Kwaliteit tuners van videorecorders / binnenhuisan

Pagina: 1
Acties:

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Hoi,

Mijn vriendin woont in een huis zonder kabel en wil daar d.m.v. een binnenhuisantenne Nld 1, 2, 3 en TV Gelderland ontvangen. Zij heeft daarvoor reeds een Philips monitor [cga (!) en scartaansluiting] en nu moet er nog een (stereo) videorecorder en binnenhuisantenne worden aangeschaft.

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Welk merk [of zelfs type] videorecorder heeft een gevoelige tuner? Anders ben ik bang dat er weinig zenders ontvangen kunnen worden...
2. Wat is een goede binnenhuisantene? Is bijv de antenne op http://www.erconline.nl/admin/eshop/product.asp?productid=136 wat?

GreetZ,

Martijn

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Euh, volgens mij kan elke videorecorder de 'aardse' zenders ontvangen. Prik er maar een stuk draad/spriet in de antenne-ingang en laat de video maar eens naar zenders zoeken. Zeker als je in de buurt van Lopik woont kun je met elke stuk draad de Ned 1-2-3 ontvangen. Woon je wat verder weg, dan moet je de video wat hoger zetten, eerste verdieping ofzo. En anders een echte TV-antenne aanschaffen en die op zolder of op het dak of zelfs in een mast ophangen.