[WOS] Topic over Java VM in xp dicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Een vraagje waarom dit topic dicht moest. Ik heb er namelijk onlangs zelf ontzettend last van gehad. De mod die het dicht heeft gegooid zegt dat het in de FAQ staat. Hier staat echter alleen dat de VM niet standaard in XP zit. Dat is logisch alleen dit is echter niet waar het topic over gaat (lezen). Het echte probleem zit hem in een niet meer werkende VM na een tijdje. Herinstallatie van de JAVA VM werkt niet bij mij werkte alleen een complete herinstallatie van XP.
Graag zag ik wat oplossingen zonder een complete herinstallatie van Windows XP

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
[topic=527280/1/100]
Linkje

[edit]BTW het is heel logisch als de boek niet meer werkt met een JVM van MS. Deze JVM is ongeveer uit het stenen tijdperk (voor Java2) en gebaseerd op Java 1.1 Hierdoor mist het essentiele classes die wel in 1.3 zitten. 1.3 is ongeveer de standaard van de applets die tegenwoordig gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De faq klopt niet.. ik heb dat al eens een keer gefixed.. maar dat fix ik morgen misschien nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 00:24 schreef Buzzman het volgende:
De faq klopt niet.. ik heb dat al eens een keer gefixed.. maar dat fix ik morgen misschien nog wel :)
http://forum.xs2chat.nl/viewtopic.php?t=545 moet de link zijn.

Eigenlijk is het niet de bedoeling dat we in LA inhoudelijk op de vraag in gaan, maar heb je beide Java VM's geprobeerd :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
Nu werkt het perfect na herinstallatie van XP en het downloaden van de gewraakte Java VM. Werd ook wel weer eens tijd. Maar het punt is juist dat die Java VM er na een tijdje mee ophoudt en de reden niet bekend is. Natuurlijk is het dan nog mogelijk om in Opera te browsen etc. maar voordat er bijvoorbeeld bij startpagina iets op het scherm staat heb ik al weer een pot koffie gezet.
[edit] Opera dus niet meer. Zat met mijn gedachten nog bij versie 4 van deze browser. Nu dus 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 00:32 schreef Crvdwoestijne het volgende:
Maar het punt is juist dat die Java VM er na een tijdje mee ophoudt en de reden niet bekend is.
Daarom is mijn vraag juist: toen die Java VM er mee stopte, wat heb je toen geprobeerd? Herinstallatie werkt niet (ik neem aan dat je hierbij de VM weggooit via Add/remove software, en een nieuwe installeert) volgens jou, maar welke VM heb je geprobeerd? Misschien dat de deinstallatie van Sun en de installatie van de MS JVM welk werkt :? (of juist andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
Ik heb er eigenlijk geen aandacht aan besteed omdat ik toch al een herinstallatie van XP van plan was omdat het weer eens tijd werd. Hoef je ook niet zo te klooien in het register om het weer schoon te maken. etc. Ik heb gewoon een tijdje opera gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Dat is jammer, want als dat namelijk niet tot een oplossing leidt, zou wmb het topic weer open kunnen, dan kunnen we weer verder zoeken naar een oplossing.

Ik zag dat Bartel1 Microsoft's VM heeft gebruikt, in zijn geval was 't sowieso slimmer (wat ook in de (helaas incorrecte) url te vinden was) om Sun's versie van de VM te installeren. Dit is te vinden in de FAQ, en imho dus een FAQ vraag. Alleen jammer dat 't linkje niet werkt. Dit wordt echter gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

format c: was naar mijn mening ook de enige oplossing, heb ik nog geen zin in, laatste keer is nog niet zo lang gelden en win xp loopt nu nog lekker en weer met met microsoft aan de foon hangen over de activatie zie ik ook niet zo zitten, ik zoke dus een andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 15:38 schreef Bartel1 het volgende:
ik zoke dus een andere oplossing
Dat snap ik, en vandaar mijn vragen (ook aan Crvdwoestijne):
Op dinsdag 18 juni 2002 00:35 schreef blackd het volgende:
Daarom is mijn vraag juist: toen die Java VM er mee stopte, wat heb je toen geprobeerd? Herinstallatie werkt niet (ik neem aan dat je hierbij de VM weggooit via Add/remove software, en een nieuwe installeert) volgens jou, maar welke VM heb je geprobeerd? Misschien dat de deinstallatie van Sun en de installatie van de MS JVM welk werkt :? (of juist andersom)
• welke VM heb je geinstalleerd (Sun of Microsoft)?
• voldoet een herinstallatie van Sun?
• voldoet een herinstallatie van MS?

Crvdwoestijne heeft zijn systeem geformateerd, dus hiervan kon ik geen antwoord krijgen op bovenstaande vragen. Misschien van jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe de goede link gechecked, de java van sun had ik ook al geprobeerd, probeer het nog eens, maar in welk topic gaan we verder met de discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide geprobeerd en beide werken niet. ook niet bij herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 15:42 schreef Bartel1 het volgende:
effe de goede link gechecked, de java van sun had ik ook al geprobeerd, probeer het nog eens, maar in welk topic gaan we verder met de discussie?
Da's een goede vraag. Voor zover ik weet, zijn de WOS en SA modjes allemaal weg of niet beschikbaar. Deze kunnen hier a.t.m. niet over beslissen. Is er een andere moderator / LA dokter die hier wat over kan melden?
Op dinsdag 18 juni 2002 15:43 schreef Bartel1 het volgende:
beide geprobeerd en beide werken niet. ook niet bij herinstalleren.
In dat geval, lijkt het mij beter om 't topic te heropenen, maar daar moet een moderator over beslissen.

Effe proberen modjes wakker te schudden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog effe een vraagje hoe uninstall ik windows vm java?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 15:44 schreef Bartel1 het volgende:
nog effe een vraagje hoe uninstall ik windows vm java?
Staat hij bij add/remove programs in Configuratiescherm? De Sun VM staat daar iig wel. Misschien dat je 'm bij Windows Update kan verwijderen?

Als hij daar niet staat, edit je bericht even, anders wordt 't zo'n lange draad, en gaan we alsnog hier verder. Ik weet niet of dat de bedoeling is.
Ik heb even een SM posting gemaakt richting de moderators [WOS], met de vraag of ze ff kunnen reageren wanneer ze tijd hebben. [topic=528023]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Hij is weer open :)

ICQ nou de volgende keer gewoon ff, dan is dit veel sneller afgehandeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afgehandeld :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.