Toon posts:

Waarom drukmaken ?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom maken de mensen zich zo druk als hun Athlon XP nogwat in de 50 graden stressed zit ? Onder de 50 ben je optimaal, onder de 60 perfecte temp...

Ik bedoel.... mijn proc nu, draait 60 idle, 65 stressed.. ik draai DPC dus zit continu stressed en m`n pc die is zo stabiel als ik weet niet wat, loopt nu al ruim 12 uur met deze temps...

Waarom maken jullie jullie druk ? Eerst ik ook maar nue cht niet meer, als ie doorbrand, schijt eraan, koop een nieuwe en levensduur ? hij houd het best 2/3 jaar vol en dan kan de proc weer weg omdat ie oud is...

Verwijderd

Als je proc altijd warm draait, dan gaat ie minder lang mee en draait ie trager (hoe hoger de temperatuur, hoe hoger de weerstand van een metaal)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Wat ik me altijd afvraag is hoe niet tweakers dat doen die toch wel hun processor stressed hebben lopen... Je hoord nooit verhalen van mensen die hun processor hebben opgeblazen zonder dat ze aan het overklokken waren of iets van dienaard.

Volgens mij is tussen de 50 en 65 graden dan ook gewoon normaal, pas als je daarboven zit dan moet je je zorgen gaan maken over de levensduur.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Net zoals in de sig van Vehpol : waarom je drukmaken ? over 2 jaar is het toch afgelopen met je hardware... oud, kan weg...

Ik geloof echt niet dat als je proc rond de 60 hangt, je er geen 2 jaar meej kan, wat dacht je van al die pc`s in pc zaken, die niet getweaked worden, veel van die pc`s die draaien heus ook wel die temps...

Nah, mij is altijd geleerd : boven 60 moet je niet komen, bij 70 gata het gevaarlijk worden... nouja, ik draai nu 65, hij loopt stabiel en ik heb er geen probs meej, over een klein jaar ligt er toch een andere in, weet ik zeker.

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Zit me het ook af te vragen. Normale levensduur is iets van tien jaar ofzo. Heb sinds februari 2001 een Athlon Thunderbird 1000 of 8 maal 133 lopen. Toen was de processor 555 gulden oftwel 251 Euro. Heb daarna een Zalman 3100 goud gekocht en op low voltage gezet. Nu wordt ie met een kamertemperatuur van 30 graden ofzo idle 64 graden. Haal stressed ongeveer 70. Als die proc dan maar de helft van de tijd meegaat begeeft ie het in 2006. Tegen die tijd is dat ding misschien nog zon 2 Euro waard ofzo en heb je nog moeite om dat ding te verkopen omdat de nieuwere besturingssystemen er al niet meer op draaien.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:59 schreef Crvdwoestijne het volgende:
Tsja, als je het zo bekijkt is 70 graden geen probleem, maar heb je bij 70 graden niet merkbaar vaker vastlopers dan bij 40 graden? Je houdt ook wel erg weinig speling zo denk ik. Als je kamertemperatuur nog hoger komt te liggen dan 30 graden heb je sneller een probleem dan als je je processor stressed op 40 graden zou zitten ;)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
meestal is het zo dat als je proc warmer is, de andere onderdelen ook warmer worden door de vehoogde omgevingstemp in de kast, dus het gaat ten koste van alle onderdelen van je pc!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn athlon 1000 werd laatst 76 graden stressed.. nog steeds 100% stabiel overigens, maar ik vond dat toch wel een beetje te hoog... na wat nieuwe koelpasta wordt ie stressed nog maar 58 graden.. op dit moment idle echter 56 graden door het extreem warme weer....
Pagina: 1