firewire to UTP kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bestaan er van dat soot kabels??
ik heb namelijk een pc met een gewone netwerkkaart en een firewirekaart, en binnenkort komt er nog een pc bij(die ik uiteraard ook op het netwerk wil aansluiten). Ik kan er natuurlijk ook een tweede netwerkkaart inzetten of een hub/switch kopen, maar zo'n kabels lijkt me een goedkopere oplossing

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
er zullen wel firewire-LAN adapters zijn, maar die zijn duurder dan een 100mbit netwerkkaartje. Ik zou niet moeilijk gaan doen, en gewoon een netwerkkaartje halen.

• Toet3r
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 23:49 schreef SH007 het volgende:
er zullen wel firewire-LAN adapters zijn, maar die zijn duurder dan een 100mbit netwerkkaartje. Ik zou niet moeilijk gaan doen, en gewoon een netwerkkaartje halen.
ja daar zat ik ook aan te denken, alleen er zit al zoveel in me pc en dan komt er nog meer bij

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
zou je dan ook video kunnen bewerken via utp?

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Op maandag 17 juni 2002 23:55 schreef marteltor het volgende:
zou je dan ook video kunnen bewerken via utp?
LoL, ja, lekker een vidiootje edite met me pinnacle setje over me realtek kaartje }:O

• Toet3r
  • Niet online
kunnen we het wel eff ontopic houden
thx

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 23:46 schreef Pluisje het volgende:
bestaan er van dat soot kabels??
ik heb namelijk een pc met een gewone netwerkkaart en een firewirekaart, en binnenkort komt er nog een pc bij(die ik uiteraard ook op het netwerk wil aansluiten). Ik kan er natuurlijk ook een tweede netwerkkaart inzetten of een hub/switch kopen, maar zo'n kabels lijkt me een goedkopere oplossing
Wat je ook kan doen is nog een Firewire-kaart kopen. Dan deze via Windows XP aan elkaar koppelen. In Windows XP kan je gewoon IP-adressen aan een Firewire-kaart geven.

Je moet dan alleen wel een Firewire-kabel ergens kopen.
Maar de snelheid is wel lekker hoog, 400 mbit :9~

• Toet3r
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 09:09 schreef drwho81 het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen is nog een Firewire-kaart kopen. Dan deze via Windows XP aan elkaar koppelen. In Windows XP kan je gewoon IP-adressen aan een Firewire-kaart geven.

Je moet dan alleen wel een Firewire-kabel ergens kopen.
Maar de snelheid is wel lekker hoog, 400 mbit :9~
kan ook, alleen een firewire kaartje is eens stuk duurder dan een gewone netwerkaart heb nog een firewirekabel van 1,5 meter

edit: denk toch dat ik het via een hub/switch ga doen

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
Op dinsdag 18 juni 2002 00:10 schreef Caesartje het volgende:

[..]

LoL, ja, lekker een vidiootje edite met me pinnacle setje over me realtek kaartje }:O
het was serieus bedoelt...bestaan die kabels nou? (zodat ik hem in m`n 100mbit netwerkkaart kan stoppen en video bewerken?)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Voor zover ik weet niet. Je zou wel in een pc naast de firewire kaart een gewone netwerkkaart kunnen zetten en dan gaan bridgen. Onder 2k/XP en linux moet dit in ieder geval wel lukken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 26 juni 2002 10:58 schreef FatalError het volgende:
Voor zover ik weet niet. Je zou wel in een pc naast de firewire kaart een gewone netwerkkaart kunnen zetten en dan gaan bridgen. Onder 2k/XP en linux moet dit in ieder geval wel lukken.
Firewire gebruikt toch geen mac adressen :?
Dus kan je niet gaan bridgen zoals je bv wel tussen tokenring & ethernet kan.
Dus zal je een laag hoger moeten gaan nl gaan routen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Volgens mij kan je met 2 firewire kaarten met kabel aanelkaar verbonden alleen bestanden heel snel uitwissellen,zoals films ed.bekijken evt.bewerken die op anderre PC opgeslagen staan.Ik kon er geen internet mee delen.(ook niet echt geprobeert gewoon een keer die PC van mijn zwager die ik opnieuw moest instaleren even aan mijn firewire kaart gekoppeld via zijn fire op mobo,Compaq,aansluiting om snel bestanden uit te wissellen internet werkte erover niet automatisch met een nic normaal meestal wel,proxy automatisch)

Verwijderd

zou wel moeten werken, aangezien je bv TCP/IP over firewire kunt doen (www.unibrain.com , FireNet 2.0)
Pagina: 1