Toon posts:

Bios update....raid controller foetsie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een Epox 8kta3+ pro plankje gekocht. Laatst wilde ik een aantal dingen op de raid controller aansluiten. (Win2k clean geinstalleerd ivm nieuwe disk). Alleen elke keer als er wat op zat startte Windows 2000 niet door bij het grafische opstartscherm. Dus ik dacht. Misschien helpt een bios update. Ik een update gezocht voor dat moederbord. Geinstalleerd en vervolgens bij het opnieuw opstarten. Krijg ik geen scherm meer waar de raid controller hardware gaat detecteren, wat ik voorheen dus wel kreeg. Iemand die ervaring heeft met vastlopers met hetzelfde moederbord of iemand die weet hoe ik die controller weer aan de praat kan krijgen? :?

Pc Specs:
Amd thunderbord 1400
Epox 8kta3+pro
256 mb m-tech pc133 sdram
Leadtek geforce 2 mx 400
ibm gxp120 120GB
maxtor 40GB
Quantum fireball 10GB
Sony 24x12x40 fikker
Hitatchi dvd

Thnx

Verwijderd

De goeie BIOS flashen :?

Verwijderd

Topicstarter
Het was de goeie bios....voor dat plankje |:(

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

BIOS downflashen... Gewoon oudere versie erop ?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

staat de controller nu niet gewoon disabled in de bios, default van de nieuwe bios misschien?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik zou eerst ff in de BIOS gaan zoeken als je daar nix kunt vinden gewoon een iets oudere versie erop rammen, die nogwel die RAID controller ondersteunt ;)

|Specs|

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

als het ongeveer net zo werkt als msi raid bordje dan staat er ergens in de bios een optie 'enable onboard raid' oid.. bij default staat ie uit... na een flash staat je bios ook weer op default dacht ik dus grote kans dan dat het is...

SysSpec

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Ik heb (nog) geen externe controller eraan hangen, maar ik meen dat je dat bij mijn mobo met behulp van de boot-volgorde moet instellen, waarbij SCSI gelijk staat aan de betreffende controller :)

'tis een MSI 6163 Pro

Hoi

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op dinsdag 18 juni 2002 08:38 schreef Freak_it het volgende:
Het was de goeie bios....voor dat plankje |:(
als er duidelijk een fout zit in het nieuwe bios, wil Epox dat graag weten. Mail ze ff en leg het uit.

Heb ik ook eens gedaan met Aopen, HDD's zag het nieuwe bios niet goed, ff gemailed en hopla binnen een maand een nieuwe versie die WEL goed werkte.

Soms helpt het dus wel om de fabrikant te berichten ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
bij mijn abit is het zo dat ie na een flash meteen
"fail safe defaults" laad en voor de safety staat de onboard raidcontroller dan op disable :z

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Oke...thnx allemaal,

Hij doet het weer. Ik had al eerder bios updates gedaan voor dat plankje, maar toen was de raid controller gewoon op enabled blijven staan. Waarschijnlijk is wel me nieuwe ibm diskje kaduuk :(.
Pagina: 1