JLayeredPane en JMenuBar in applet

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
ik heb het volgende probleem. als ik een layeredpane toevoeg aan een Japplet en ik voeg ook een menubar toe dan staat de menubar achter de knoppen op de layeredpane.

Het maakt niet uit in welke volgorde ik ze toevoeg (eerst de layered pane en dan de menubar of eerst de menubar en dan de layered pane.)

iemand een oplossing behalve zelf popupmenus enzo te tekenen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je moet even kijken naar de JRootPane. Daar kan je heel eenvoudig menu`s op toevoegen. *ik ben verder totaal niet thuis in JApplets, maar de JRootPane gebruik ik zelf als ik een panel wil waar menu`s op moeten*

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Moet je trouwens hier weer een nieuw topic voor openen? Kon je ook in die van gisteren doen...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• dexter07051982
Op dinsdag 18 juni 2002 08:27 schreef Alarmnummer het volgende:
Je moet even kijken naar de JRootPane. Daar kan je heel eenvoudig menu`s op toevoegen. *ik ben verder totaal niet thuis in JApplets, maar de JRootPane gebruik ik zelf als ik een panel wil waar menu`s op moeten*
helaas werkt dit niet. dan tekent ie nog steeds de dingen van de layeredPane voor het Jmenu langs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    this.getRootPane().setJMenuBar(mBar);
    this.getLayeredPane().setLayout(null);
    Button bt1 = new Button("knop 1");
    Button bt2 = new Button("Knop 2");
    bt1.setBounds(10,10,100,100);
    bt2.setBounds(30,30,40,40);

this.getLayeredPane().add(bt1,new Integer(1));
    this.getLayeredPane().add(bt2, new Integer(2));

iemand anders wel een oplossing?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

ja.. je gebruikt Swing en AWT door elkaar.. dat mag niet.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 19 juni 2002 16:36 schreef Alarmnummer het volgende:
ja.. je gebruikt Swing en AWT door elkaar.. dat mag niet.
Woei, eindelijk de kans alarmnummer te verbeteren! ;)
Je mag wel Swing en AWT door elkaar gaan gebruiken, maar je kan er enorme problemen mee krijgen (en de kans is ZEER groot)

AWT is oud en wordt afgeraden door SUN. Niet mee beginnen dus. Verder is AWT ook platform afhankelijk en nogal zwaar. Swing heeft deze beperkingen niet en is dus totaal anders opgebouwd. Om dan deze twee te gaan combineren is niet echt een goed idee.

Ik ben even opzoek naar een URL voor je :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 19 juni 2002 16:43 schreef Glimi het volgende:

[..]

Woei, eindelijk de kans alarmnummer te verbeteren! ;)
Je mag wel Swing en AWT door elkaar gaan gebruiken, maar je kan er enorme problemen mee krijgen (en de kans is ZEER groot)

AWT is oud en wordt afgeraden door SUN. Niet mee beginnen dus. Verder is AWT ook platform afhankelijk en nogal zwaar. Swing heeft deze beperkingen niet en is dus totaal anders opgebouwd. Om dan deze twee te gaan combineren is niet echt een goed idee.

Voor zover ik weet mag je absoluut geen AWT en Swing door elkaar gebruiken omdat je dus allerlei paint problemen gaat krijgen.

Verwijderd

Een Button word dus een JButton voorderest veranderd er niet zoveel

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 19 juni 2002 16:46 schreef BrainDamage het volgende:
Een Button word dus een JButton voorderest veranderd er niet zoveel
Maar dit kan wel zijn paint problemen verhelpen. Als de topic starter dit nou eens gaat aanpassen en dan post of dit de oplossing is, dan zijn we hier ook klaar.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 19 juni 2002 16:43 schreef Glimi het volgende:

[..]
dus niet gebruiken ;)
AWT is oud en wordt afgeraden door SUN. Niet mee beginnen dus. Verder is AWT ook platform afhankelijk en nogal zwaar.
AWT is juist niet zwaar, omdat de componenten door je OS worden getekend. AWT is zeer snel.
Ik ben zelf ook zoekende ;)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Volgens mij stond over het mixen van Swing en AWT een stuk over op de Swing Connection. Ik heb het hier op GoT weleens gepost volgens mij.

Het advies is in ieder geval om AWT en Swing niet door elkaar te gebruiken, het kan echter wel als je goed weet waarmee je bezig bent.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 19 juni 2002 17:03 schreef mbravenboer het volgende:
Volgens mij stond over het mixen van Swing en AWT een stuk over op de Swing Connection. Ik heb het hier op GoT weleens gepost volgens mij.

Het advies is in ieder geval om AWT en Swing niet door elkaar te gebruiken, het kan echter wel als je goed weet waarmee je bezig bent.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13661895#13661895
:P Waarom denk je dat ik het nog wist :P maar die url is dus offline :(

• dexter07051982
Oke, het mag dus wel maar is niet altijd even handig om awt en swing door elkaar te gaan gebruiken. zo staat awt altijd over swing heen las ik. maar goed. zal het eens proberen met een JButton in plaats van een button

nu gaat de uitgeklapte menu's er dus wel voor langs alleen staat de menubalk zelf (bij verkeerd plaatsen van de knoppen) wel achter de knoppen.

is ook hier nog wat aan te doen of is dat jammer maar helaas en dan teken je maar beter. (is dus niet echt een grote ramp maar zou leuk zijn als het beter wou)
Pagina: 1