Socrates / Echekrates

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik moet voor Grieks het stuk tekst van de dood van Socrates leren. Nu staat er 2x in de tekst de naam Echekrates:
En tegelijkertijd reikte hij de beker aan Sokrates. En hij nam hem en bovendien zeer vriendelijk, Echekrates, hij beefde helemaal niet en veranderde van kleur noch gelaatsuitdrukking, maar zoals hij gewoon is keek hij met zijn starre blik naar de man en zei :
en
Dat was het einde, Echekrates, van onze vriend, een man, zoals we zouden kunnen zeggen, de beste van de mensen die wij ooit ontmoet hebben en anders de verstandigste en de rechtvaardigste.
Maar wie is die Echekrates eigenlijk? Met google kan ik het niet vinden. Ik d8 eerst dat het een pseudoniem van Socrates was, maar daar heb ik nu mijn twijfels over...

Iemand die het weet?

Audentia

Verwijderd

En hij nam hem en bovendien zeer vriendelijk, Echekrates, hij beefde helemaal niet...
Dat was het einde, Echekrates, van onze vriend...
Zoals je ziet wordt er hier een verhaal verteld.
In de zin noemt de verteller de naam van de persoon tegen wie hij het heeft, da's Echekrates.

Echekrates is de persoon aan wie het verhaal wordt verteld. Maar wie hij verder is :?

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Alhoewel ik me goed kan voorstellen waarom je dit hier post, is het toch niet de bedoeling om op deze manier een antwoord te krijgen op je vraag. Als je wilt discussieren over wie Echekrates en Socrates zijn, dan mag je dat doen - maar dan moet je wel eerst aangeven wat je zelf vindt. Dit draadje sluit ik omdat de startpost onvoldoende is en niet zal leiden tot een discussie.

Wil je een discussie starten over Echekrates en Socrates...graag! Maar formuleer dan eerst zelf een stelling die discussie-waardig is.

Lees de policy eens om te kijken waaraan een startpost moet voldoen.

Ik hoop dat je ergens anders een antwoord op je vraag kunt krijgen. Succes!

Dit topic is gesloten.