Toon posts:

Ideetje voor maybe een nieuw forum op tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb misschien een idee voor op de tweakers.net site of voor op het forum of voor een eigen website.
Let's do it togheter.

We kiezen samen via een poll een of meerdere projecten uit voor modding/tweaking enz. Dan houden we een inkoop actie voor alle onderdelen, dan gaan we allemaal modden. (Niet allemaal tegelijk maar eerst mensen die er verstand van hebben) Dan delen we met z'n allen filmpjes/foto's en ervaringen.

Dus eigenlijk wat er nu al veel gebeurt op het forum maar dan georganiseerd. Met simpele en moeilijke projecten. Budget en high-kost projecten.

Laat maar horen wat jullie ervan vinden. En dat bedoel ik dus dat er op dat forum niet gezeurt wordt van "Geweldig" of dat soort dingen. Maar gewoon alleen mensen die meedoen met het project, en dus niet mensen die het geweldig vinden of het niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit topic beter in [forum=15] past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah dat is misschien wel zo, maar ik wil weten wat de mensen hier ervan vinden voordat we ermee naar de adjes gaan. Hier zitten alle modders en elek mensen, en dat is dus zegmaar de doelgroep, niet de admin's van de GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja WEG met die inkoopacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
Die inkoop acties lopen al goed hoor!

En voor de know how hebben we nog altijd de Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:35

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 18 juni 2002 00:12 schreef Gman het volgende:
Die inkoop acties lopen al goed hoor!

En voor de know how hebben we nog altijd de Search
jamaar het zou toch fijner zijn als ze los staan.. ook al zijn het er misschien niet veel.. het kijkt gewoon lekkerder..en zoekt makkelijker. je kijkt er niet snel overheen en je gooit gewoon alle inkoopacties bij elkaar..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar ik geloof niet dat ik het goed uitleg. Het gaat er dus om dat we in een grote groep hetzelfde doet ipv dat iedereen maar kleine dingetjes doet. De bedoeling is dat er projecten worden bedacht, dan wordt gestemt over welke we gaan doen. Dan kopen we alle zooi in met z'n allen en dan gaan we het ook maken met z'n allen, dan zijn alle problemen ook gelijk aan 't licht. En het geeft ook de kans voor newbies om wat te leren. Dan kan er achteraf een mooie guide voor gemaakt worden die dan in een archief kan. Scheelt ook weer 100 posts doorlezen die nergens over gaan. Of een inkoop actie voor 1 onderdeel dat je de rest zelf erbij moet zoeken, gewoon een kant en klare guides, misschien dat iemand printplaatjes wil maken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wat versta jij onder een "grote groep".

Inkoopacties zijn vaak doelgericht, of juist voor kort termijn bestellingen. Ok, zou mooier zijn voor de inkoopacties een apart forum te hebben, maar dan krijg je dus (denk ik dan) veel cross-posting, aangezien de animo check via dit forum gaat, de inkoopactie van de ander, en de na praat weer via deze. Zou/kan chaos worden. Ook kost et je meer werk (:P) om 2 forums te gaan zitten checken (ben lui *D).

mbt tot het "lets do it together", denk dat dat dus geen succes word. Nederland is groot, leeftijd is zeer gevarieerd en kwaliteiten verschillen. ik ken m.i. uit het verleden geen enkel do it together project.

Wat ik eerder zou willen zien, is harde regels omtrent de topic titels, zou iig et boeitje overzichenlijker maken (dus allee mods [CM] en niet [mod] of [Casemod] ofzo) Ook zou dat voor de n00bies wat makkelijker zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je snapt het niet, ik heb het ook eigenlijk niet echt over een forum, maar over een veel stricter forum waarbij je ervaringen kan uitwisselen, maar geen commentaar kan geven (kan wel maar alleen als het zinnig is zoals op de frontpage van tweakers)

Ik heb het niet over eentje voor projecten en eentje voor inkoopacties maar alles in 1, dus een project die dan gekozen wordt en dat er dan voor de onderdelen van het project een actie wordt gehouden. Dus geen forum voor inkoopacties, dat wordt ook niet op het forum gedaan maar via een member systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het wel fijn als er een bepaalde sectie komt voor inkoopacties. Alleen het wordt moeilijker om mensen te paaien, als je geen geld hebt, ga je toch niet in zon sectie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees nou eens ff goed.
HET IS NIET VOOR INKOOPACTIES, BIJ DE PROJECTEN HOREN INKOOPACTIES, MAAR HET UITGANGSPUNT IS PROJECT! NIET INKOOPACTIES!

Ik dacht dat het nu toch wel duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 21:28

vehpol

Go Go Gadget!

In een speciaal forum voor inkoopsacties zie ik nog wel wat. Dit maakt het vast een stuk overzichterlijker en toegankelijker.

Maar met z'n allen aan hetzelfde werken?! Is de lol van het tweaken niet juist dat je iets wilt hebben dat iemand anders niet hebt :? Of in ieder geval anders dan anderen het hebben.

Wel is het zo dat aansluitende inkoopsacties wel handig zouden zijn. Zoals bijv. bij de Via Eden mobo's waar ook een inkoopsactie de voedingen en geheugen bij werd gehouden (wel eens waar appart, maar wel als aanvulling op)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik dus zelf veel zie is dat een iemand bijvoorbeeld een lcd in z'n PC bouwt, dat 90% van alle mensen die het lezen het ook willen doen. Dat 70% het ook echt gaat doen en dat het 50% lukt. Wat ik wil bereiken is dat mensen goedkoop leuke dingen met hun PC's kunnen doen, zonder dat je er veel verstand van heeft. Maar er kunnen ook projecten voor gevorderen zijn. Ook zoiets als het inbouwen van een casefan, of watercooling. Of het unlocken van een processor, noem maar op. En dat er dan gestemt wordt over alles. Het resultaat is ook dat je achteraf uitgebreide tutorials netjes bij elkaar hebt staan.

En hou nou alsjeblieft op over die inkoopacties, want daar ziet iedereen wel wat in en dat kan dus door naar de adjes. Maar dat vraag ik niet, ik vraag wat ik vraag.

Als ik vraag: Hoe oud ben jij? En jij zegt: Mijn oma is 75 dan heb ik daar niet veel aan, het heeft ermee te maken maar dat vraag ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:35

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 18 juni 2002 01:35 schreef Thorry het volgende:
Lees nou eens ff goed.
HET IS NIET VOOR INKOOPACTIES, BIJ DE PROJECTEN HOREN INKOOPACTIES, MAAR HET UITGANGSPUNT IS PROJECT! NIET INKOOPACTIES!

Ik dacht dat het nu toch wel duidelijk was.
a. denk jij dat iedereen mee gaat doen aan een project elke maand
b. denk jij dat iedereen geld genoeg heeft
c. denk jij dat iedereen daar geld voor over heeft
d. denk jij niet dat iedereen verschillend met zijn case wil zijn netzoals hij zelf verschillend is van anderen
e. tis gewoon onmogelijk

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
a. denk jij dat iedereen mee gaat doen aan een project elke maand

Wie zegt er 1 project per maand, er kunnen meerdere projecten zijn die meerdere maanden lopen of verschillende keren achter elkaar lopen. En niet iedereen hoeft mee te doen, een stuk of 50 mensen per project is al meer als zat (hangt van het project af, misschien zijn 10 mensen ook genoeg)

b. denk jij dat iedereen geld genoeg heeft

Als je soms ziet wat hier voorbij komt dan denk ik het wel. En doordat er inkoopacties per project worden gedaan gaan de kosten flink omlaag.

c. denk jij dat iedereen daar geld voor over heeft

Natuurlijk! En ik wil ook budget dingen doen, maar echte tweakers geven daar geld aan uit. Kijk maar naar sommige mensen (DaBit bijvoorbeeld) die geven duizenden euro's uit aan hun projecten.

d. denk jij niet dat iedereen verschillend met zijn case wil zijn netzoals hij zelf verschillend is van anderen

Daarom, ik heb het ook niet over het modden van je case maar bijvoorbeeld, het groots inkopen van verf, en dingen voor een window erin. En hoe je het beste kan verven. Iedereen doet toch waar ie zin in heeft. Maar bijvoorbeeld ook het installeren van geluidsdempend materiaal, of het tweaken van je videokaart. Of zoiets als Nightrider. Zoals ik dus zei, er wordt gestemt over de projecten dus alleen goede projecten komen door. Ook bijvoorbeeld het inbouwen van LCD's. Als hier een inkoopactie is voor LCD's kopen er zoveel mensen die dingen.

e. tis gewoon onmogelijk

Dat is natuurlijk helemaal onzin, zeg dan nix. Ten 1e nix is onmogelijk, ten 2e zoiets loopt al in Duitsland en Belgie (weet de links zo niet)

En, dit scheelt ook voor Tweakers.net omdat iedereen daar vanalles kan opzoeken kwa schema's enzo want hoe vaak zie je wel niet dat iemand weer een bekend schema vraagt enz.
Dan staat alles netjes op volgorde enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een smiley voor dit threadje, komt ie: |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is een apart fora voor de inkoop acties wel cool

Zal 't eens in "Lieve Adjes" zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
punt 1: Er is ook een edit toets, 2x posten is dus onzin!
punt 2: IK HAD AL IN VET GEZET DAT JE NIET MEER MOEST ZWAMMEN OVER EEN INKOOPACTIES FORUM WANT DAAR GAAT HET HIER NIET OVER, ZET HET MAAR BIJ LIEVE ADJES MAAR NIET HIER!

punt 3: Lees eerst de hele thread voordat je gaat posten want 9 van de 10x post je dubbele dingen

En Thinkgeek, ik heb ff door je posts van de afgelopen tijd gekeken en je houdt je niet echt aan de FAQ, lees die eerst dus ff. Je post ineens een topic over het aansluiten van LCD's daar kun je met de search en de FAQ alles over vinden.
Ook post je vaak dingen die meestal 3 of 4 posts hoger al een keer gezegt zijn.
Ook post je meestal dingen die nergens op slaan zoals:
" heb een smiley voor dit threadje, komt ie: |:( "
Daar heeft niemand dus iets aan, ga de FAQ lezen of ik meld je bij de admins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[leeg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja, 14 jaar? Als jij dat denkt dan mag jij dat, maar ik zou er een jaar of 9 bij optellen
2 maanden? 2 jaar ofzo?
En dit soort posts leveren je dus een waarschuwing op, 2 waarschuwingen is van GOT af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

Wok

Dakloos...

Tja, ik denk niet dat dit haalbaar is. Grotere projecten bloeden helaas dood. Kan iemand zich nog de Custom Tweakers Case Building herinneren...? Ik bedoel maar: daar hoor je ook zo goed als niets meer van... :{

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 02:20 schreef wokmaster het volgende:
Tja, ik denk niet dat dit haalbaar is. Grotere projecten bloeden helaas dood. Kan iemand zich nog de Custom Tweakers Case Building herinneren...? Ik bedoel maar: daar hoor je ook zo goed als niets meer van... :{
och elke 'grote' projecten in de afgelopen 3jaar zijn allemaal doodgebloed..
hey Wokkie hoeist nou met de liefde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op dinsdag 18 juni 2002 02:21 schreef ThinKGEEk het volgende:

[..]

och elke 'grote' projecten in de afgelopen 3jaar zijn allemaal doodgebloed..
hey Wokkie hoeist nou met de liefde? :)
Dat bedoel ik. Heb jij nog iets gehoord van de X-Treme Baybus? (-Easy- deed dat geloof ik). Ik niet...

check mijn topic in SG: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/521012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo groot hoeven de projecten ook niet te zijn, en omdat er gestemt wordt vallen onhaalbare of saaie projecten af.

Ook kan er een minimum aantal personen die meedoen aan een project voordat het gestart wordt. Door de projecten niet te lang te laten lopen en het met een vast groepje te doen die dan veel contact hebben met elkaar bloed het niet dood.

Het is dus niet zoiets van: Doe maar iets en dan zien we wel, het wordt dus echt allemaal geregelt en georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 02:26 schreef Thorry het volgende:
Ook kan er een minimum aantal personen die meedoen aan een project voordat het gestart wordt. Door de projecten niet te lang te laten lopen en het met een vast groepje te doen die dan veel contact hebben met elkaar bloed het niet dood.

Het is dus niet zoiets van: Doe maar iets en dan zien we wel, het wordt dus echt allemaal geregelt en georganiseerd.
Kun je dan niet net zo goed ZELF een webpagina maken,
dan zijn dit soort dingen wel haalbaar.

Zo groot hoeven de projecten ook niet te zijn, en omdat er gestemt wordt vallen onhaalbare of saaie projecten af.

nu loop je alleen maar naar mensen te vissen die er waarschijnlijk toch niet zijn.

Ik geloof dat tweakers liever ZELF een project verzinnen, dan een 'massa' te volgen.en geluidsdempend materiaal plaatsen in mijn kast, en/of mijn vidkaart overclocken heb ik echt geen hulp bij nodig hoor

Ze zijn hier zoiezo al strikt op het toevoegen van nieuwe fora's, en als je hier al 2jaar komt zou je dat toch moeten weten(al staat er in je descrip 14april 2002..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah klopt, ik had ooit Thor, daarna ThorChar en nu moet ik het doen met Thorry omdat er steeds wat misgaat. Hoe weet ik ook niet maar opeens accepteerd ie me paswoord niet meer. Misschien door de serverupgrades ofzo.
Maar op de frontpage had ik dus ook verschillende usernames maar die doen het ook geen van allen meer dus daar post ik maar nix meer op.

Maar omdat het speciaal voor tweakers is vraag ik hier over hoe verder te gaan en of het een goed idee is. Voor een forum is het niet goed want er moet ook een user systeem bij komen enzo. Maar misschien dat het een onderdeel van tweakers.net kan worden ofzo.

Als je zelf een website maakt slaat het misschien aan maar dan bloedt het nog snel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Dat organiseren en regelen dient dan wel vooraf te gebeuren. Als ik weer even het voorbeeld van de Custom Tweakers Case Building aan mag halen: het project had best wel potentieel, maar omdat er achter de schermen weining tot niets geregels was, bloedde het project dood (zonde... :( ).

Wat ik dus bedoel is dat je voor een project van tevoren al het een en ander geregeld moet hebben (inkoop, fabrikanten, producenten). Daarom denk ik dat het idee niet haalbaar is. Wie is bereid om op de bonnefooi allerlei contacten, relaties, contracten te regelen vordat er überhaput maar enige vorm van zekerheid is? Ik doe dat in ieder geval niet.

Als jij dat wel wilt, dan moet je het doen en dan zal er vast en zeker wel interesse zijn, maar zoals ik zei: voorbereiding moet dan al wel gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Volgens mij kan iedereen gewoon het beste doen wat 'ie zelf wil, op de manier die 'ie zelf kiest en op een tempo dat 'ie zelf plezierig vind. Projecten zoals jij ze graag zou zien, geef ik weinig kans van slagen... iemand die bijv. een LCD'tje wil plaatsen, kan nu al wachten op een LCD inkoop-actie (of gewoon zelf bestellen; zoveel goedkoper zijn die inkoopacties vaak niet eens) en gewoon de search gebruiken. Een eens-in-de-zoveel-tijd terugkerend 'laten-we-weer-eens-een-LCD'tje-plaatsen'-project is misschien wel handig, maar om er nu een apart deel van tweakers.net voor te gebruiken... lijkt me een beetje overbodig. Maar ja, ik run de boel hier niet natuurlijk ;p

Verder ben ik het wel met reset-tim eens dat een apart forum voor inkoopacties waarschijnlijk een veel beter idee is. Maar daar kan beter een aparte thread voor geopend worden, lijkt me...

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 20:00
Ik vind het strak plan, het OCE gedeelte is echt CHAOS (sorry modjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 20:00
Op dinsdag 18 juni 2002 02:35 schreef wokmaster het volgende:
Wat ik dus bedoel is dat je voor een project van tevoren al het een en ander geregeld moet hebben (inkoop, fabrikanten, producenten). Daarom denk ik dat het idee niet haalbaar is. Wie is bereid om op de bonnefooi allerlei contacten, relaties, contracten te regelen vordat er überhaput maar enige vorm van zekerheid is? Ik doe dat in ieder geval niet.
Wat dacht je van iemand die in een PC winkel werkt en die in de spullen die we nodig hebben handelt. Slaat 3 vliegen in 1 klap:
1. Naamsbekendheid bij groot aantal tweakers, door veel casemods etc. (als die er nog niet was)
2. Relatief grote afname van producten in 1 keer
3. Door grote afname schappelijk prijsje :)

Of is dat nou weer gek gedacht van deze eco student (eerstjaar dat wel (3 punten :( ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Apart forum voor inkoopacties hebben we het al eens over gehad; dat zien wij niet zitten. Ik meen wel dat er iemand bezig was met het opzetten van een site daarvoor, maar vanuit T.net zal dat niet gebeuren.
Over dit idee: het gaat bij deze naar Lieve Adjes.

En Thinkgeek: wil je ff dimmen? Zo ga je niet met mensen om. Zelfde geldt voor Thorry: als je iets duidelijk wilt maken, zet het dan duidelijk neer, maar ga niet schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, my bad, maar als je om 2 uur 's nachts voor de 10e keer moet zetten dat het niet over de inkoopacties gaat dan raakt iemand nogal eens gefrustreerd, ik dus :?
Pagina: 1