R300 -128 bit kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Dit fond ik op HardOCP en Rage3D.com :)(bij beide op de hoofdpagina):

I was speaking with the ATi rep at the T.O. AMD Tech Tour (heh).

He said:
"It will have a 128bit floating point colour system!" :9~

So I commented and said how carmack let it slip that the newer hardware has done a good thing with increasing the colour depth of graphics cards and he finished my sentence by saying;

"he (referring to carmack) said that 64bit colour wasn't enough! Yeah thats why the r300 supports more then needed...if there is such a thing. Basically when we release the R300 the whole industry will take a step back, and realize they are behind...r300 is truly ground breaking: Full DX9 support, which is as big a leap from DX8.1 as DX8.1 was to DX7, precision calculations both on polygon and texture information, and a whole host of other stuff that I can't really comment on."

He also said:
"You have no idea. The sample that Doom]I[ ran on was both ALPHA hardware as well as ALPHA drivers....the way the card is now (referring to its alpha stage) it can do 14XXX+ 3Dmarks...we will definately do our best to get it higher. Also realize that we haven't determined the final clock speeds either...the pics you have probably seen on various sites show a PRE PRE engineering sample....
Basically we WILL have a show stopper. The R300 will revolutionize the way we see graphics. In fact nothing will even be able to compete with us until Februray or March of 2k3 (I think he was talking about nVidias 6month cycle)."

He said it will be out late Q3...or late fall...

Also nVidia was pushing the nForce stuff...they said the were definately sticking with it..its not just a one time thing....also there will be a DX8.1 line of nForce (pixel and vertex shaders) coming out soon and if you check up on computex there is already some leaked info on it.

-Rogue5-

Post edited to remove expletives for front page posting. Meaningful content not changed at all.

Last edited by FrgMstr on 06-17-2002 at 05:33 PM

het topic: http://www.hardforums.com/showthread.php?s=&postid=5063985#post5063985

www.triathlete.nl

Verwijderd

Hmmm.. Als 't allemaal waar is, belooft de toekomst nog wel mooi te worden. ATI: Denk nu ook eens aan je drivers, hé!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 09:37 schreef Trommellvlies het volgende:
Hmmm.. Als 't allemaal waar is, belooft de toekomst nog wel mooi te worden. ATI: Denk nu ook eens aan je drivers, hé!
catalyst

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
64 bit kleur niet genoeg? met 128bit kleur wordt het zeker en vast een slideshow, beetje zinloos voor die generatie kaartjes imo.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
ach, ati staat er nou niet om bekend zijn release schema's te halen. Dit in combinatie met de driver problemen, zul je zien dat in februari die kaart pas interresant word. En dan is nvidia weer terug, is de p10 van creative er enz

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Op dinsdag 18 juni 2002 11:13 schreef xxxMaverick het volgende:
ach, ati staat er nou niet om bekend zijn release schema's te halen. Dit in combinatie met de driver problemen, zul je zien dat in februari die kaart pas interresant word. En dan is nvidia weer terug, is de p10 van creative er enz
dat betekent concurrentie!! :7 en dat is weer goed voor ons consumenten >:) stel je eens voor...al die kaartjes voor cheape prijsjes omdat ze elkaar moeten weg concureren, er breken denk ik dus goede tijden aan voor ons consumenten...I HAVE SEEN THE LIGHT :9

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 18 juni 2002 11:13 schreef xxxMaverick het volgende:
Ik ben het wel met je eens. Nu is het echt van " :9~ :9~ " maar een maand later komt er weer een nieuwe Nvidia en een maand later weer iets beter van Ati....Jammer op zich

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 09:51 schreef FLiP.m0 het volgende:

[..]

catalyst
Jah die zijn dus ook niet echt goed... ik had mijn de oudere drivers nooit problemen.

GTA3 liep alleen traag in hogere resoluties dus ik denk, ik installeer de nieuwste drivers. Nu loopt het spel nog steeds even traag en meer dan de helft van de speeltijd is het heel mistig en wazig beeld (dan weer wel dan weer niet). Dat had ik dus eerst niet.

Maar weer ontopic, ik denk dat als de R300 uitkomt dat ik hem dan toch koop, want voorderest ben ik ook tevreden over mijn huidige kaart, inclusief over de drivers. (op GTA3 problems na dan)

Dat wordt sparen... ik heb nu niet eens geld voor eten :S :P

Heb een upgrade nodig =/

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 18 juni 2002 11:18 schreef Yonni het volgende:

[..]

dat betekent concurrentie!! :7 en dat is weer goed voor ons consumenten >:) stel je eens voor...al die kaartjes voor cheape prijsjes omdat ze elkaar moeten weg concureren, er breken denk ik dus goede tijden aan voor ons consumenten...I HAVE SEEN THE LIGHT :9
IMHO:
concurentie is goed maar dat de prijs er van omlaag gaat ik denk het niet. Nvidia en Ati proberen zich van elkaar te onderscheiden door features en snelheid en in mindere mate prijs. Preformance en ontwikkeling staat dus voorop, wat veel investeringen vraagt die terug verdiend moeten worden.
Daarentegen als er geen concurentie zou zijn, zou je wellicht voor de zelfde prijs minder performance en features krijgen.
Het zal dus zo zijn dat je meer waar voor je geld krijgt dan zonder concurentie, maar de prijs zal niet dramatisch zakken.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik hoop dat die inderdaad in September dit jaar uitkomt :9~.
Trouwens, de drivers worden ook niet beter met het vergaan van de tijd. Ik gebruik nu de 6025 drivers voor XP. Deze hebben de beste 2D in vergelijking met de andere drivers van ATi, Catalyst en Omega...

www.triathlete.nl

• xxxMaverick
Op dinsdag 18 juni 2002 11:58 schreef memendo het volgende:

[..]

IMHO:
concurentie is goed maar dat de prijs er van omlaag gaat ik denk het niet. Nvidia en Ati proberen zich van elkaar te onderscheiden door features en snelheid en in mindere mate prijs. Preformance en ontwikkeling staat dus voorop, wat veel investeringen vraagt die terug verdiend moeten worden.
Daarentegen als er geen concurentie zou zijn, zou je wellicht voor de zelfde prijs minder performance en features krijgen.
Het zal dus zo zijn dat je meer waar voor je geld krijgt dan zonder concurentie, maar de prijs zal niet dramatisch zakken.
dat is natuurlijk niet waar. Kijk, op het high end vlak heeft nvidia gewoon geen concurrentie. Maar door de ati 8500 heeft nvidia de 4200 op de markt gezet. Eigelijk was de 460 voor deze markt. Op dit gedeelte van de markt heeft de concurrentie zeker invloed op de prijs

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 10:20 schreef corpseflayer het volgende:
64 bit kleur niet genoeg? met 128bit kleur wordt het zeker en vast een slideshow, beetje zinloos voor die generatie kaartjes imo.
zinloos?? Geloof me maar dat de r300 een beest word. ATI wilt volgens mij effe Nvidea tegen de vloer meppen (en alle andere concurentie) met de r300. Er komt ook nog een r250 uit en dat is weer mooi meegenomen voor mensen die een wat strakkere budget hebben.

De r300 heeft full directx9 support dus het word wel een lekkere kaartje waar je een tijdje mee door kan gaan.
drivers problemen
Welke drivers problemen??? Sinds de 42(kan dat??) zijn de drivers beter geworden. Elke keer was er wel een bug opselost en een beetje meer performance met een nieuwe driver.

Nu ook met de catalyst drivers verwacht ik goeie drivers het komende jaar. Ja vele mensen hebben problemen ermee omdat ze niet goed lezen etc. Ook het probleem met gta3 is allang opgelost met rage3d tweaker is dat zo opgelost. Het is toch wel normaal dat er soms mist optreed in gta3??

ATI gaat de goeie kant op en heeft de prijs/prestatie/kwaliteit verhouding gewonnen. Ze willen met de r300 de high end markt bereiken en tot nu toe had nvidea controle daarover (gf3 ti 500,gf4ti4xxx).

Dus afwachten en bekijken.

• xxxMaverick
Op dinsdag 18 juni 2002 12:36 schreef FLiP.m0 het volgende:

[..]

zinloos?? Geloof me maar dat de r300 een beest word. ATI wilt volgens mij effe Nvidea tegen de vloer meppen (en alle andere concurentie) met de r300. Er komt ook nog een r250 uit en dat is weer mooi meegenomen voor mensen die een wat strakkere budget hebben.

De r300 heeft full directx9 support dus het word wel een lekkere kaartje waar je een tijdje mee door kan gaan.
[..]

Welke drivers problemen??? Sinds de 42(kan dat??) zijn de drivers beter geworden. Elke keer was er wel een bug opselost en een beetje meer performance met een nieuwe driver.

Nu ook met de catalyst drivers verwacht ik goeie drivers het komende jaar. Ja vele mensen hebben problemen ermee omdat ze niet goed lezen etc. Ook het probleem met gta3 is allang opgelost met rage3d tweaker is dat zo opgelost. Het is toch wel normaal dat er soms mist optreed in gta3??

ATI gaat de goeie kant op en heeft de prijs/prestatie/kwaliteit verhouding gewonnen. Ze willen met de r300 de high end markt bereiken en tot nu toe had nvidea controle daarover (gf3 ti 500,gf4ti4xxx).

Dus afwachten en bekijken.
ati heeft er maanden over gedaan normale drivers uit te brengen, pas een jaar later echt op top niveau, noem ik niet echt goed.......

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op dinsdag 18 juni 2002 12:58 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ati heeft er maanden over gedaan normale drivers uit te brengen, pas een jaar later echt op top niveau, noem ik niet echt goed.......
Alsof de drivers voor de Geforce3 in het begin zo goed waren, dat heeft ook een hele poos geduurd totdat deze drivers goed waren.
En NVidia heeft ook nog fouten genoeg in de drivers zitten.
Ik ben zodra de Radeon uitkwam weer teruggegaan naar Ati, en nooit problemen gehad met de drivers.
Met NVidia genoeg: de ene keer werkte de TV-uit wel dan weer niet en nog meer van dat soort foutjes.
Bij Ati heeft mijn TV-uit altijd gewerkt op mijn Radeon ViVo.
Nu ben ik ook erg tevreden met de Radeon8500.
Performance is goed, en de beeldkwaliteit is goed (ik kan eigenlijk zo'n beetje alleen maar positief over Ati zijn)
MAarja dit soort dingen gaat toch wel aan je ervaring met de hardware liggen
Misschien heeft bij jou je Geforce het wel altijd goed gedaan. Bij mij was het altijd maar weer een twijfel geval bij nieuwere drivers, ik heb daarbij eigenlijk nooit de perfecte drivers gehad.

• xxxMaverick
Op dinsdag 18 juni 2002 13:09 schreef hr15 het volgende:

[..]

Alsof de drivers voor de Geforce3 in het begin zo goed waren, dat heeft ook een hele poos geduurd totdat deze drivers goed waren.
En NVidia heeft ook nog fouten genoeg in de drivers zitten.
Ik ben zodra de Radeon uitkwam weer teruggegaan naar Ati, en nooit problemen gehad met de drivers.
Met NVidia genoeg: de ene keer werkte de TV-uit wel dan weer niet en nog meer van dat soort foutjes.
Bij Ati heeft mijn TV-uit altijd gewerkt op mijn Radeon ViVo.
Nu ben ik ook erg tevreden met de Radeon8500.
Performance is goed, en de beeldkwaliteit is goed (ik kan eigenlijk zo'n beetje alleen maar positief over Ati zijn)
MAarja dit soort dingen gaat toch wel aan je ervaring met de hardware liggen
Misschien heeft bij jou je Geforce het wel altijd goed gedaan. Bij mij was het altijd maar weer een twijfel geval bij nieuwere drivers, ik heb daarbij eigenlijk nooit de perfecte drivers gehad.
precies, voor een groot deel afhankelijk van eigen ervaringen. maar je moet 1 ding niet vergeten. De meeste mensen hier kunnen met wat werk alles wel aan de praat krijgen, maar newbies niet. En dan is 'over het algemeen' een vnidia kaart iets minder buggy....

• We Are Borg
  • Laatst online: 19:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Drivers van ATI zijn nu gewoon goed. Maar vergeet niet 1 ding, hier noem je dat ATI de geforce 4 gaat inmaken. Misschien true, maar vergeet niet dat deze kaart wel even iets later uitkomt dan de geforce 4 ;). Dus ik vind het niet gek dat de ATI sneller zal zijn, het zou me zelfs verbazen als dat niet zo was. En dan komt er een geforce 5 die de R300 inmaakt. Zo zal het altijd blijven.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 13:52 schreef We Are Borg het volgende:
Drivers van ATI zijn nu gewoon goed. Maar vergeet niet 1 ding, hier noem je dat ATI de geforce 4 gaat inmaken. Misschien true, maar vergeet niet dat deze kaart wel even iets later uitkomt dan de geforce 4 ;). Dus ik vind het niet gek dat de ATI sneller zal zijn, het zou me zelfs verbazen als dat niet zo was. En dan komt er een geforce 5 die de R300 inmaakt. Zo zal het altijd blijven.
Tja, die 14xxx+ 3dmarks klinkt ook niet echt overweldigend. Ik denk dat dit beestje na harde klappen aan de GeForce4 serie uitgedeeld te hebben weer even hard onderuit gehaald wordt door de Omen.

De Matrox Parhelia hype is overigens naar mijn idee ook weer overgevlogen (marketingtechnisch is Matrox nooit echt sterk geweest, maar meer afhankelijk van een groep harde kern supporters [zie ook Apple]). En ook aan de kant van Creative/3DLabs is het erg stil (de beloofde bandbreedte (20GB/s dus) wordt ondertussen alweer ge-evenaard in de voorlopige specs voor de Omen en Parhelia [en de R300 ook toch?]).

Maar goed, ik zie het allemaal wel en geniet voorlopig nog even van een Ti4200 (@Ti4600 core/mem :7).

[edit] Ik lees net dat de parhelia een lieve 550 euro mag gaan kosten :o

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Op dinsdag 18 juni 2002 13:52 schreef We Are Borg het volgende:En dan komt er een geforce 5 die de R300 inmaakt. Zo zal het altijd blijven.
Komt er nu na de GF4 (eind 2002) niet iets wat de GF2ultra voor de GF2 en de GF3ti voor de GF3 was ?

• xxxMaverick
Op dinsdag 18 juni 2002 14:22 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Komt er nu na de GF4 (eind 2002) niet iets wat de GF2ultra voor de GF2 en de GF3ti voor de GF3 was ?
nee komt er niet

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 14:09 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Tja, die 14xxx+ 3dmarks klinkt ook niet echt overweldigend. Ik denk dat dit beestje na harde klappen aan de GeForce4 serie uitgedeeld te hebben weer even hard onderuit gehaald wordt door de Omen.
Wat kan mij de 3D-Mark Score schelen, Als ik maar een mooi strak beeld heb, soepl games kan spelen in hoge resoluties met alle opties aan.
En natuurlijk, niet te vergeten, een goede 2D en mooie kleuren.

www.triathlete.nl

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 18 juni 2002 15:31 schreef Scighera het volgende:

[..]

Wat kan mij de 3D-Mark Score schelen, Als ik maar een mooi strak beeld heb, soepl games kan spelen in hoge resoluties met alle opties aan.
jaja, want anders krijg je koppijn, was het niet waar ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
//off-topic
Idd. Maar gaar jij nog maar 'war' houden met je GF4-Ti4200, daar krijg ik inderdaad koppijn van.
// einde off-topic

Sorry, ik moest het ff kwijt ;)

www.triathlete.nl

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 18 juni 2002 15:42 schreef Scighera het volgende:
//off-topic
Idd. Maar gaar jij nog maar 'war' houden met je GF4-Ti4200, daar krijg ik inderdaad koppijn van.
// einde off-topic

offtopic:
asus ti4400 ;)

Maaruh.. wel geil die r300 :P

4015Wp west (Dordrecht)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
ow, foutje scheelt net een paar 3d-marks :r mHz, FPS en Euro's

www.triathlete.nl

Verwijderd

of er in de komende jaren al 128 bits kleuren games worden gemaakt:| of dat uberhaupt windhoos het ondersteund

• The Source
  • Laatst online: 17:18
Op dinsdag 18 juni 2002 14:09 schreef f0r.c3d het volgende:
De Matrox Parhelia hype is overigens naar mijn idee ook weer overgevlogen (marketingtechnisch is Matrox nooit echt sterk geweest, maar meer afhankelijk van een groep harde kern supporters [zie ook Apple]).
Zie je verkeerd.

Marketing technisch zijn Matrox en Ati nu net wel sterk, imho sterker dan NVidia.

Beide komen steeds ver op voorhand met techn previews en Matrox hyped maanden voor ze uberhaupt nog maar een kaart klaar hebben liggen het chipset.

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 12:36 schreef FLiP.m0 het volgende:

[..]

blablabla
[..]

blablabla

blablabla
Kijk dan maar eens in het GTA3 problemen topic: [topic=507725] pagina 31... geloof me, die mist is niet normaal. Als je in dat topic dan ff post hoe je met rage3d tweaker dat oplost... graag :)

Heb een upgrade nodig =/

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 15:31 schreef Scighera het volgende:

[..]

Tja als matrox bij hun relatief lange productlevensduurcyclusachtigestuph (srry, dat woord werd te ingewikkeld voor me :)) houdt, hoef je natuurlijk niet te verwachten dat ie over 2 jaar nog zo soepel draait, ben ik bang. Maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat dat besides the point is, want matrox mikt op zich helemaal niet op de high-performance arena, maar meer op features/kwaliteit.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 15:42 schreef Scighera het volgende:
//off-topic
// einde off-topic
(de Leadtek Ti4200 heeft even scherpe 2D (ook op hoge resoluties) als de Matrox G550, als we Anandtech mogen geloven. Asus kaarten schijnen echter minder te presteren op dat vlak, dan je zou mogen verwachten met het oog op hun reputatie, om nog maar niet te beginnen over merken als MSI, VisionTek, Blub3d etc etc)
no problemo kerel. Performance hoort niet het enige bepalende factor te zijn bij de keuze van een videokaart. Maar scheer alle merken plz niet over een kam, want bij de Radeon is het verschil tussen de Club3D en "Built by Ati" versie ook *best* wel groot.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:08 schreef The Source het volgende:

[..]

Zie je verkeerd.

Marketing technisch zijn Matrox en Ati nu net wel sterk, imho sterker dan NVidia.

Beide komen steeds ver op voorhand met techn previews en Matrox hyped maanden voor ze uberhaupt nog maar een kaart klaar hebben liggen het chipset.
Ik vind ATI anders nog steeds niet duidelijk met hun producten naar buiten komen en dat is echt jammer, want de R8500 bijvoorbeeld is technisch gezien gewoon superieur aan de GF3 [Ti500] (een keer raden, welke kaart het best verkocht werd, ondanks de hogere prijs).

Die (gerucht) implementatie van 128bits kleuren is overigens, mocht het waar blijken, natuurlijk marketing-technisch gezien geniaal, daar kunnen ze echt op scoren bij de consument (die bijvoorbeeld zal denken dat de kaart daardoor 4X zo snel is). Dus ze leren het wel :+

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
>:) ik heb het niet zo op nVidia, maar dat zal wel duidelijk zijn.

Van mij mogen ze wat meer aan de beeldkwaliteit werken ipv meer MegaHerzen

www.triathlete.nl

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Nou ik weet het anders wel :)
Ati rock's voor mij :)
Alleen die 'newbie-driver-crap' vind ik irritant.
Al heeft Ati veelal dezelfde problemen als nVidia die ik dus voor Ati altijd had.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Op dinsdag 18 juni 2002 17:25 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Ik vind ATI anders nog steeds niet duidelijk met hun producten naar buiten komen en dat is echt jammer, want de R8500 bijvoorbeeld is technisch gezien gewoon superieur aan de GF3 [Ti500] (een keer raden, welke kaart het best verkocht werd, ondanks de hogere prijs).
Nou?

Welke WERD het best verkocht?Die Ti500!
Welke WORDT nu beter verkocht? de R8500!

Ja, ik lul maar wat uit mijn nek, speculeren kan nl. iedereen.

Maar dat gedoe over die drivers van ATI, valt best wel mee,ATI is een nieuwe weg ingeslagen.
Het is voor mij al voldoende dat die R300 gewoon goed draait met DOOM 3, nu al!!Het was nog een alpha board, met alpha drivers.
Nee, Ati is zeker aan het inhalen zowel op het gebied van de HW als de SW.

1. AtI brengt de R300 uit op 15 micron , met clocksnelheid van 250 Mhz
2. Nvidia countert 2 a3 maanden later met de NV30
3. Ati komt er snel overheen met een ATI R300 op 13 micron met een clocksnelheid van 400 Mhz.
4. Nvidia komt met een TI uitvoering van de Nv30
etc, etc.

Maar Nvidia zal constant moeten reageren , ATI ligt nu gewoon een beetje op voor.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 17:34 schreef Halo_Master het volgende:

[..]

Nou?

Welke WERD het best verkocht?Die Ti500!
Welke WORDT nu beter verkocht? de R8500!
Omdat de R8500 nu *nog steeds* ATI's snelste kaart op de markt is, terwijl nvidia al bij de "volgende" generatie zit (eigenlijk zijn de core en mem speeds alleen maar omhooggegooid, maar dat wist het anti-nvidia kamp natuurlijk ook al wel :P). En aangezien bepaalde mensen nvidia gewoon mijden, compleet ongeacht de kwaliteit (of die nou goed of slecht is geheel terzijde), blijft de R8500 natuurlijk gewoon verkopen.

Verkoopcijfers zeggen natuurlijk niks over de kwaliteit van een product, maar wel over de marketing ervan. (Pentium 4 Willamette vs. Athlon Thunderbird/XP anyone? ;))

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 17:28 schreef Scighera het volgende:
>:) ik heb het niet zo op nVidia, maar dat zal wel duidelijk zijn.
Jah, best wel ja :D (een iets minder bevooroordeeld standpunt is ook wel eens leuk om te proberen ;))
Van mij mogen ze wat meer aan de beeldkwaliteit werken ipv meer MegaHertzen
Zoals ik al zei; bij bepaalde merken zit die al dik in orde, maar andere merken proberen gewoon overal geld op te besparen (zie een paar posts naar boven).

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 13:52 schreef We Are Borg het volgende:
nou ja..... Ik zal niet te vroeg juigen want ATI bedoeld (men denkt) dat de r300 sneller word dan de nv30. Ik weet niet of dat de gf5 word maar ATI maakt nu juist een beest zodat het voorbereid is tegen de nv30.... Maar het is niet helemaal duidelijk.

Het begon nl. met doomIII. Doom III werd op de snelste kaart geshowed op de E3. Dat was dus ATI. Men concludeert dus een beetje dat de r300 sneller is dan de nv30 (is dat de gf5??) maar het kan ook betekenen dat de r300 sneller is dan de gf4 maaar dat lijkt me een beetje logisch dat die sneler is dan de gf4. Dus het is maar wat je zelf denkt.

I will wait and see. Maar als ATI nog eens met zo een scherpe prijs/kwaliteit/prestatie komt aanzetten dan reken mij er maar bij.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 18 juni 2002 12:19 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

dat is natuurlijk niet waar. Kijk, op het high end vlak heeft nvidia gewoon geen concurrentie. Maar door de ati 8500 heeft nvidia de 4200 op de markt gezet. Eigelijk was de 460 voor deze markt. Op dit gedeelte van de markt heeft de concurrentie zeker invloed op de prijs
Dat is wel heel erg korte termijn denken. Ik heb het meer over de lange termijn. Dan bedoel ik dat nvidia wel moet doorontwikkelen om de concurentie voor te blijven En hun huidige positie te handhaven. was er bijvoorbeeld geen ati geweest, zaten wij wellicht nu nog met een Gf2/3 voor een prijs die niet veel minder zal zijn dan die van de huidige GF4. Als je kijkt naar de afgelopen jaren zijn de prijzen van hi-end kaarten altijd zo rond de 1000 gulden geweest en ik zie dat niet zakken door concurentie. Wel zie ik dat nvidia veel investeerd in ontwikkeling. kort om je krijgt meer snelheid voor de zelfde prijs.
Bij een homogeen goed zou de prijs idd zakken als er meer concurentie is, maar bij een hetrogeen goed zoals videokaarten is dat volgens mij niet het geval.
Op dinsdag 18 juni 2002 19:21 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Toch ben ik het niet met je eens.
inderdaad zijn de prijzen van high end kaarten nauwelijks gezakt. maar waarom komt dat? omdat er eigelijk geen 2 'high end' kaarten zijn.

Tja, op een gegeven moment de 8500 en ti 500, maar door de driver problemen en naam van nvidia was er geen noodzaak. Dit zal andres zijn bij de Matrox kaart, P10, Omen, R300 enz enz....... Allemaal high end kaarten....
midrange en lowbudget kaarten zitten ookal vrij lang op de zelfde prijs. Hi-end was slechts een voorbeeld.
Ten tweede, men zal elkaar voorlopig nog niet kappot gaan concuren zoals dat het geval was bij de geheugenproducenten.
Ten derde, je blijft op het zelfde argument steken, er komen meer concurenten bij. voor de rest hoor ik weinig nieuws van je.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 18:02 schreef FLiP.m0 het volgende:
[..] maaar dat lijkt me een beetje logisch dat die sneler is dan de gf4. [..]
Dat lijkt me idd logisch. Nidia heeft nog behoorlijk wat maanden te gaan voordat de "Omen" verkocht gaat worden, dus ik denk niet dat ze al werkende samples naar bijv. ID software zouden kunnen uitsturen.

• The Source
  • Laatst online: 17:18
John Carmack zei zelf dat hij DOOM III op de beste kaart zou tonen die op dat moment beschikbaar was. Eerdere presentaties hebben plaats gevonden op de Parhelia van Matrox en de presentatie op de E3 vond plaats op de R300 van ATI.

Conclusie: R300 is beter dan Parhelia

John Carmack zei ook dat nVidia het afgelopen jaar veel geld en tijd heeft gestoken in de nForce en in de Xbox ontwikkelingen. Daardoor heeft het een achterstand van 6 maanden opgelopen tov de concurrentie.

Conclusie: Nv30 loopt half jaar achter op R300 en Parhelia.

Daarbij moeten we ook nog even naar de release datums gaan kijken. Eind juli is de Parhelia verkrijgbaar. November is de R300 verkrijgbaar. En in maart 2003 is de Nv30 beschikbaar.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik vraag me af hoeveel de R300 zalkosten. De Matrox is E450,-. Ik hoop dat het een beetje meevalt

www.triathlete.nl

• xxxMaverick
Op dinsdag 18 juni 2002 18:10 schreef memendo het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg korte termijn denken. Ik heb het meer over de lange termijn. Dan bedoel ik dat nvidia wel moet doorontwikkelen om de concurentie voor te blijven En hun huidige positie te handhaven. was er bijvoorbeeld geen ati geweest, zaten wij wellicht nu nog met een Gf2/3 voor een prijs die niet veel minder zal zijn dan die van de huidige GF4. Als je kijkt naar de afgelopen jaren zijn de prijzen van hi-end kaarten altijd zo rond de 1000 gulden geweest en ik zie dat niet zakken door concurentie. Wel zie ik dat nvidia veel investeerd in ontwikkeling. kort om je krijgt meer snelheid voor de zelfde prijs.
Bij een homogeen goed zou de prijs idd zakken als er meer concurentie is, maar bij een hetrogeen goed zoals videokaarten is dat volgens mij niet het geval.
Toch ben ik het niet met je eens.
inderdaad zijn de prijzen van high end kaarten nauwelijks gezakt. maar waarom komt dat? omdat er eigelijk geen 2 'high end' kaarten zijn.

Tja, op een gegeven moment de 8500 en ti 500, maar door de driver problemen en naam van nvidia was er geen noodzaak. Dit zal andres zijn bij de Matrox kaart, P10, Omen, R300 enz enz....... Allemaal high end kaarten....

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik ben benieuwd welke het beste gaat verkopen:

Matrox heeft het voordeel van de eerste
3DLabs heeft het nadeel van weinig naambekendheid onder de games
ATi heeft weer een goede naam

www.triathlete.nl

Pagina: 1