Toon posts:

Scrollen binnen een tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een ander topic gezien dat je kon scrollen binnen een tabel maar hoe kan ik aleen horizontaal scrollen en dat die scroll dingen dan zwart zijn ????

Verwijderd

Door bijvoorbeeld in de tabel een div met overflow: auto; te zetten, en dan als inhoud een andere, te brede, div te stoppen met de content.

Maar horizontaal scrollen wordt als irritant ervaren, en wat mij betreft moet je dat zoveel mogelijk zien te vermijden.

Als je de scrollbars een kleurtje wilt geven, dan kan dat met Internet Explorer wel gewoon standaard, met een paar MS-CSS properties, zoals scrollbar-face-color. Als je het in alle browsers wil hebben, dan moet je zelf een scrollbar maken, met behulp van DHTML.

Als je het toch IE-only wilt houden dan zijn daar geloof ik ook wel speciale MS-CSS properties voor, maar daarvoor moet je maar even op msdn.microsoft.com kijken. Het is iets van overflow-x en overflow-y ofzoiets.

Maar nogmaals, ik raad horizontale scrollbars af.

En om eerlijk te zijn vind ik dat je niet echt uit je post laat blijken of (en zo ja wat) je al iets hebt opgezocht, gevonden en/of geprobeerd.
Maar ik denk dat je er met deze info wel uit moet kunnen komen. Vergeet ook niet dat je ook in dit forum kunt zoeken.

Dit topic is gesloten.