Toon posts:

IR en digitale camera (in donker fotograferen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eenmaal de rare gewoonte wel van een beetje donker te houden vandaar.
Ik heb een digitale camera (Medion MD 9700) en heb laatst van een bekende gehoord dat de huidige ccd's (=chipje in camera) zeer gevoelig zijn voor IR-licht. wat het dus mogleijk maakt om in theorie met een paar IR-LEDS goede (zij het zwart-wit) foto's te mken in het pikke-donker.

Heeft iemand hier ervaring mee? of weleens over gehoord; anders ga ik direct ledjes kopen.!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 14:51
Huh? Grapje?
Nooit gehoord van de nieuwere generatie videocamera's die IR-leds als schijnwerper gebruiken? Die bestaan dus en doen het goed. Big-Brother effect.

Verwijderd

zijn inderdaad heel gevoelig voor infrarood,je moet er maar eens een afstandsbediening naar richten

Verwijderd

CCD's zijn gevoelig voor IR, maar ik vermoed dat (dmv een IR filter) een groot gedeelte wordt uitgefilterd.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid ik praat over een digitale FOTO camera.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op conrad kon je zogenaamde Infrarode schijnwerpers bestelen. Een bundel infrarode LED's.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 10:04
Op dinsdag 18 juni 2002 20:33 schreef noort5 het volgende:
Even voor de duidelijkheid ik praat over een digitale FOTO camera.
Ik zou zeggen pak een afstandsbedieing, richt ehm op je camera, ga zappen, maak dan een foto en kijk of je wat ziet.
De kans is vrij groot dat het werkt, zelfs bij daglicht, dus in het donker zal geen probleem zijn.

Anything goes !!

Verwijderd

Topicstarter
wel,

als ik de afstandbediening in de lens mik zie ik inderdaad een lampje branden, eerdaags eens proberen met de leds inde videokamera van een vriend van me die heeft "night shot"
jullie horen nog.
Pagina: 1