Toon posts:

Stille DVD drive ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen..

ik heb op dit moment een Toshiba DVD drive.. hij's niet echt lawaaierig, maar ik heb nu een 2e DVD drive nodig, en 't belangrijkste is dat ie zo stil mogelijk is. welk merk is een beetje stil ? stiller dan die toshiba wellicht ? snelheid is niet zo boeiend..

ik ben benieuwd :) alvast bedankt..

abraxas

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
Ik heb al bijna 3 jaar een AOpen 6/24 speed, en die is stil met DVD's en CD's. Maar ik weet niet hoe het met de huidige AOpen drives zit.

Verwijderd

Topicstarter
jammer eigenlijk dat er geen roundups zijn geweest (naar mijn weten) waarbij ook de geluidsproductie gemeten werd..

Verwijderd

Mijn buurman heeft een nieuwe AOPen, en dat lijkt wel een straaljager vergeleken met mijn Toshiba. Ik wens je veel sterkte met het vinden van een stillere DVD-drive, het zal niet meevallen. Voor een groot aantal tests (waaronder het geluid) kun je deze site bekijken: http://www.digit-life.com/articles/dvd1001/

Verwijderd

Ik heb een Pioneer DVD116 (16x40x) en die is echt fluisterstil! Hoor hem praktisch niet.. Soms bij heel erg low-budget CD-R's die niet goed uitgebalanceerd zijn.

Verwijderd

als de hudige Toshiba bevalt dan neem je er toch nog 1?

veel stiller zul je ze overigens niet vinden (ik heb een Toshiba SD-1648 ofzo :? )

Verwijderd

Topicstarter
in die roundup (ik neem al mijn woorden van m'n vorige post terug :P) zie ik dit over die pioneer van je: A high noise level can be reduced with some external programs.

dan neem ik aan dat als ie gewoon goed presteert, dat ie best veel herrie maakt.. dat lees ik er in.

Verwijderd

Topicstarter
tweakerboy: hij bevalt me wel, maar als 't stiller kan, dan heb ik daar best wat voor over.. die hele pc is al geruisloos (zalman cooler, enermax noise control voeding, seagate barracuda HD).. een suizende dvd drive is dan wel 't laatste wat je wil in een ultrastil systeem :P

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb een pioneer en die is zeker niet stil, dus dat merk zou ik maar overslaan ;)
Het schijnt dat de Sony DVD-drives wel goed zijn en niet extreem duur ofzo, dus misschien kun je daarnaar kijken?

|Specs|

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een Acer (zie sig) die hoor ik ook bijna niet. Hangt ook al weer 2 jaar in mijn PC. Het ding is gewoon goed O+

He who controls the Spice, controls the Universe.

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Als de snelheid niet boeit.... dan koop je toch gewoon een willekeurige dvdrom en gebruik je drivespeed (zat geloof ik bij nero...)
doe ik ook altijd, zet m'n max speed gewoon een tandje lager...
dan is tie echt een stuk stiller hoor...

Verwijderd

Topicstarter
misschien moet ik 't maar gewoon op die toshiba houden dan..

Verwijderd

Topicstarter
okay, zojuist de toshiba besteld.. thanx people :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Ik heb sinds 2 dagen een LG 16x48, je moet je oor er tegen aan houden om 'm te horen.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34
* Klovan heeft een Pioneer 106s, maar die is niet echt lawaai-ig ofzo ;)

maar echt stil is ie ook weer niet :D maar ja maakt mij niet uit, als ik een DVD aan het kijken ben :P

Verwijderd

Lite-on doet het goed en still

Samsung het zelfde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tip, neem geen Lite-on DVD.
Drives zijn op zich best goed, maar die krengen maken wel een herrie (heb hier 2drives van Liteon, beide 16*40 en stil zijn ze niet)

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op maandag 17 juni 2002 23:07 schreef Korn21 het volgende:
Het schijnt dat de Sony DVD-drives wel goed zijn en niet extreem duur ofzo, dus misschien kun je daarnaar kijken?
Ik heb een Sony DVD-speler(16x40),DDU1621.
Een hele stille en snelle speler en kostte op de PC-Dumdag bij HACOM EUR 70,00.

http://www.storagebysony.com/OEM/categories/categorymain.asp?id=3

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Ik heb ook wel een Pioneer 106S maar mijn systeem is op zich wel lawaaierig. Maar die LG spelers zijn superstil!

..::System Specs::..

Pagina: 1