Toon posts:

Infinite Loop probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de reeds bestaande 'Infinite Loop topics' zijn dood gebloeid en er ook niemand meer op reageert open ik een nieuwe.
Voor de mensen die niet weten wat het is;
Als de infinite loop bug optreedt blijft je computer hangen en reboot dan spontaan en/of geeft een blauw scherm. Als meerdere malen zoiets meemaakt kan je in C:\WINDOWS\LogFiles\Watchdog je error reports doorkijken om te controleren of de spontane reboots/hangups worden veroorzaakt door deze bug. In de error report staat dan iets van;

// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.

De bug treed, naar mijn weten, voornamelijk op bij mensen met nvidia kaarten maar schijnt ook voor te komen bij kaarten van andere fabrikanten. De chipset via/sis/intel en/of processor fabrikant maakt niets uit.
Ik had voorheen een gf2 gts en met alle drivers boven 21.83 kreeg ik dus last van de 'Infinite Loop bug' Daarom gebruikte ik dus altijd die 21.83.. maar nu heb ik sinds kort een gf4 ti4200. De 21.83 detonators ondersteunen geen gf4 dus ik ben genoodzaakt nieuwere drivers te gebruiken.
Met als gevolg dat m'n computer nu om de paar uur spontaan reboot door de Infinite loop bug :(
Bij mij treed het 2/3 van de tijd op als ik iets in pak met winzip. En ook vaak wanneer ik outlook opstart en af en toe met scrollen in internet explorer. Maar ook gewoon random om de x aantal uur... :(
Nou heb ik geprobeerd mn agp op 1x te zetten, apperture size op 64MB maar het helpt allemaal niets.
Ook heb ik sinds ik die gf4 heb, dat bij elk spel na 10sec mn computer in 1x compleet freezed :'(. Ik heb toen mn cpu op 10x100 gezet en nu kan ik zon 10-15min spelen voordat dit gebeurd... ik weet niet of dit dezelfde bug is, of dat het ergens anders aan ligt want windows geeft geen error report scherm, zoals ik wel krijg als de bug optreedt als ik 'gewoon' in windows bezig ben, nadat ik hem opnieuw op heb gestart na die freeze.
Nou hoop ik dat iemand inmiddels een oplossing weet voor dit probleem want ik word er een beetje moedeloos van ;(

--edit
M'n system specs
athlon 1333
ecs k7s5a
sparkle gf4 ti4200 128mb

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook een tijd lang die erg irritante error gehad. Ik heb ook van alles geprobeerd, terugclocken, underclocken, agp 1x, fastwrites uit, AGP Aperture size veranderen, andere drivers, niks hielp.
Toen heb ik er 1 dimmetje uit gehaald (ik had 3x 128 mb) en nu heb ik die error al een half jaar niet gehad.
Ik heb nu dus wel weer maar 256 mb RAM en ligt er 128 mb in de kast niks te doen, maarja, beter dan errors :(

specs
BX-Master
Creative GF1 DDR
WD 60 gig 7200 rpm
PIII 700@850

specs

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 01:31

l-burna

2nd place, is the 1st loser

kan ik aan nemen dat jullie windows XP gebruiken?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 23:20 schreef l-burna het volgende:
kan ik aan nemen dat jullie windows XP gebruiken?
Oeps, vergeten erbij te zetten ja, idd XP :P

specs

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 01:31

l-burna

2nd place, is the 1st loser

dan zou ik zeggen
gebruik ff de search dit onderwerp is al heel vaak voor gekomen
komt meestal bij overclocken
kijk ff in de search
zo veel werk is het niet :)

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 23:31 schreef l-burna het volgende:
dan zou ik zeggen
gebruik ff de search dit onderwerp is al heel vaak voor gekomen
komt meestal bij overclocken
kijk ff in de search
zo veel werk is het niet :)
Ik heb de search gebruikt ja, maar daar zijn geen oplossingen te vinden.
En dit probleem heeft niets met overclocken te maken.

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik ben bijna zeker dat het met de powersupply te maken gaat hebben . ik heb alles geprobeerd van drivers en weet ik wat allemaal . heb pas een nieuwe videokaart gekocht gainward ti4400 . ik heb ook een lian li gekocht . dus dat zijn 4 extra 80 mm fans , ik had ook nog eens een 120mm boven de videokaart gehangen + blauwe ccfl . op dat moment had ik ongelooflijk veel last van die blauwe schermen . ff nadien was men powersupply dood . (250Watt no name)
heb nu een 520 watt super flower , maar die is te goed voor mijn mobo (wil zeggen : als ik die aansluit werken muis en keyboard niet meer) .
ik ben er bijna zeker van dat als ik een 420watt super flower aansluit dat ik dan van die blauwe schermen vanaf ga zijn .
ofwel service pack 1 voor xp .. lol . misschien helpt dat ook een beke .

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Als je bij systeem apparaten kijkt moet je ook zoiets als *merk mobo* cpu to agp controller zien. Verander de drivers en doe het zo dat je zelf kan kiezen. Selecteer pci standaard pci-to-pci bridge.Je performance zal flink achteruit gaan maar het zou kunnen werken

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• CrimInalA
  • Niet online
ik heb acpi zelfs ook uitgeschakeld omdat ik dacht dat dat ging helpen .. nada .
en ik gebruik geen via stuff , mijn chipset is BX ! :) :) :)
snel en betrouwbaar

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 11:33 schreef CrimInalA het volgende:
ik ben bijna zeker dat het met de powersupply te maken gaat hebben . ik heb alles geprobeerd van drivers en weet ik wat allemaal . heb pas een nieuwe videokaart gekocht gainward ti4400 . ik heb ook een lian li gekocht . dus dat zijn 4 extra 80 mm fans , ik had ook nog eens een 120mm boven de videokaart gehangen + blauwe ccfl . op dat moment had ik ongelooflijk veel last van die blauwe schermen . ff nadien was men powersupply dood . (250Watt no name)
heb nu een 520 watt super flower , maar die is te goed voor mijn mobo (wil zeggen : als ik die aansluit werken muis en keyboard niet meer) .
ik ben er bijna zeker van dat als ik een 420watt super flower aansluit dat ik dan van die blauwe schermen vanaf ga zijn .
ofwel service pack 1 voor xp .. lol . misschien helpt dat ook een beke .
Bij mij treed het alleen op bij detonator drivers > 21.83. Dus de oorzaak ligt bij mij niet bij de voeding.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 00:33
Bij ons hier is het opgelost door de kaart te "vertragen".
Dit door fast write uit te zetten , agp op 2x (i.p.v. 4x) zetten in de bios.

Dit heeft bij ons alle problemen opgelost.

Suc6!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• CrimInalA
  • Niet online
fast writes zorgt in veel gevallen voor instalbiliteit inderdaad . maar het infinite loop probleem wordt meestal opgelost door betere powersupply . heb al dikwijls genoeg op ander forums gelezen dat dit het geval was . ik laat je weten als ik mijn nieuwe PSU werkende heb of ik het probleem nog heb .

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&threadid=134302

nog een thread waar ik vandaag op botste .. we zullen zien of ie na een week nog zonder blauwe schermen zit .

Verwijderd

waar kan ik dat 'fast write' waar je het over hebt veranderen?

Verwijderd

Een nieuwe powersupply om het infinite loop probleem op te lossen :? Dit probleem wordt niet veroorzaakt door de power supply.

Dit wordt veroorzaakt door register 55h in het bios. Dit bepaalt of de MWQ (Memory Write Queue) timer ingeschakeld is.

De timer is onderdeel van de geheugen controller. Als data te lang in de buffer staat om weggeschreven te worden krijgt dit geheugen in de mwq hogere prioriteit. Drivers van Nvidia en windows XP belasten deze MWQ timer een beetje teveel. Dit veroorzaakt dus het BSOD infinite loop in XP en in 2k ondervind je crashes met 3dmark 2001.

Simpele oplossing is door register 55h bit 7 te resetten. Dit kun je handmatig doen of met een patch. Patch is te vinden op www.guru3d.com

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
CrimInalA schreef op 18 June 2002 @ 11:33:
Je realiseert je hopelijk toch wel dat dit hele erge onzin is. Een PSU kan niet 'te goed' zijn voor je moederbord.
Die 520 Watt houdt gewoon de max. belastbaarheid van je PSU in en niks meer.
Tis echt niet zo dat ie 520 Watt door je moederbord heen jaagt ofzo, als je dat soms denkt :?

• jctprod
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 16:48

jctprod

JC&T

Héy,

Ik heb ook last van een het ‘infinite loop’ probleem. Ik heb een Gigabyte AP128-dgh gekocht. Dat is een videokaart met de ATI Radeon 8500 chipset met 128MB DDR geheugen.

Ik krijg het probleem eigenlijk al nadat windows net is opgestart. Om die reden heb ik mijn oude videokaart, een voodoo 3 3000 kaart er weer in gestopt.

Mijn systeem specs:
AMD Athlon 1400
Chaintech 7VDJ2 moederbord
512 MB Infineon geheugen 133mhz (dus niet DDR)
256 MB noname geheugen 133mhz
60 GB Maxtor 7200rpm ATA-133 HDD
Soundblaster Live! 1024
Netkaart II ISDN adapter
Een standaard netwerkkaartje met een Realtek chipset
En natuurlijk een DVD spelertje en CD brander.
Als OS gebruik ik Windows XP Pro

Mijn kast heeft een 250 watt voeding.
Mijn FSB loopt op 133mhz. Moederbord is voorzien van VIA chipset KT266.

Ik heb de laatste BIOS versie van mijn moederbord geïnstalleerd. Verder heb ik ook de laatste BIOS versie van de videokaart geïnstalleerd.

Wat ik al heb veranderd:
- AGP bus op 2x i.p.v. 4x
- Nieuwste drivers gedownload. Die van de Gigabyte website zelf, en die van de ATI website.
- BIOS settings op fail-safe
- 256mb geheugen eruit gehaald
- Fast-Write van AGP bus uitgezet
- Service Pack 1 van Windows XP geïnstalleerd.
Bij deze testen heb ik alle overbodige onderdelen uit m’n kast gehaald. Dus ik heb dit allemaal geprobeerd met een PC die alleen de nodige onderdelen bevat: moederbord, videokaart, hdd en dvd-speler. Ik heb Windows XP opnieuw geïnstalleerd.

Om dingen uit te sluiten heb ik ook Windows 98SE op mijn machine geïnstalleerd. De installatie van de videokaart verliep vlekkeloos. Een ATI demo van de driver CD liep goed. Toen ik ISDN adapter er weer inzette en installeerde liep de boel vast.

In Windows XP heb ik 1 keer de hele benchmark van 3dMark 2001 SE en 3dMark 2000 achter elkaar kunnen draaien. 3dMark 2001 SE: 7308 punten. Dat zat volgens mij dus wel goed. Maar toen ik de test nog een keer wilde draaien onder WinXP en de resolutie wilde wijzigen liep de hele boel weer vast. Na weer een schone installatie kreeg ik de boel weer niet aan de praat.

Ik hoor veel praten over voedingsproblemen. Maar ik vraag me af of dat wel geldt. Ik heb alle overbodige onderdelen uit mijn kast gehaald om ook dat uit te sluiten. Het hielp allemaal niets.

Heeft iemand een oplossing van mijn probleem?

Verwijderd

Het vermogen dat de voeding kan leveren zegt niet alles. Er zijn veel mensen die zich blind staren op het vermogen wat een voeding levert. Het is ook belangerijk om bij het aanschaffen van een voeding te letten op de stroom die de voeding bij 5v kan leveren etc.

Een symptoom van voedingen die de stroomsterkte niet kunnen leveren zijn 5v, 12v die in elkaar zakken. Dit zie je vaak als een PS de gewenste stroomsterkte niet kan trekken.

Het is dus goed mogelijk dat sommige voedingen die 250 a 300W leveren prima kunnen werken met nieuwe systemen waar een athlon en g4 in zit. Zolang de PS de gewenste stroomsterkte maar kan leveren.

En wat betreft je infinite loop probleem. Lees deze post eens goed door dan zie je dat ik hiervan oorzaak nr.1 al heb aangegeven. De oplossing staat er ook bij.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Precies de psu moet een hoog ampere kunnen leveren!

• jctprod

jctprod

JC&T

Softice,

Waar kan ik die patch op de site van guru3d vinden?

Als je soms de patch bedoelt die te vinden is onder moederbord drivers/via chipset... Die heb ik nl. al geprobeerd.

't hielp nix

[ Voor 52% gewijzigd door jctprod op 28-11-2002 13:42 ]

Verwijderd

jctprod schreef op 28 November 2002 @ 12:14:
Ik heb de laatste BIOS versie van mijn moederbord geïnstalleerd. Verder heb ik ook de laatste BIOS versie van de videokaart geïnstalleerd.
Wat ik al heb veranderd:
- AGP bus op 2x i.p.v. 4x
- Nieuwste drivers gedownload. Die van de Gigabyte website zelf, en die van de ATI website.
- BIOS settings op fail-safe
- 256mb geheugen eruit gehaald
- Fast-Write van AGP bus uitgezet
- Service Pack 1 van Windows XP geïnstalleerd.
Bij deze testen heb ik alle overbodige onderdelen uit m’n kast gehaald. Dus ik heb dit allemaal geprobeerd met een PC die alleen de nodige onderdelen bevat: moederbord, videokaart, hdd en dvd-speler. Ik heb Windows XP opnieuw geïnstalleerd.
Als je die patch al geinstalleerd hebt zou ik met wpcredit controleren of bit 7 van register 55 ook daadwerkelijk 0 is. Dit programma kun je downloaden van www.biosmods.com

Ik vraag me ook af wat voor symptomen je hebt met de PC. Infinite loop probleem doet zich voor als BSOD (Driver stuck in an infinite loop) Crashes naar desktop of soms reboots.
Om dingen uit te sluiten heb ik ook Windows 98SE op mijn machine geïnstalleerd. De installatie van de videokaart verliep vlekkeloos. Een ATI demo van de driver CD liep goed. Toen ik ISDN adapter er weer inzette en installeerde liep de boel vast.
Als het dus wel goed en stabiel draait onder Win98SE kan het dus nog steeds infinite loop probleem zijn wat zich vooral voordoet onder 2k/XP. Maar hier zeg je dat als je de ISDN adapter erin zet de PC vastloopt. Dit lijkt dus weer meer op een hardware conflict. En een conflict hoef je niet gelijk te zien aan een uitroepteken of iets dergelijks in apparaatbeheer. Drivers kunnen ook oorzaak zijn van de stabiliteit waardoor apparaat niet goed werkt op zelfde IRQ.
In Windows XP heb ik 1 keer de hele benchmark van 3dMark 2001 SE en 3dMark 2000 achter elkaar kunnen draaien. 3dMark 2001 SE: 7308 punten. Dat zat volgens mij dus wel goed. Maar toen ik de test nog een keer wilde draaien onder WinXP en de resolutie wilde wijzigen liep de hele boel weer vast. Na weer een schone installatie kreeg ik de boel weer niet aan de praat.
Is dit dus wederom zonder extra apparaten? Dus alleen Videokaart, HD, geheugen (niet noname) en DVD speler. Of heb je hier die ISDN kaart wel weer geinstalleerd?
Ik hoor veel praten over voedingsproblemen. Maar ik vraag me af of dat wel geldt. Ik heb alle overbodige onderdelen uit mijn kast gehaald om ook dat uit te sluiten. Het hielp allemaal niets.
Het beste wat je kunt doen is je PC belasten en dan de spanningen monitoren. Blijven deze vrij stabiel dan heeft je PS geen moeite hiermee. Als de spanningen drastisch inzakken lijkt het me toch verstandig te gaan zoeken naar een betere PS.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

volgens mij ligt het aan de power supply. Klinkt wel plausibel als meedere oplossing schijnen te helpen, memory eruit: minder stroomverbruik, underclocken, etc.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lopen ze nu nog te kwekken over de power suply :?
kijken jullie nooit naar de datum :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• jctprod

jctprod

JC&T

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 15:45:
Als je die patch al geinstalleerd hebt zou ik met wpcredit controleren of bit 7 van register 55 ook daadwerkelijk 0 is. Dit programma kun je downloaden van www.biosmods.com
Ik heb het progje inmiddels gedownload en opgestart. Zoals ik nu kan zien staat bit 7 van register 55 op nul. In register 55 staat echter wel één bit op 1. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat progje niet helemaal doorzichtig vond. Maar volgens mij heb ik goed gekeken.
Ik vraag me ook af wat voor symptomen je hebt met de PC. Infinite loop probleem doet zich voor als BSOD (Driver stuck in an infinite loop) Crashes naar desktop of soms reboots.
De symptonen die ik ondervind zijn vastlopers van de desktop. Na enkele seconden wordt het scherm zwart en daarna verschijnt de desktop weer met 640*480 met 16 kleuren met een melden van windows dat er een stuurprogramma een fout heeft veroorzaakt en om die reden is gedeactiveerd. Als ik dan in de systeemlogs ga kijken zie ik dat het bestand ati2dvag een infinite loop heeft veroorzaakt.
Maar niet alleen dit zijn de symtonen. Ik heb ook een keer gehad dat alle tekst vervormde. Verder al een stuk of 2x dat het scherm een wirwar werd van pixels met allerlei kleurtjes waar geen wijs meer uit te worden was. Vaag dus.
Als het dus wel goed en stabiel draait onder Win98SE kan het dus nog steeds infinite loop probleem zijn wat zich vooral voordoet onder 2k/XP. Maar hier zeg je dat als je de ISDN adapter erin zet de PC vastloopt. Dit lijkt dus weer meer op een hardware conflict. En een conflict hoef je niet gelijk te zien aan een uitroepteken of iets dergelijks in apparaatbeheer. Drivers kunnen ook oorzaak zijn van de stabiliteit waardoor apparaat niet goed werkt op zelfde IRQ.
Dit zou inderdaad te maken kunnen hebben gehad met een IRQ probleem.
Is dit dus wederom zonder extra apparaten? Dus alleen Videokaart, HD, geheugen (niet noname) en DVD speler. Of heb je hier die ISDN kaart wel weer geinstalleerd?
Ja, toen ik 3d Mark 2001 SE en 2000 heb gedraaid was dit toen ik net de AGP snelheid van 4x had verlaagd naar 2x. Overbodige hardware was toen verwijderd uit mijn PC. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet meer 100% weet of ik toen heb geheugen al had verwijderd. Toen ik echter bij 3d Mark 2001 SE de resolutie wilde wijzigen liep de boel vast. Na een herstart was er van de stabliteit weer nix te vinden.
Ik heb toen Windows XP weer opnieuw geinstalleerd. Zeker is wel dat toen die noname module uit m'n systeem was. Toen heb ik de laatste drivers geïnstalleerd van de ATI website. AGP bus op 2x gelaten. Het hielp allemaal geen zier.
Het beste wat je kunt doen is je PC belasten en dan de spanningen monitoren. Blijven deze vrij stabiel dan heeft je PS geen moeite hiermee. Als de spanningen drastisch inzakken lijkt het me toch verstandig te gaan zoeken naar een betere PS.
Daar ga ik zo naar kijken. Alle hardware zit er inmiddels weer in. Mijn 3dfx voodoo kaartje draait overigen perfect. Heeft ook altijd perfect gewerkt. Is overigens wel PCI uitvoering.

Als ik iets meer weet over spanningen hoor je het.

Bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Ook lange tijd last gehad van die loops, alle drivers e.d. geprobeerd, x aantal mailtjes naar mb-fabrikant, en video fabrikant, maar het bleef opduiken.
Toen las ik ergens dat het soms aan het geheugen kan liggen.
Dus 1 reepje er uit et voila. geen loop meer (ik had er elke dag last van). Toen nieuw reepje gehaald en sindsdien geen loop meer gezien. Het reepje doorliep alle testen perfect, maar er zal toch iets mis mee zijn geweest. Nu zie ik in veel fora dat het ram geheugen vaak HET probleem is voor de loops. Check dus effe met andere ram erin!! suc6

Verwijderd

jctprod schreef op 28 november 2002 @ 22:52:
De symptonen die ik ondervind zijn vastlopers van de desktop. Na enkele seconden wordt het scherm zwart en daarna verschijnt de desktop weer met 640*480 met 16 kleuren met een melden van windows dat er een stuurprogramma een fout heeft veroorzaakt en om die reden is gedeactiveerd. Als ik dan in de systeemlogs ga kijken zie ik dat het bestand ati2dvag een infinite loop heeft veroorzaakt.
Maar niet alleen dit zijn de symtonen. Ik heb ook een keer gehad dat alle tekst vervormde. Verder al een stuk of 2x dat het scherm een wirwar werd van pixels met allerlei kleurtjes waar geen wijs meer uit te worden was. Vaag dus.
Hier is iets niet in orde. De symptomen die jij beschrijft zie ik alleen bij videokaarten waarvan memory te hoog geklokt is. Jij hebt je kaart niet OC neem ik aan. Het zou dus kunnen dat je videokaart niet goed werkt. Heb je dit probleem met meerdere ati drivers? Als dit het geval is test de kaart dan in een ander systeem dan weet je het zeker.

Wat je ook nog even kunt proberen is de om de via cpu to agp controller te vervangen voor standaard cpu to agp controller. Werkt het dan wel dan weet je dat de oorzaak ligt in interface drivers met via cpu to agp driver.

• jctprod

jctprod

JC&T

Oké,

Hier weer even een update. Op dit moment draait m'n systeem met de ATI kaart. Het systeem werkt al wel iets langer stabiel, maar nog geen uur en dat is dus gewoon onvoldoende. Daar valt niet mee te werken.

Ik heb inmiddels m'n multi meter op m'n systeem gehad. Het 12v kanaal is tijdens het opstarten zo rond de 12,3-12,4. Als het systeem eenmaal is opgestart blijft hij hangen op 12,4. Ga ik 3DMARK 2001 SE draaien dan wordt de spanning hoger: 12,7-12,8V. Bij 5V zie ik in rustand een voltage van 4,89. Bij het draaien van 3DMARK 2001 SE daalt deze iets en komt nooit lager dan 4,82. Dat dus wat betreft de voeding.

Windows geeft zelf wel aan det het gaat om het infinite loop probleem. Dus dat zou ik opzich wel zeker achten. Maar ook nu heb ik al één keer gehad dat het scherm een wirwar werd van pixels. Niets uit wijs te worden dus.

Verder heb ik inderdaad de boel niet overgeklokt... Lijkt me geen goed idee bij een al instabiel systeem zonder enige overklokking...

Ik ga de driver van Via CPU to AGP controller wel vervangen door een standaard. Ik zal zien wat dat oplevert.

Verwijderd

hoe zit dat dan met WiN ME, ik heb een onboard GF2 (ja zo'n nForce) en als ik een spel aan het spelen ben dan reset de comp zich zomaar....hoe kan ik zien of ik die InfiniteLoop fout ook heb maar dan onder Windows ME?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Sinds een paar dagen ook opeens last van de infinite loop error :(

Ik heb alleen m'n GF3 video driver geupdate naar 40.x, het control panel werkte daar niet bij en had dus de driver ff gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, en ja hoor deze error.

Ook terug naar de stabiele oude drivers 30.82 biedt geen uitkomst meer :(

Ik had ook toevallig m'n Logitech mouse/keyboard software geupdate maar daar ligt het denk ik niet aan, met msconfig die startup bende uitgezet en nog steeds zo'n melding van dat het systeem een serious error heeft gehad bij elke startup.

Ook soms een BSOD is nu normaal... vage shit, qua hardware is er dus niks veranderd en dan heb ik nog wel een Intel plank(P4TE) :D

Nog ff zoeken dan maar... het moet een driver issue zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Redje op 03-12-2002 10:46 ]

Verwijderd

hier staat meer over problemen met de 40.xx dets.

en wat te doen na switchen.

http://www.guru3d.com/for...4a4374b22c&threadid=41569

hier is de link naar de patch voor het infinite loop probleem (alleen voor via chipsets!)

http://downloads.viaarena...s/others/Test_driver1.zip

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 15:44 ]

• jctprod

jctprod

JC&T

Hey,

Ik ben nog steeds niet van het infinite probleem af. SoftIce, zou je misschien nog kunnen reageren op de voltages die ik in een vorige post heb genoemd?

Op dit ogenblik draait mijn systeem op de volgende manier:
- Windows XP Pro + service pack 1
- De al eerder in deze topic genoemde patch van VIA is geïnstalleerd
- De laatste drivers van ATI zijn geïnstalleerd
- Hardware acceleration staat uitgeschakeld. Alleen dan is werken met de kaart mogelijk. Zet ik de schuifregelaar van de HA op de 1e stand, dan krijg ik de het infinity probleem al...

Voor alle nieuwe lezers: het gaat om een Gigabyte AP128DG-H videokaart met een ATI Radeon 8500 chipset met 128mb DDR geheugen.

Op dit ogenblik is er weer gewoon een VIA cpu to agp controller geïnstalleerd. Ik heb het ook geprobeerd met een standaard cpu to agp controller. Dat hielp niet.

Volgens mij blijven er niet veel mogelijkheden over. Of de videokaart is kapoet, of mijn 250W voeding is niet toereikend. Maar voordat ik die ga vervangen zou ik graag advies willen of dat wel de oorzaak van het probleem kan zijn.

Heeft iemand nog andere mogelijkheden die het probleem kunnen verhelpen?

Post it! ;)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik heb die van mij opkunnen lossen door XP opnieuw te installeren.

Waarschijnlijk had de 40.x driver m'n registry zo verkracht dat elke andere driver daarna brak werkte.

Verwijderd

jctprod schreef op 05 December 2002 @ 15:49:
Hey,

Ik ben nog steeds niet van het infinite probleem af. SoftIce, zou je misschien nog kunnen reageren op de voltages die ik in een vorige post heb genoemd?

Op dit ogenblik draait mijn systeem op de volgende manier:
- Windows XP Pro + service pack 1
- De al eerder in deze topic genoemde patch van VIA is geïnstalleerd
- De laatste drivers van ATI zijn geïnstalleerd
- Hardware acceleration staat uitgeschakeld. Alleen dan is werken met de kaart mogelijk. Zet ik de schuifregelaar van de HA op de 1e stand, dan krijg ik de het infinity probleem al...

Voor alle nieuwe lezers: het gaat om een Gigabyte AP128DG-H videokaart met een ATI Radeon 8500 chipset met 128mb DDR geheugen.

Op dit ogenblik is er weer gewoon een VIA cpu to agp controller geïnstalleerd. Ik heb het ook geprobeerd met een standaard cpu to agp controller. Dat hielp niet.

Volgens mij blijven er niet veel mogelijkheden over. Of de videokaart is kapoet, of mijn 250W voeding is niet toereikend. Maar voordat ik die ga vervangen zou ik graag advies willen of dat wel de oorzaak van het probleem kan zijn.

Heeft iemand nog andere mogelijkheden die het probleem kunnen verhelpen?

Post it! ;)
De waarden van de voltages die jij geeft zijn ok. Dat mag het probleem niet veroorzaken.

Ik zou gezien de wat jij al gecontroleerd hebt die kaart in een ander systeem proberen. Dan weet je 100% zeker of de kaart een defect heeft of niet.

Ik neem aan dat je ook andere ati drivers hebt geprobeerd voor je radeon. Het zou eigenlijk niet mogen dat een driver versie dit soort problemen geeft op een computer, maar ja er gebeuren wel meer vage dingen met een computer.

Ik ben ook wel benieuwd naar AGP voltage tijdens gebruik. Dit zou ook nog een mogelijke oorzaak kunnen zijn van je probleem. Maar ik geloof niet echt dat dit de oorzaak is. Zou mij verbazen eerlijk gezegd.

Succes

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ok, ik zal maar bij het begin beginnen.

Ik heb in maart 2001 een nieuwe pc gekocht:
Intel 1 Ghz, 128 MB sdram, geforce 2 gts, asus mobo, via chipset.
Er zat toen WinMe op (wat een k*t os).
Ik denk dat het systeem een half jaar stabiel heeft gedraaid en toen begonnen de problemen.

Bij de meeste spellen die ik starte, liep mn pc vast (zoals Fifa, Tony Hawk). Het beeld bleef stilstaan en dan kon ik weer op de reset-knop drukken.
4 maanden geleden heb ik toen Win xp pro erop gezet, maar ik bleef dezelfde problemen houden. Met dit verschil dat ik nu niet zelf op de reset-knop hoef te drukken, want hij start automatisch opnieuw op. Infinite loop error dus.
Heb geprobeerd met nieuwe detonators, maar dit haalde niks uit.

Twee weken geleden heb ik mn pc laten ophalen door Medion en die hebben m nagekeken en een nieuwe grafische kaart erin gezet: Geforce 3 ti 200.
Dat heeft een dag lekker gewerkt, ik dus helemaal blij.
Maar de volgende dag begon het gedonder weer.
Er zaten 2 detonator versies voor win xp bij, 14.62 en 15.20. Allemaal de versies zijn niet stabiel. 15.20 werkt het beste, maar ook met deze detonator heb ik minstens 1x per dag dat me pc vastloopt, en dan vooral onder internet, msn of als ik realplayer opstart.
Met mn oude grafische kaart liep mn pc juist bij het spelen van spellen vast, nu niet meer.

Toen heb ik de detonators 41.09 en 42.70 geprobeerd. Maar bij deze versies krijg ik alleen beeld te zien in Windows zelf. Als ik een spel opstart, krijg ik geen beeld. Hij loopt echter niet vast. Als ik op de Windows-toets druk, kan ik het spel weer afsluiten met ctrl+shift+esc, taak beeindigen.

Ik ben dan ook bang dat het geen software probleem is, maar een hardwareconflict.
Iedere keer als ik mn pc opnieuw opstart, dan worden er 2 bestanden op mn pc bijgezet. 1 in C:\windows\logfiles en 1 in C:\windows\minidump. Hier staan nu zo 150 bestanden.

Via de help-functie van windows kwam ik het volgende tegen, dat mijn aanname van een hardware conflict misschien bevestigt.
Bij de geavanceerde systeeminformatie kwam ik een foutenlogboek tegen.

Hier staat een stuk op 200 keer het volgende:
AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0xcf8 te schrijven, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Ook de volgende foutmelding staat er redelijk vaak in:
System Error Foutcode; 00000024, parameter1: 001902f9, parameter2: f6527a54, parameter3: f6527754, parameter4: fc3ccce6.

Ik ben nu een beetje ten einde raad.
Weet iemand wat die foutmeldingen inhouden en wat ik hier aan kan doen.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Iemand een idee?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Verwijderd

Ja, ik heb HET idee :)
foutmelding komt zeker te weten van je incompabiliteit van de moederbord met XP.

meestal is het verholpen met het het flashen van de nieuwste bios.

wat er nu gebeurt is namelijk dat je APM van je moederbord de irq's toewijst en dat komt niet overeen met XP die zijn eigen irq's reserveerd.
het is namelijk beter dat het toekennen van irq's hardwarematig gebeurt.
met een nieuw bios heeft de fabrikant van je moederbord rekening gehouden met XP.

probeer t maar ns, succes verzekerd.
als er dan nog problemen zijn, kun je acpi PC uitzetten in bios, maar dan moet je XP wel helemaal opnieuw installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 13:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 10:52:
Simpele oplossing is door register 55h bit 7 te resetten. Dit kun je handmatig doen of met een patch. Patch is te vinden op www.guru3d.com
Helaas, ook dit verhelpt het probleem niet. Of telt men hier van 0 t/m 7 ipv 1t/m8? #7 staat op 0, #8 staat op 1...

Zijn er verder nog ontwikkelingen op dit gebied? Ik word er helemaal wanhopig van... :'(

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
IRQ'tjes gedeeld ?
configscherm->systeem->hardware->appraatbeheer->beeld-> bronnen weergeven op verbinden-> + IRQ :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Nee helaas, nix noemenswaardig gedeeld (alleen 2 USB dingen op hetzelfde irq, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Ik heb inmiddels die 55h bit 7 gevonden in WPCredit, maar ik heb nog geen idee hoe ik die kan aanpassen, zodat mijn computer die nieuwe instellingen ook echt gebruikt. Weinig ervaring met dit soort dingen ;(
Pagina: 1