The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Kheb er ook al vaker over gedacht, om een koperen socket A heatsink te kopen.Op maandag 17 juni 2002 22:39 schreef Orion84 het volgende:
zou dat werken. de heatsink van je cpu slopen, er een behuizing omheenmaken met aanlsuitingen voor slangen en dan gebruiken als WC blok???
voordeel:
je hoeft geen ingewikklede binnenkant te frezen.
groot oppervlak.
nadeel:
misschien te hoge doorstroomweerstand.
alu heatsink en koper behuizing gaat nie goed.
Allekanten van plexiglas te voorzien, goed dicht te kitten en water erdoor te laten gaan.
lijkt me ingewikkelde klus worden denk ik
Er zijn er al verschillenden die dat hebben gemaakt. En het werkt nog ook (maar het ziet er niet uit).
Het moeilijkste is het waterdicht maken.
Het moeilijkste is het waterdicht maken.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
moet lukken, als je het spul maar waterdicht krijgt. Wat je temps zullen worden, dat durf ik niet voorspellen. laat ons stellen dat het een dure grap kan worden als je niet heel goed oplet
Verwijderd
Is wel een idee, alleen jamemr dat een goede koperluchtkoeler net zo duur is als een goedkope wc blokkie.
Verwijderd
ik zat zelf te denken aan een zalman koper (CNP 3100 CU) dit is een waaier en als je hier nou een plexiglas blokje omheen maakt met je aansluitingen zou je denk ik niet zo veel moeite hoeven te doen.
Het mooiste is dat je geen aansluitingen hoeft te maken en het past allemaal precies op je moederbord.
...en tis natuurlijk zwaar vet om zelf te maken! met ook bijvoorbeeld een blauw led'je er in ofzo.
Het mooiste is dat je geen aansluitingen hoeft te maken en het past allemaal precies op je moederbord.
...en tis natuurlijk zwaar vet om zelf te maken! met ook bijvoorbeeld een blauw led'je er in ofzo.
ik ben er zelf al me bezig
een oude cooler master heat zink plexie aan de zijkanten met 2compo lijk
Verwijderd
http://www.overclockers.com/articles148/
http://www.overclockers.com/tips762/
Misschien wat ideetjes??
http://www.overclockers.com/tips762/
Misschien wat ideetjes??
Verwijderd
Waar waar kan je die handige aansluit-buisjes met ribbeltes krijgen om je buisjes (waterdicht) op te schuiven??
Verwijderd
Die waaier van Zalman zou ik niet doen. Heb ik ook al aan gedacht, maar dat ding is gewoon te groot/zwaar(of je moet een desktop kast hebben). Het makkelijkste is een rechthoekige heatsink. Een Coolermaster bijvoorbeeld of een Swiftech. Zorgt dat je de zijkanten goed dichtmaakt en het makkelijkste is lijmen. Ik heb dit al vaker gedaan en ik heb Bison Epoxylijm gebruikt. Ik heb plastic CD-hoesjes gebruikt om de zijkanten en de bovenkant dicht te maken. Voor de nippels zou ik een klik-mechanisme gebruiken om zo weinig mogelijk druk uit te oefenen op de plastic wanden. Ik heb zo'n klik-ding voor tuinslangen gebruikt. Je zou ook iets stevigers kunnen gebruiken voor de wanden. Ik wilde de mijne doorzichtig hebben, dus koos ik voor plastic. Iets stevigers zou bijvoorbeeld platen ijzer zijn of geplastificeerd hout. Geplastificeerd hout had ik bij mijn 1ste waterblok gebruikt als bovenkant en het werkte perfect. Hier had ik grote nippels in gedraaid en dit zat heel stevig.
Probeer het gewoon zo simpel mogelijk te houden. Lijmen is bijv makkelijker dan solderen.
Probeer het gewoon zo simpel mogelijk te houden. Lijmen is bijv makkelijker dan solderen.
Pagina: 1