Airflow goed?

Pagina: 1
Acties:

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
Ik ga een bigtower kopen en nu wil ik ter hoogte van de processor een fan plaatsen die lucht naar binnen blaast en dan een slotcooler ( die dus in een pci slot hangt) lucht naar buiten laten zuigen. Deze komt dan onder in te hangen.

Dus de koeler boven in blaast de warme lucht dus naar onder en dan laat ik de slot koeler de warme lucht weg zuigen........ werkt dit???

Verwijderd

ehr warme lucht stijgt toch :? dus dat word weggezogen door je voeding

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

als je ff de FAQ leest zie je dat je helemaal verkeerd bezig bent.

warme lucht zit idd bovenin kast en kun je dus beter daar wegzuigen naar buiten en van onderen koude lucht de kast inblazen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

je kan het beter andersom doen....warmte gaat omhoog en niet omlaag..
je kan beter vooronder een intake doen (liefst 92 of 120 mm , dremelen dus) en dan bovenin een xtra 80~92 mm fan.
Werkt het beste denk ik.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:26 schreef garnage het volgende:
ehrm warme lucht stijgt toch :? dus dat word weggezogen door je voeding dus die pci koeler maakt niet veel uit
P.S. kijk de volgende x eerst in de search ;)

edit:
quote mezelf |:( |:( |:( |:(

• Dancis
Ja warme lucht stijgt als er geen airflow is ?? maar als je die warme lucht naar beneden blaast met een case fan (deze blaast de lucht door de kast en naar beneden want boven kan het niet echt weg), die dan tevens de processor ook nog extra koelt en dan onderin alles word weggezogen , moet toch ook lukken ??

Verwijderd

als de opgewekte luchtstroom sterk genoeg is maakt het niet uit hoe je ze opsteld, maar andersom is toch wel aan te bevelen

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:31 schreef Dancis het volgende:
Ja warme lucht stijgt als er geen airflow is ?? maar als je die warme lucht naar beneden blaast met een case fan (deze blaast de lucht door de kast en naar beneden want boven kan het niet echt weg), die dan tevens de processor ook nog extra koelt en dan onderin alles word weggezogen , moet toch ook lukken ??
P.S. wat meer specs plz dan weten wij ook wat meer ;) dan kunnen we je wat beter helpen

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee. Het zou kunnen als je dan een verschrikkelijk grote outtake hebt. Maar met de wetten van de fysica moet je niet gaan kloten. Veel te omslachtig en te weinig performance.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Dancis
Oke , dan zou ik het beste dus een fan voor in kunnen doen en een boven in . En die slot cooler vergeten zodat ik weer pci sloten vrij heb !!

Maar zoals ik dus al meer gezien heb , moet er dus gezaagd worden om die intake fan te plaatsen. Heb de big tower nog niet maar zodra ik wat meer weet over de tower , kom ik nog even terug om te vragen hoe ik dat het beste kan oplossen ivm eventuele blowhole maken in het plastic van de voorkant.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 22:40 schreef Dancis het volgende:
Oke , dan zou ik het beste dus een fan voor in kunnen doen en een boven in . En die slot cooler vergeten zodat ik weer pci sloten vrij heb !!

Maar zoals ik dus al meer gezien heb , moet er dus gezaagd worden om die intake fan te plaatsen. Heb de big tower nog niet maar zodra ik wat meer weet over de tower , kom ik nog even terug om te vragen hoe ik dat het beste kan oplossen ivm eventuele blowhole maken in het plastic van de voorkant.
Niet in het plastic van de voorkant...in het ijzeren frame...zit meestal al een plek voor een fan maar daar zit een rooster voor en is voor een 80mm fan..
Dat rooster moet je wegdremelen tot een rond gat van +/- 89 of 117 mm (ligt aan de fan die je drin wil hebben)
Daarna gaatjes boren voor de schroeven en klaar is jaap :+

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07
heff tussendoor. stel dat ik mijn kast zo kan bouwen dat ik voor en achter (onderin) 2 fans heb die allebei intake zij. heeft dat dan zin of krijg je overdruk (of onderdruk of hoe dat dan ook mag hete)

Strava | AP | IP | AW

• Dancis
Maar als ik dus voor een intake maak , en dan alleen in het metaal van de kast , Zuigt ie dan nog wel voldoende lucht aan ??

Want hij heeft maar een kleine tussen ruimte tussen plastic voorkant en metaal , en dan zit er onder in ook maar een kleine opening!!!

Verwijderd

Je kan altijd die kleine openingen onderin GROTER maken met bijv een dremel.
Mijn fan zuigt ook zijn lucht tussen de kast en frontje vandaan. Zorg gewoon dat alles onderin open is.
Evt het metaal voor je fan (van je kast) ook weghalen. Bij mij zat er een rooster voor, dat gaat een hoop herrie maken.
Pagina: 1