De volgende code haalt bepaalde waarden uit een database, ligt aan de invoer van de gebruiker (zoekterm):
Na dit heb ik een uitvoer in tabellen die klikbaar zijn. De uitvoer is dus o.a. ISBN nummer. Hoe kan ik aan de variabele $isbn een geselecteerd boek koppelen. Is dit misschien te doen met een aparte query?
Voorbeeld:
Iemand zoekt op PHP, krijgt 5 boeken voor zich, wil wat meer weten over één van de 5 boeken, dit is te zien op de volgende pagina. Nu moet dus wanneer er geklikt wordt het unieke ISBN nummer worden meegenomen... maar HOE?
Pleazz help....
PHP:
1
| <? PHP// Performing SQL query $query = "SELECT titel,auteur,isbn FROM boek where $zoeken_in like '%$zoekterm%'"; $result = mysql_query($query) or die("<CENTER>Fout in de zoekopdracht. Probeer opnieuw</CENTER>"); // Printing results in HTML print "<CENTER><B>Uw zoekopdracht op <FONT COLOR=red>".$zoeken_in." </FONT>heeft de volgende resultaten opgeleverd</B></CENTER><BR>\n"; print "<table align=center border = 1>\n"; print "<tr><td>Titel</td><td>Auteur</td><td>ISBN</td></tr>\n"; while ($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { print "\t<tr>\n"; foreach ($line as $col_value) { print "\t\t <td> <a href= spec.php?$ISBN=$isbn>$col_value</a></td>\n"; } print "\t</tr>\n"; } print "</table>\n"; ?> |
Na dit heb ik een uitvoer in tabellen die klikbaar zijn. De uitvoer is dus o.a. ISBN nummer. Hoe kan ik aan de variabele $isbn een geselecteerd boek koppelen. Is dit misschien te doen met een aparte query?
Voorbeeld:
Iemand zoekt op PHP, krijgt 5 boeken voor zich, wil wat meer weten over één van de 5 boeken, dit is te zien op de volgende pagina. Nu moet dus wanneer er geklikt wordt het unieke ISBN nummer worden meegenomen... maar HOE?
Pleazz help....