QuickOnline Tijdlimiet!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik ben een gebruiker van QuickOnline, en nu merk ik na de inbelprobs van de laatste dagen, dat ook na 1,5 a 2 uur internetten de verbinding wordt verbroken!!!!
Ik heb dit nu al 8x gehad met ICQ (2000b).
Zijn er hier meer mensen met dit probleem?
Graag advies.

Thanks

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

Hehe, check hun site eens.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Na 1,5 uur wordt automatisch de verbinding verbroken. Dit om misbruik te voorkomen.[/quote]:D

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een FlatStream verbinding wordt automatisch verbroken na 90 minuten of als er 15 minuten lang geen data-activiteit op de verbinding wordt gemeten. Zo wordt voorkomen dat mensen onbewust de verbinding open laten staan, waardoor anderen niet kunnen inloggen.[/quote]

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Wat zijn dit voor kontschoppende praktijken?
Hoe kan ik dit oplossen met ICQ (dus dat ik niet steed er helemaal uit wordt geknikkerd)?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat zijn dit voor kontschoppende praktijken?[/quote]Je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden, maar nu wil je achteraf toch verhaal gaan halen? Er is geen advocaat die zich daar aan gaat wagen.
Dit is trouwens niet op te lossen (OOK NIET VIA ICQ!!!), omdat die verbinding bij Quickonline na 90 minuten (terecht!) wordt verbroken.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Precies, je moet niet zeuren het staat heel duidelijk in hun algemene voorwaarden.

Tegen dat kwartiertje is wel een simpel "truukje" : gewoon e-mail op om de 10 minuten controleren zetten.

Verwijderd

Terecht????? vind ik niks terecht aan. Het is wel logisch maar 1,5 uur vind ik wel erg kort. Je bent toch niet voor niks Lid van QOL
Je bent een grotere gebruiker dus wil ook langer Online zijn. 2 uur of 2,5 ok maar 1,5 vind ik heel vervelend en irritant. Trouwens als ze daarvoor ook al een half urr aan het inbellen bent, is dat helemaal vervelend ;(

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Wat zijn er toch een hoop domme mensen op deze wereld.

Verwijderd

WTF, bedoel je daarmee. :(
Geef gewoon jouw mening of hou je er buiten.
Je schat jezelf wel hoog in met zo'n duf antwoord :)

Verwijderd

Capaciteit is 1 connectie op 4 abbonnee's.
Dankzij mensen die eingelijk niets nuttigs met hun internetverbinding doen, dan continue checken of misschien een vriendje wil chatten, kunnen andere dus niet actief internetten.
Dankzij dit soort mensen zullen diensten als quickonline en superweb dus ook nooit kunnen slagen.

Dit wilde ik alleen ff kwijt.

WAt mij betreft brengen ze tijdslimiet terug naar 1 uur online en blokkeren de CLI voor 15 minuten.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kunnen ze niet gewoon checken hoeveel dataverkeer je genereerd daarvoor?
Als ik een spel zou willen spelen, ben ik toch echt actief aan het internetten, maar dat is dus niet mogelijk met deze opzet.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

En alsof ik met mijn kabelaccount continu wat nuttigs doe als de verbinding open staat... maar....dat is niet relevant! Flat fee is flat fee. Onbeperkt is onbeperkt en of je dan vervolgens iets nuttigs doet, is aan de gebruiker zelf. Je doet werkelijk net of je alleen als het absoluut nodig is, in mag bellen... tjezus... als jij als bedrijf flat fee internet aan beweert te bieden 'zodat u kan internetten wanneer u maar wilt' dan heb je dat maar te leveren, punt UIT. Doe je dat niet? Dan kun je het wel afgooien op 'mensen zijn te lang online' en 'ze houden poorten bezet' en noem het allemaal maar op, maar dat is natuurlijk LARIEKOEK, dat weten wij ook wel...dat had je van te voren wel kunnen bedenken. Laat die providers de zaakjes eerst maar es fatsoenlijk op orde hebben voordat zij en wij allerlei oordelen gaan vellen over het wel of niet redelijk zijn van ons internetgedrag.

Gewoon mijn 2 centen...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

kabel is wat anders

daar betaalt provider voor het aantal mb's die jij verbruikt bij de telefoon gewoon voor het aantal minuten en niet voor dataverkeer (niet zoveel tenminste)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Zijn jullie dom of zo!! lees de fucking voorwaarden. Een bedrijf bepaalt ze eigen regels en zal zeker die van jullie niet gebruiken, die regels gaan in de voorwaarden. EN DIE MOET JE LEZEN. Ze konden wel in die voorwaarden zetten dat ze een miljoen van je krijgen als je lid word, had je dat zeker ook niet gelezen. Jezus

Click hier niet

Verwijderd

Flat fee = vast bedrag, ze claimen nergens 24/7 dienst te zullen leveren alleen dat je gedurende 24/7 bij een verbinding geen xtra kosten hebt. Integedeel ze vragen zelfs om niet overbodig online te zijn.
Mensen die 24/7 online willen zijn moeten dus niet bij QOL zijn maar een huurlijn aanvragen bij de KPN of de telefoonrekening voor lief nemen.

En ik baal bij de gedachte dat ik 1,5 uur bezig met inbellen om drivers te DL'en alleen maar omdat jantje om het kwartier wil zien of er niet een vriendje met hem wil chatten en dankzij papa's ISDN na 90 min in notime weer online is.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

En ook dat is niet relevant. Een kabelboer heeft ook maar genoeg aansluitingen te leveren voor zijn abonnees. Bovendien het gaat er niet om wat voor techniek erachter steekt, daar hebben wij als 'consument' geen boodschap aan, maar een bedrijf BELOOFT iets... en ik weet niet hoe het met het geweten van de meeste mensen hier zit, maar als ik iets beloof, dan kom ik dat na. En dan kan het juridisch allemaal prima/okee/in orde zijn, maar er bestaat ook nog iets als 'misleiden'. En daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan.
Komt nog bij dat een ander niet voor mij gaat bepalen wat zinnig en wat onzinnig onlinetijd-gebruik is, kom nou :(

Verwijderd

Bedrijf belooft nergens een 24/7 dienst te zullen leveren integendeel ze zeggen juist dat ze geen 24/7 dienst zijn.
Over LEZEN gesproken.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Klopt, er staat nergens dat ze always on aanbieden MAAR er staat ook dat je mag internetten wanneer je maar wilt. Dan is er dus sprake van een middenweg... maar wie bepaalt die? "U mag het zeggen"

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:52
Ik ga toch ook niet zeggen ik baal van die lui die hun drivers zitten te downloaden om 8 uur? Dan wil ik lekker surfen en niet dat mensen al mijn snelheid wegslurpen met hun geleech, doe dat s'nachts ofzo.

Maar mijn mening is dat je voor dat walgelijk hoge bedrag van 75 gulden per maand toch wel zelf mag weten wat je uit vreet op dat internet? Als ik wil kijken wanneer mijn vriendje online is dan doe ik dat toch? Waarom zou iemand die moet downloaden voor gaan? Is van de zotte.
75 gulden en dan maar 1,5 en weer opnieuw gaan inbellen.....asociaal, voor 15 piek meer heb ik hier 24/7 een verbinding lopen, heb nu meelij met die mensen die geen kabel kunnen krijgen omdat ze alleen voor dit soor aso bedrijven (ik vind dit nog erger als die aso kabelboeren) kunnen kiezen. Die lui denken, a die gasten kunnen niet kabelen, kunnen wij veel te veel geld voor veel te weinig diensten vragen :r

Flickr | Lego collectie

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 19:47 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ik ga toch ook niet zeggen ik baal van die lui die hun drivers zitten te downloaden om 8 uur? Dan wil ik lekker surfen en niet dat mensen al mijn snelheid wegslurpen met hun geleech, doe dat s'nachts ofzo.[/quote]Precies. Dan kan ik ook wel zeggen dat mensen om 8 uur niet meer naar shoutcast op 128kbps mogen luisteren, want dat vreet meer dan ik wil vreten met mijn gesurf... "dan moeten ze maar een mp3tje opzetten". Schei nou toch uit.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar mijn mening is dat je voor dat walgelijk hoge bedrag van 75 gulden per maand toch wel zelf mag weten wat je uit vreet op dat internet? Als ik wil kijken wanneer mijn vriendje online is dan doe ik dat toch? Waarom zou iemand die moet downloaden voor gaan? Is van de zotte.
75 gulden en dan maar 1,5 en weer opnieuw gaan inbellen.....asociaal, voor 15 piek meer heb ik hier 24/7 een verbinding lopen, heb nu meelij met die mensen die geen kabel kunnen krijgen omdat ze alleen voor dit soor aso bedrijven (ik vind dit nog erger als die aso kabelboeren) kunnen kiezen. Die lui denken, a die gasten kunnen niet kabelen, kunnen wij veel te veel geld voor veel te weinig diensten vragen :r[/quote]Dat is voor het grootste gedeelte waar, maar kijk even aan wie QOL moet betalen voor hun verbindingen: juist, daar komt die Klote Ptt Naaimaatschappij weer om de hoek kijken met hun belachelijke tarieven die gewoon doorberekend worden aan QOL, die er vervolgens ook redelijkerwijs enige winst op moet maken... dan krijg je dit soort aso produkten... en dat allemaal om dat KPN, excuseer mijn grofheid in de mond -dat doe ik bij 2 bedrijven, allebei 3 letterig-, wat een asociaal KLOTEBEDRIJF :(:r:(

Verwijderd

Op zulke onzinnige redeneringen wil ik niet verder ingaan.
Rest my case.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 20:09 schreef George Mimi en Marco het volgende:
Rest my case.[/quote]Als meneer er niet verder over wenst door te discussieren, waarom reageert meneer dan toch wel? Oooo nu snap ik het, meneer wil het laatste woord hebben... wel een tikkeltje arrogant hoor :(

• Speedy
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 20:09 schreef George Mimi en Marco het volgende:
Rest my case.[/quote]Hoezo? Het is geen onzin, geen gescheld, geen gezeik, gewoon een aanzet tot een intressante discussie. Nou weten we maar een deel van je mening, namelijk dat jij iedereen die vrienden wil mailen van internet af wil hebben omdat jij een drivertje nodig hebt, maar misschien zie ik het na een intressante discussie wel helemaal anders.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Vooruit dan, kan het toch niet laten.

Samenvatting,

Meneer wil 24 uur online zijn, prima wat mij betreft.

Meneer wil geen cent teveel betalen, kan ik in komen.

Meneer kiest voor een niet 24 uur online dienst waarbij ook nogeens wordt medegedeeld dat na 90 min de verbinding verbroken wordt, vindt ik stom gezien zijn eerdere wensen.

Meneer gaat klagen omdat de Niet 24 uur online dienst Niet 24 uur online dienst leverd, ook niet slim.

Andere mensen gaan ook even melden dat het stom is dat een NIET 24 uur online dienst niet 24 uur online is, en met dat soort mensen moeten we dus een discussie aangaan:+

Zo en nu Angel kijken.

• Speedy
Ok daar ga ik in mee, het staat niet op de site dat je 24/7 verbinding hebt, maar ik doelde meer op die 1/4 inbel capaciteit waar je nogal problemen mee had als mensen de boel "onnodig" bezetten.
Dat stuk dat sloeg op de tijd dat je online mag zijn moet je zien in de trand dat het bedrijf gewoon teveel geld (mede door :r:(:r ) vraagt voor een magere prestatie. Maar die personen die een abbo nemen zijn wel akkoord gegaan met de voorwaarden, daar heb je gelijk.

Flickr | Lego collectie

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 20:34 schreef George Mimi en Marco het volgende:
Andere mensen gaan ook even melden dat het stom is dat een NIET 24 uur online dienst niet 24 uur online is, en met dat soort mensen moeten we dus een discussie aangaan:+[/quote]Dan heb je in elk geval MIJN punt gemist... ik heb het niet over een 24uurs dienst, maar over een dienst die fatsoenlijk functioneert op de tijden dat je wilt (en ook _mag_) internetten... ik geloof dat ik daar vrij duidelijk in geweest ben. Inbelproblemen vind ik niet erg acceptabel als je een bedrag van 75,- per maand betaalt... om maar weer het magische woord op tafel te brengen: ik ken (uiteraard always on) kabelabonnementen voor minder... en ja mensen, ik realiseer mij terdege dat dat niet overal verkrijgbaar is, maar het BESTAAT wel... daar gaat het om. Niet om het feit dat het in jouw metropool/knollengehucht wel of niet verkrijgbaar is. Maar ik denk dat de mensen het nu wel zo ongeveer door hebben :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zo en nu Angel kijken.[/quote]Je kan het ECHT niet laten he ;)

Verwijderd

QOL garandeerd zeker een snelheid, dat staat in de brief die je thuis krijgt. Ik geloof dat ze 8kb met isdn garanderen maar dat zal ik dan na moeten lezen.
Verder boeit het mij niet zo zeer welke snelheid ik heb als ik maar verbinding kan krijgen en in ierder geval constant dataverkeer hou. En dat heb ik dus niet ;(

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 22:02 schreef Xenad het volgende:
QOL garandeerd zeker een snelheid, dat staat in de brief die je thuis krijgt. Ik geloof dat ze 8kb met isdn garanderen maar dat zal ik dan na moeten lezen.
Verder boeit het mij niet zo zeer welke snelheid ik heb als ik maar verbinding kan krijgen en in ierder geval constant dataverkeer hou. En dat heb ik dus niet ;([/quote]in die brief staat dus 64kbps en ja die halen ze, snelheid is normaal, ping is laag, en datadoorvoer is constant!!!,,
dus ik denk dan dat je pc brak is of je modem (heb zelf een isdn adapter en dat gaat perfect). dus ik begrijp je laatste opmerking niet hellemaal, ze leveren wat ze zeggen!!!!, sterker nog die disconect om de 1 1/2 voeren ze ook netjes uit :) LOL.
maar ik had inderdaad ook liever gezien dat die discont iets omhoog ging (bv 2uur, zoals bij sw).

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een niet 24/7 dienst is toch echt heel iets anders in mijn ogen dan een max 90 min dienst.
En als ze adverteren met dingen die ze niet waar maken, gebruiken ze op zijn minst misleidende advertenties.

Verwijderd

Ik vind idd dat er niet gezeurd moet worden over de 1,5 uur disconnect (zie mijn eerdere posting in deze thread)

Alleen die 120 uur limiet die ze sinds 2 dagen hebben is wel zwaar klote.

Het kan best wezen dat ze in hun algemene voorwaarden hebben staan dat ze de regeltjes mogen wijzigen wanneer ze willen, maar dan hadden ze in ieder geval elke klant een e-mail moeten sturen of op zijn minst een berichtje op de membersectie.

Nu wordt het trouwens wel duurder.. 75/120=63 cent per uur.

Dat was:
75/180=42 cent per uur.

Kortom: wie zegt dat ze zometeen niet naar 10 uur per maand gaan? Of staat er in de algemene voorwaarden dat je dan het contract mag verbreken?

Imho is flatfee in Nederland gewoon niet rendabel en is alleen KPN met Hetnet instaat om een goede flatfee provider op te zetten. Ik denk echter niet dat ze dat ooit zullen doen.

Ach een huurlijn kost geloof ik "maar" 650 per maand :P

Verwijderd

Nee wat ze nu hebben gedaan is lekker.... 120,- uur per maand maximaal internetten:

In de maand oktober is de gebruikers/poort-ratio van 1 op 4 bereikt. Dit betekent dat u in de praktijk, met name op de piekuren (avond/weekeinde), soms meerdere malen moet proberen in te bellen. Onze ruime 1:4 poortverhouding biedt aan iedere gebruiker per maand tot 120 interneturen. Echter, doordat een relatief kleine groep gebruikers structureel meer dan 4 uur bereikt of wil bereiken, is de drukte momenteel onverwacht en onacceptabel hoog. Om deze reden verzendt QuickOnline vandaag een brief naar alle abonnees, met daarin de spelregels (maximaal 120 uur per maand), een toelichting van de Fair Use Policy en het bijbehorende waarschuwingensysteem. Deze spelregels zullen door iedereen moeten worden nageleefd, om FlatStream de vereiste kwaliteit te kunnen geven. Het FlatStream management wordt dus, zoals afgesproken, nageleefd en aangescherpt. Met als enige doel om iedereen 'lekker' te laten internetten, op ieder gewenst moment. Nogmaals onze excuses voor het eventuele ongemak, we werken keihard aan de oplossing en vragen om uw medewerking.
Pagina: 1