Versterker inbouwen in een seat leon

Pagina: 1
Acties:
  • 2.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Ik heb een versteker en woofer gekocht, het lukt me allemaal wel om het aan te sluiten, ik zit alleen met 1 probleem hoe krijg ik de + stroomkabel van de accu in mn auto, ik heb nl. geen flauw idee hoe ik die stroomkabel door me dashbord kan gaan krijgen.

Heeft iemand het zelf al eens gedaan of tips waar ik kan gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Je moet um nie door je dashboard halen :) dat is de truc. Je kunt um langs de boven/binnenkant van de moterkap naar de zijkant geleiden en daar langs de rechterportier naar binnen laten lopen. bij de meeste auto's lukt dit wel. Ik zal proberen wat pics ta maken als ik tijd heb en het niet vergeet

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Zal ik eens gaan proberen :) (kan t ook via linkerkant denk dat mn kabel nl. niet lang genoeg is)

iemand nog andere ideeen??
(wil zoveel mogelijk ideeen opdoen zodat als t een niet lukt dat ik nog iets anders kan proberen zonder weer terug naar de computer te moeten lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ìk heb destijds gewoon een gat in het schutbord geboord, rubbertje erin, kabel erdoor en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
dat mag ik dus niet (gat boren) ik heb een lease auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
kijk eens een beetje onder je dashboard
er zullen echt wel andere kabels naar het blok lopen
mischien dat je hem daardoor kan trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
zitten de overige kabels goed vast dan, ben nl. een beetje bang dat ik er een kabel uittrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 18 juni 2002 08:39 schreef maddog_rvo het volgende:
zitten de overige kabels goed vast dan, ben nl. een beetje bang dat ik er een kabel uittrek
lijkt me wel onder het rijden vallen ze er toch ook niet uit :? gewoon rustig er doorheen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
nou dan ga ik vanavond maar eens lekker knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 16:22

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ik kom vanavond wel ffkes kijken... Ben wel benieuwd hoe dat klinkt >:)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
hee jij ook hier, maar dan moet ik het eerst voor mekaar krijgen om die kabel er door te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Op dinsdag 18 juni 2002 08:08 schreef maddog_rvo het volgende:
dat mag ik dus niet (gat boren) ik heb een lease auto
Ze zullen daarover niet gaan miereneuken hoor ;) Knappe kerel die je lease auto gaat controleren op diverse evt. geboorde gaatjes :)

Maak je daar maar geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 16:22

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

We hebben:

- Kabel
- Ducktape

What more do you need :-)
tirestripjes zijn ook wel handig...

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
Op maandag 17 juni 2002 22:45 schreef Koenzie het volgende:
Je moet um nie door je dashboard halen :) dat is de truc. Je kunt um langs de boven/binnenkant van de moterkap naar de zijkant geleiden en daar langs de rechterportier naar binnen laten lopen. bij de meeste auto's lukt dit wel. Ik zal proberen wat pics ta maken als ik tijd heb en het niet vergeet
jah.. dat werkt idd wel.. op die manier heb ik me neonlampjes in me gril en onder me auto aangesloten >:)

ze zijn helaas kaput gegaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar ga je de versterker trouwens plaatsen ? Onder de voorstoelen heb je zo verdomde weinig plaats, maar achterin valt het ook best tegen vind ik...
Komt die sub (welke trouwens...) in een kistje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Op dinsdag 18 juni 2002 12:07 schreef masaman het volgende:
Waar ga je de versterker trouwens plaatsen ? Onder de voorstoelen heb je zo verdomde weinig plaats, maar achterin valt het ook best tegen vind ik...
Komt die sub (welke trouwens...) in een kistje ?
Wellicht dat onder het dashboardkastje een goede plaats is :) Genoeg koeling vanwege de uitlaat daar richting de voeten, en snel de luidspreker kabels van de ISO connector van je autoradio te herleiden mbv krimpkousje, kabeltje en een beetje soldeertin :)

Scheelt weer een hoop kabelgetrek dwars door je auto heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 18 juni 2002 11:13 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ze zullen daarover niet gaan miereneuken hoor ;) Knappe kerel die je lease auto gaat controleren op diverse evt. geboorde gaatjes :)

Maak je daar maar geen zorgen over.
Als je het netjes doet met een rubbertje is er al helemaal niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
heb alle kabels al getrokken richting kofferbak, behalve de 12v kabel en de remote kabel (hij komt dus in de kofferbak te liggen) De kofferbak is toch groot genoeg voor voldoende koeling of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik zou persoonlijk kiezen voor een "dubbele bodem" in je achterbak. Dat is het netst en meest veilig i.g.v. inbraak.

Gewoon MDF gebruiken en met decoupeerzaag op maat zagen van de bodem van je kofferbak, rondje eruit zagen precies boven je reservewiel zodat daar de sub in past, naast je reservewiel je amp plaatsen.

Kost je uiteindelijk in laadruimte misschien 10cm hoogte en aan materiaal zal je zo'n 10 euro kwijt zijn (kweenie precies hoeveel MDF kost bij de gamma...Klein stukje oude vloerbedekking voor de bekleding en klaar!)

Oh ja en vergeet geen roostertje te kopen om je sub te beschermen... beetje lullig als je je kratje boodschappen met de punt in je woofur zet ;-)

Mocht je interesse hebben dan kan ik wel wat foto's posten... Is dan alleen wel van een Golf Variant.

Suc6!

Ohja en over die kabel: Inderdaad gewoon langs het linkerportier de auto invrotten (langs kabel en hendel waarmee je motorkap open gaat)

En voedingskabel afzekeren bij je accu, maar dat weet je waarschijnlijk al :)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20444

Op dinsdag 18 juni 2002 21:34 schreef GreenGras het volgende:
Ik zou persoonlijk kiezen voor een "dubbele bodem" in je achterbak. Dat is het netst en meest veilig i.g.v. inbraak.

Gewoon MDF gebruiken en met decoupeerzaag op maat zagen van de bodem van je kofferbak, rondje eruit zagen precies boven je reservewiel zodat daar de sub in past, naast je reservewiel je amp plaatsen.
DIT LIJKT ME DUS GEEN GOED IDEE!!!
van een ding ben je zo in ieder geval verzekerd... een K*Tgeluid!!

let liever op de door de fabrikant aangegeven liter inhoud en eventuele poortgrootte...

als je een sub "zomaar" plaatst zal je van buiten wel wat gerammel horen (errug stoer voor de buren), maar je hebt een kans dat de geluidskwaliteit van binnen absoluut slecht is.
je loopt zelfs kans de boel te slopen doordat de drukverdeling niet klopt.

het spijt me om te zeggen,maar slechter dan het bovenstaande kan bijna niet... je kan hem dan net zo goed aan je binnenspiegel hangen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Niet mee eens; je hebt inderdaad een minimale "kastinhoud" van een bepaald aantal liters nodig, maar deze kun je nou juist creeren d.m.v. je dubbele bodem. Belangrijk is wel dat deze rondom goed afsluit, dit kun je mede bewerkstelligen door daarvoor ook je vloerbedekking te gebruiken.
Verhaal over de bass-poort is niet helemaal juist. Je kunt vaak zelf kiezen of je een poort wilt gebruiken maar dit is ZEKER niet verplicht. (check de meeste prefab subkistjes maar eens... geen poort te vinden!)

Er zijn trouwens ook subs verkrijgbaar welke juist zijn ontwikkeld om geheel zonder kast te functioneren. Denk ook eens aan de bekende speakers-in-hoedenplank-methode die je heel veel ziet, nix mis mee toch?

Het argument over beschadiging vind ik echt heel vreemd... hoe kom je daar bij? Graag onderbouwen want zoiets heb ik echt nog nooit gehoord.

Ik denk dat je e.e.a. ook moet bepalen aangaande de laadruimte die je nodig denkt te hebben; een kist is gewoon een sta-in-de-weg als je je laadruimte veel gebruikt en dan erg onhandig. De keuze is aan de bouwer zelf... nogmaals suc6 toegewenst :)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17926

Op dinsdag 18 juni 2002 22:17 schreef GreenGras het volgende:
Niet mee eens; je hebt inderdaad een minimale "kastinhoud" van een bepaald aantal liters nodig, maar deze kun je nou juist creeren d.m.v. je dubbele bodem. Belangrijk is wel dat deze rondom goed afsluit, dit kun je mede bewerkstelligen door daarvoor ook je vloerbedekking te gebruiken.
Verhaal over de bass-poort is niet helemaal juist. Je kunt vaak zelf kiezen of je een poort wilt gebruiken maar dit is ZEKER niet verplicht. (check de meeste prefab subkistjes maar eens... geen poort te vinden!)

Er zijn trouwens ook subs verkrijgbaar welke juist zijn ontwikkeld om geheel zonder kast te functioneren. Denk ook eens aan de bekende speakers-in-hoedenplank-methode die je heel veel ziet, nix mis mee toch?

Het argument over beschadiging vind ik echt heel vreemd... hoe kom je daar bij? Graag onderbouwen want zoiets heb ik echt nog nooit gehoord.

Ik denk dat je e.e.a. ook moet bepalen aangaande de laadruimte die je nodig denkt te hebben; een kist is gewoon een sta-in-de-weg als je je laadruimte veel gebruikt en dan erg onhandig. De keuze is aan de bouwer zelf... nogmaals suc6 toegewenst :)
Die woofers kun wel degelijk snel kapot gaan als je iets fout doet. Als je ze nl. in free-air een beetje hard aanzet (wat je niet doorhebt omdat ie geen druk op kan bouwen) zal die erg snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Tis eindelijk gelukt om de stroomkabel te trekken (via linkerportier). Ik heb alles een beetje goedkoop gehouden(goedkope woofer en booster) en het klinkt nog behoorlijk goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 18 juni 2002 21:45 schreef STAYFAN het volgende:

[..]

DIT LIJKT ME DUS GEEN GOED IDEE!!!
van een ding ben je zo in ieder geval verzekerd... een K*Tgeluid!!

let liever op de door de fabrikant aangegeven liter inhoud en eventuele poortgrootte...

als je een sub "zomaar" plaatst zal je van buiten wel wat gerammel horen (errug stoer voor de buren), maar je hebt een kans dat de geluidskwaliteit van binnen absoluut slecht is.
je loopt zelfs kans de boel te slopen doordat de drukverdeling niet klopt.

het spijt me om te zeggen,maar slechter dan het bovenstaande kan bijna niet... je kan hem dan net zo goed aan je binnenspiegel hangen!!
Tss, dan zitten ze in de Car und Hifi dus al jarenlang te prutsen? Dacht 't niet.

Bij onze oosterburen zo ongeveer de meest geliefde stealth inbouwmethode. Zolang je woofer kleine ruimtes lekker vind en de ruimte niet te klein is, zal 't prima werken. Vakmanschap is meesterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Op woensdag 19 juni 2002 08:59 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Tss, dan zitten ze in de Car und Hifi dus al jarenlang te prutsen? Dacht 't niet.

Bij onze oosterburen zo ongeveer de meest geliefde stealth inbouwmethode. Zolang je woofer kleine ruimtes lekker vind en de ruimte niet te klein is, zal 't prima werken. Vakmanschap is meesterschap.
Psies dit wordt ook mn volgende sub als ik deze beu ben :)
lekker in de bodem inbouwen
Pagina: 1