)

En die thermometer geeft toch duidelijk 38/39 graden aan :).

Me case is dicht dus dan kan je best een lagere case temp behalen dmv van goede airflow.
Uhh.. je kunt met standaard lucht/water koeling (zonder peltier/koelkast/bong oid echt niet onder je omgevingstemp komen hoor. Al heb je airflow van windkracht 12 lukt dat nog niet :)

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Mijn Celeron Coppermine 700@788, die normaal unstressed op 36 graden loopt (ja ik weet het slechte koeling :(), liep gisteren toen ik, na een weekendje weg te zijn geweest, thuiskwam op 42 graden |:(

Na een half uur quake 3 werd deze zelfs 52 graden! M'n critical temp staat in de bios op 56 graden :D

Met andere woorden, het gaat wat krap aan allemaal :{

Hoi

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

gewoon af en toe verversen met een paar koelblokken uit je vrieser ;)

Geheid dat ie COOL blijft ;)

ps: weet niet of er gevaar voor oxidatie is....muja :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nah het koelt hier behoorlijk af nu, stomme zon is weg :)

almere dan :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ach maak je geen zorgen. Mijn Thunderbird loopt op 85 graden (met een kapot ventilatortje) nog gewoon uuuuuren achter elkaar MPEGjes te comprimeren.... zonder problemen

• jjwa
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

mijn cpu loopt ca. 5 á 10 graden warmer dan normaal en is helemaal stabiel, ook tijdens langdurig games:
Celeron 633 @ 855 Mhz

en waag het niet om mijn verouderde opa-processor uit te schelden! hij heeft veel levenswijsheid en is nog erg fit hoor! alleen niet zo snel :P

(word btw wat aan gedaan: binnen een paar maanden zal ik een P4 northwood systeem hebben draaien, met de cpu op ca. 2,7 á 2,8 Ghz, en een halve gieg PC1066 Rambus geheugen en een Geforce4 Ti4200 of Ti4400)

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Gewoon doorgaan tot dat je PC errug vaak gaat crashen,laat zeggen binnen de 48 uur ofzo.
Tot dan hoef je je nog geen zorgen te maken.

Powered bij meergranenbrood.

• Lightah
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Nou mijn XP 2100+ zonder overgeclocked te zijn rebootte vanmiddag door de COP (cpu overheating protection). Hij zei dat hij een error had gevonden in de hardware monitor. Ik daar kijken en hij was 80 graden (nou is het een ASUS A7V333 daar mag je 10 vanaf trekken) dus 70 graden. Nou is dat al redelijk heet. Ik heb al 3x een andere koeler erop laten zetten en er zitten 2 case fans in. De koeler is nu Spire Whisperrock II, deze koelt redelijk. Hij hield 'm normaal op idle 44 graden en stressed 55 graden. Uiterlijk 61 graden. (waar je overal een aantal graden kan afhalen door onnauwkeurige temp sensor).

The Unpredictable Striker!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 00:56
hm, pc van me heeft al probs als het niet eens zo warm is :( en niet eens geoc'ed

Verwijderd

Bij mij is mijn TB800 goed gekoeld met Thermaltake Volcano 7, halve kilo zware koeler :( . Casetemp=35°C en CPUtemp=46°C . Ik heb dat monsterkoeler geïnstalleerd voor een fuif, ik moet grafix maken, op zo'n fuif kan het warm worden met paar honderd personen.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Zet je hem in de koelkast >:)

Werkt goed, vorig jaar een keer gedaan (2dagen).
Het werk moest af. Hellaas begon de kast te roesten na dat ik hem uit de koelkast gehaald had en de HD was ook redelijk snel DOOD. Was een Pentium 200, ligt nu bij het oudijzer. Lijkt me niet slim om een P4 in de koelkast te zetten, of je moet geld over hebben :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

hmmz mijn celly 1a Ghz @ 1.33ghz loopt errug onstabiel met dit weer :(
Heb hem maar tewrug geclocked tot 1,2.
Ik denk dus zolang je geen problemen hebt, gewoon laten draainen zo en als je problemen begint te krijgen gewoon ff paar mhz'tjes terug. :)

Verwijderd

Ik ga eerst iets anders proberen .. wat helaas ten koste van de stilte gaat .. voltage op de CPU koeler verdubbelen.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Op dinsdag 18 juni 2002 21:45 schreef HlpDsK het volgende:
Ik ga eerst iets anders proberen .. wat helaas ten koste van de stilte gaat .. voltage op de CPU koeler verdubbelen.
Lijkt me gezonder voor de rest van het systeem.
Moet er wel bij zeggen dat we wel wat ophadden. :9
Pa en Ma niet thuis, en dan weet je het wel. :+
Ben achteraf wel blij dat we geen Duron of Athlon in de koelkast gezet hebben.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Mij pc was eerst ook heel normaal met 37 graden naar een flink potjes CS. Maar nu met dat hete zit ik al bij het opstarten op de 47 graden en 10 min later op de 57 :( maar hij doet het nog.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
Op dinsdag 18 juni 2002 14:49 schreef Kawa het volgende:

[..]

Uhh.. je kunt met standaard lucht/water koeling (zonder peltier/koelkast/bong oid echt niet onder je omgevingstemp komen hoor. Al heb je airflow van windkracht 12 lukt dat nog niet :)
Daarom loop ik dus al jaren te schreeuwen dat iedereen zich niet zoveel van die tempmetingen aan moet trekken *zucht*

het is alleen ter indicatie....

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

als het warm is delta@12v :(

Verwijderd

Athlon XP 1900+ @ 1845 MHz @ 48 Graden stressed :)

Maar de meter van de Fan Mate staat volop aan (12 volt) >:)

Kabaal met die Delta :(

Verwijderd

Lol het was gisteren net zo warm buiten als mijn processor stressed is 34 graden normaal gesproken dan he. Hij werd toen bijna 50 graden aardig verschil

Ik heb hem ook voor de zekerheid weer teruggeklokt naar zijn originele staat. nu draait ie op 38 graden lucht temp 28

Ik kan niet wachten tot het weer vriest

• Tasma
  • Laatst online: 16-08 15:07
zolderkamer :'(

Case temp : 45 graden processor temp : 75 graden... met alleen de 1ne proc fan..

MET me 3 case fans aan :

Case temp 40 graden processor temp 68 graden..

MET me kamer fan aan :) (plafond fentilator recht boven pc en bureau)

Case temp 40 graden processor temp 64 graden.

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Mijn TB'tje op 1400 Mhz komt niet boven de 50 graden idle.

cooler: Spire WhisperRock 1.9, met 1 extra casefan (outtake)

:Y)

Verwijderd

Hmmz tijd voor de eerste case mod met ingebouwde airco geloof ik :9

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 19 juni 2002 19:22 schreef -Messiah- het volgende:
Of je doet gewoon
http://213.10.117.24/test/movies/LOL.htm
Je voltage staat ook te hoog... wordt ie ook warmer van :P

Xbox360 gamerprofile

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

m'n Athlon 1000 op 1284 crashte af en toe met warm weer, heb de multiplier op 12x laten staan en de FSB op 103 wat resulteert (lol) in 1236...en hijs weer stabiel. De temp steeg van 45 stressed (op 1284) naar stressed (53). Nu op 1236 istie stressed 48. Naja, in de winter zet ik m wel weer op 13 x 107 dat trektie dan wel :).
M'n Celeron loopt af en toe ook nog vast op 416 ipv 333, maja dat ding staat toch nooit aan. :P hehe

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Op dinsdag 18 juni 2002 09:43 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Topic zegt het eigenlijk al.

Ik heb mijn gelockte xp/systeem behoorlijk overgeclockt.

XP2000 @ 1875mhz (12,5x150)nu is de casetemp meestal rond de 22/23 en proc stressed niet hoger dan de 50.

Ik zit hier op zolder en heb even de temp gemeten in de kamer en het is hier 39c. Nu maak ik me een beetje zorgen over me systeem, hij is met kast dicht minder warm dus goede airflow maar ik haal nu stressed 60+ C en me casetemp is 31c stressed. Moet ik me nu zorgen maken? En toch maar standaard speeds gaan draaien? Of is het niet zo'n probleem?
Lees ik het goed dat op jouw kamer 39c was en binnen in de computerkast maar 31c? Heb jij airco in jouw computer of zo?!
Pagina: 1