Toon posts:

Nieuwe PC doet niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuwe PC in elkaar geschroefd, maar ik krijg geen beeld. De videokaart is niet defect, en de AGP-poort merkt ook of er een kaart in zit of niet.

Het gaat om een Gigabyte GA-7VRXP moederboard met 265 DDR 333 (PC2700) geheugen en een AMD XP 1800+ met een Maxtor D740X 133 ATA Hardeschijf.

Daarnaast heb ik ook al een PCI-videokaart aangesloten gehad om te controleren of het wel/niet aan de Processor ligt. Ook hier geen beeld.

De voeding zit zeker goed aangesloten,.. De koelers van de processor,.. en de grafische kaart draaien gewoon goed. De CD-rom drives hebben stroom,... en dus ook den andere bussen,.. zoals PCI en AGP.

Ik krijg niets te horen,.. wel de standaard controle op CD's etc,.. maar geen bios opstartschermen of grafischekaartlogo's of iets te zien.

Andere grafische kaarten allemaal hetzelfde probleem. Als ik boot zonder grafische kaart krijg ik wel piepsignalen te horen.

Het is een dualboot MOBO dus een bios failure lijkt me niet echt mogelijk,.. maar je zou het toch haast denken.

Als ik toetsen van het moederboard indruk en opstart zou je een lang piepsignaal moeten horen,.. dit krijg ik dus niet.

Echt Raar ;'(

Kent iemand dit probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
die smiley is trouwens echt brak,...
moment,..
moet volgensmij niet ;'( zijn maar :'(
maar goed,..

het is nu erg LAAT en ik baal als een stekker,..

dus ik lees jullie mogelijke oplossingen morgen wel

ik ga nu :Z

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:15
Zit je geheugen goed op je bord? Probleem heb ik ook es gehad en lag toen aan het geheugen wat niet goed in het bankje zat :) (hamer doet wonderen >:))

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Ik heb nog nooit een doa processor meegemaakt, dus ik weet niet of je mobo dan piepsignalen geeft, maar dat het aan je proc ligt is wel het meest voor de hand liggende.
(evt natuurlijk een omgedraaide ide kabel, maar ik neem aan dat je dat al hebt gecheckt)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
check je onderdelen eens in een andere pc

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

kortsluiting in moederbord doordat er verkeerde afstandsbusjes zijn gebruikt?
normaal zou dan bij het verwijderen van de AGP videokaart het bord ook dood moeten zijn ... vreemd vreemd vreemd.
Probeer anders moederbord op tafel te leggen (zonder de kast dus) en testen of het dan wel werkt.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
geen piepje met agp kaart , en wel zonder ...
..
....klinkt als een stroom probleem.

hoe zwaar is je voeding..
300 watt is echt wel minimum

suc6 .

ehhh.. noppes

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:04
Werkt je beeldscherm wel? Check of met een ander beeldscherm je hetzelfde probleem krijgt.

Disconnect een paar andere apparaten zodat er meer stroom overblijft voor de videokaart.

Anders zal je de bios kunnen resetten door een jumper op de mobo. Als dit niet werkt dan je BIOS flashen.

Life is to short too explore the whole world!

Verwijderd

Ik neem aan dat je hiermee " Ik krijg niets te horen,.. wel de standaard controle op CD's etc,.. " bedoeld dat je lampjes wel knipperen van je apparaten.

dus het moederbord staat toe dat jij een power-up doet dus moederbord is niet defect en de bios ook niet

dan blijft er helaas weinig over dan een cpu te vervangen want of deze is dood af leveradres (wat men zal ontkennen) en het zullen schuiven op het verkeerd plaatsten van de koeler en ze je zo verplichten een nieuwe te kopen.

Makkelijk is te controleren of de cpu echt defect is door hem er even uit te halen en te kijken of hij "zweet" en daarmee bedoel ik is de rand rond het glazenplaatje waar de type aanduiding op staat donderder en glanzender van kleur dan de rest van de cpu en of er geen hoekjes van het glas kapot zijn...is dit wel geval dan kun je helaas het vergeten met die cpu. en zullen ze je ook niets vergoeden doordat ze zeggen dat het jouw fout is omdat je de machine zelf in elkaar hebt gezet *is garantiebepaling vanuit AMD zelf*

wat je dus dan moet doen om dit te voorkomen moederbord en koelblok meenemen en het terplaatse laten monteren bij aanschaf van andere cpu hier vragen normale winkels niets extra's voor en bespaard een hoop ellende

suc6

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:50 schreef FreekyBreeky het volgende:
Hallo Allemaal,
Het gaat om een Gigabyte GA-7VRXP moederboard met 265 DDR 333 (PC2700) geheugen
moet dat niet 256 zijn? :?

:P

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Hoi,

Toen ik mijn computer met AMD Athlon had geupgrade (ik had een Duron) deed mijn computer hetzelfde als jou computer.
Ik dacht zelf eerst aan de voeding maar dat was het niet.
Het bleek iets veel simpelers te wezen.
Controleer of je moederbord op een FSB van 133MHZ staat, toen ik de jumpers veranderd het deed ie het gelijk :)

Groeten,

Ron

"Soylent Green is people!"

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Op dinsdag 18 juni 2002 09:59 schreef GrrRon het volgende:

[..]
Groeten,

Ron
zie dat je nieuw bent hier, lees dit eens: Username onder posts

I'm not weird, I'm a limited edition

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
goeie monitor instellingen? bij sommige iiyama's is het nl zo, dat ze twee monitoren aan kunnen sturen (te switchen met knopje). als deze verkeerd staat krijg je geen beeld. maybe that's the case.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op dinsdag 18 juni 2002 02:58 schreef MAFF het volgende:
Als dit niet werkt dan je BIOS flashen.
:X Dan zal 'ie wel eerst beeld moeten hebben, slimpie :X

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Voeding denk ik en anders Memory Ide kabels, vga of een kortsluiting ergens op de mamma plank tegen de kast !

suc6

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

staat de bios reset jumper verkeerd?

heeft me een keer 3 uur en 4 keer pc in-en-uit-elkaar schroeven gekost

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer dit eens, alleen mobo, cpu, mem en videokaart. En eventueel de speaker. De stroom eraf, de cmos clear jumper omzetten, weer terug zetten en dan stroom erop. Als i dan niet boot de insert of de del knop ingedrukt houden tijdens het aanzetten van de pc. Ik neem aan dat het mobo alles jumperloos insteld, anders dat goed nakijken.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Het is niet dat de CPU fan op de case aansluiting zit?
Dan draait ie wel, maar meestal doet ie dan verder nix.
Pagina: 1