Toon posts:

Pinnacle PCTV...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al gebruikt, veel topics, maar allemaal best vaag.

Ik heb een GForce 4 MX 440, maar daar zou ik graag een goedkoop TV kaartje bij willen. Ik ben echt niet van plan er professionele dingen meej te doen.
Jah, ik zag dus die RAVE staan, en die leek mij wel mooi.

Nu heb ik veel gelezen over
- Doet het niet onder XP
- Slechte beeldkwaliteit
- EVT kabel versterker ?
- Mono geluid ?

Welke van deze dingen zijn waar ? en welke problemen zijn nu al opgelost ?

Ik hoop dat ik hier een duidelijk antwoord op kan krijgen zonder dat dit topic gesloten wordt.

Alvast Bedankt.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 18 juni 2002 00:26 schreef ThaQuick het volgende:
Hallo,

Ik heb een GForce 4 MX 440, maar daar zou ik graag een goedkoop TV kaartje bij willen. Ik ben echt niet van plan er professionele dingen meej te doen.

- Doet het niet onder XP
- Slechte beeldkwaliteit
- EVT kabel versterker ?
- Mono geluid ?

Ik hoop dat ik hier een duidelijk antwoord op kan krijgen zonder dat dit topic gesloten wordt.

Alvast Bedankt.
Ik heb een PCTV, PCTV pro en PCTV sat kaart van Pinnacle.
Alle kaarten werken gewoon zonder problemen onder Windows XP professional bij mij.
Alle kaarten hebben gewoon STEREO geluid.
De beeldkwaliteit van alle 3 de kaarten is gewoon zeer goed, zowel van de tuner als van de schotel of video.
Hier niks geen versterkers ertussen.
Kortom, goede kaarten voor niet al te veel geld.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
uhm de PCTV Rave (degene zonder radio) heeft volgens mij toch echt geen stereo. Heb em hier zelf namelijk liggen samen met de pro

Irritante is dat er 'vroeger' een pro en een rave waren maar je ziet de laatste tijd steeds meer 'PCTV' en nix er acxhter

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Hallo,

- Doet het niet onder XP
- Slechte beeldkwaliteit
- EVT kabel versterker ?
- Mono geluid ?

Alvast Bedankt.
-Rave doet et iig met Win2k (grote kans dat XP ook werkt)
-Beeldkwaliteit is redelijk, maar zeker niet met tv te vergelijken.
-Kabelversterker weet ik niet of dat nodig is, hangt af van hoeveel apparaten bij jou al gebruik maken van kabel
-idd mono

Ik gebruik em hier om tijdens et chatten een beetje tv te kijken enzo, maar zeker niet als vervanging voor een tv

Verwijderd

ik heb hier de pro, stereo dus, in gebruik. Ik moet zeggen dat ie beter beeld geeft dan mijn normale tv.

Ik heb hem dus als normale tv op een vm pro 450 echt super beeld.

Verwijderd

Ik heb ook een pinnacle, prima kaartje, enige is dat ik een stoor geluidje door de spreakertjes hoor, maar dat heeft niks met die kaart te maken denk ik

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

PCTV rave werkt perfect onder windows XP hier, capture er al die tijd al videos mee naar 768x576, om later high quality SVCD van te maken. zegt hierboven zo`n dodo dat je het niet met tv kan vergelijken, hah, nou tis altijd mooier om naar te kijken dan naar een tv.. al was het alleen al om de refreshrate.

rave is gewoon lekker mono, dus regel zelf een stereo audio feed vanuit een videorecorder ofzo.
van al de tv-cards out there moet ik PCTV rave toch 8/10 stars geven =]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Ik heb zelf de pctv rave, ook hier perfect beeld in windows XP. Zorg wel dat je de nieuwe drivers hebt; dit bracht een flinke verbetering in performance(capturen) en beeldkwaliteit

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Overweeg anders deze Leadtek eens. Ik heb hem ook en hij is beter dan de PCTV-series vind ik (die heb ik ook gehad). Zo kun je bijvoorbeeld rechtstreeks naar MPEG2 capturen, iets wat met de Pinnacle niet kan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• KeRsTmAnNeKe
Op dinsdag 18 juni 2002 10:58 schreef xMvZx het volgende:
PCTV rave werkt perfect onder windows XP hier, capture er al die tijd al videos mee naar 768x576, om later high quality SVCD van te maken. zegt hierboven zo`n dodo dat je het niet met tv kan vergelijken, hah, nou tis altijd mooier om naar te kijken dan naar een tv.. al was het alleen al om de refreshrate.

rave is gewoon lekker mono, dus regel zelf een stereo audio feed vanuit een videorecorder ofzo.
van al de tv-cards out there moet ik PCTV rave toch 8/10 stars geven =]
Ben geen dodo :)

En het beeld wat ik hier heb haalt het echt niet bij mijn tvtje... kleuren van me tv zijn veel mooier en er zitten steeds strepen doorheen...

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 10:58 schreef xMvZx het volgende:
...capture er al die tijd al videos mee naar 768x576, om later high quality SVCD van te maken...
Ik heb de PCTV PRO, maar mij lukt het niet om er 786 x 576 mee te capturen. Welke chip heb je op de rave zitten (bijv Brooktree BT848).En welke software gebruik je dan? Verder heb ik altijd problemen met mijn drivers onder windows 2000 en XP. Ik heb daarom GEEN drivers geinstalleerd maar Dscaler deze werkt zonder tussenkomst van drivers. Soms ook nog suggesties?

Maar onder Dscaler(max capture 768 x 288) ziet het er prima uit. Ook de deinterlace mogelijkheden zijn prima. Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ringo004/tv1.jpg

En de pctv pro is ondanks zijn driver mankementen een prima kaart.

• ScuL
  • Laatst online: 07:43

- Doet het niet onder XP
- Slechte beeldkwaliteit
- EVT kabel versterker ?
- Mono geluid ?

Mijn Pinnacle PVTV Pro werkt al vanaf het begin probleemloos onder XP. Kwestie van de juiste drivers.

De beeldqualiteit roeleert werkelijk, hangt natuurlijk alleen wel af van de signaalsterkte die je binnenkrijgt.

Kabelversterker is alleen nodig als je een zwak signaal hebt, dat verschilt nog al wel eens per kabelprovider. Casema hier komt dermate zwak binnen dat ik 2 kabelversterkers nodig heb voor onze 3 TV's + VCR + 2 FM-Tuners + 30 meter kabel.

Een TV-kaart is wel wat veeleisender wat betreft het signaal omdat er geen ingebouwde signaal-voorversterker in zit zoals in een standaard TV of FM-tuner.

Volgens mij is de RAVE gewoon mono maar dat weet ik niet zeker.
Op dinsdag 18 juni 2002 10:32 schreef Gerben het volgende:
Ik heb ook een pinnacle, prima kaartje, enige is dat ik een stoor geluidje door de spreakertjes hoor, maar dat heeft niks met die kaart te maken denk ik
Dit klopt. Dat is een bug in de PCTV-kaarten. Als je de kaart niet gebruikt en je hebt een USB muis hoor je een zoem door de speakers (zacht), en als je HD ratelt hoor je een zachte brom. Oplossing is om de aux of line-in ingang (waar je TV-kaart aanhangt) te muten tijdens normaal PC-gebruik.
Op dinsdag 18 juni 2002 14:26 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

En het beeld wat ik hier heb haalt het echt niet bij mijn tvtje... kleuren van me tv zijn veel mooier en er zitten steeds strepen doorheen...
Dat klopt. Een TV-kaart laat het TV-beeld digitaal zien waardoor het je opvalt dat TV-beeld uit beeldlijnen bestaat en interlaced is. (Je ziet dus de lijnen). Op een TV zie je dat niet. Da's ook de reden trouwens waarom een DivX via een TV-out er op een TV veeeeel mooier uit ziet dan op een monitor (omdat er beeldlijnen worden weggelaten lijkt het beeld realistischer).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• KeRsTmAnNeKe
Op dinsdag 18 juni 2002 21:44 schreef -ScuL- het volgende:
Dit klopt. Dat is een bug in de PCTV-kaarten. Als je de kaart niet gebruikt en je hebt een USB muis hoor je een zoem door de speakers (zacht), en als je HD ratelt hoor je een zachte brom. Oplossing is om de aux of line-in ingang (waar je TV-kaart aanhangt) te muten tijdens normaal PC-gebruik.
Die kun je zowieso altijd muten, ik heb win2k met stndaard pinnacle software en daarbij heb je ook gewoon geluid als je die mute, software zet em vanzelf wel open en weer dicht als je program sluit

Beeld van Rave is ong gelijk aan die pic van hierboven...

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb zelf een Pinnacle PCTV PCI werkt prima onder win98,2000,XP nooit problemen gehad! koste me toen maar 180 gulden bij vobis

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Bij mij werkt ie dus helemaal niet, lees hier maar. Dis natuurlijk wel een 'uniek' geval, maar toch...

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb gister die 5.1 drivers eens gedownload en geiinstalleerd.
Had daar op forum al gelezen dat er een en al ellende mee was :(
Maar moest eht toch proberen :D

Tot nu toe nie echt grote problemen, maar hij zuipt wel je CPU speed compleet op :r
Die standaard 4.x drivers werken nog altijd beste en snelse ;(
Pagina: 1