Slechte ervaringen Coolermaster DP5-7H53F

Pagina: 1
Acties:

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:43
Ik maak dit topic na al meerdere slechte ervaringen gelezen te hebben over de Coolermaster DP5-7H53F(-0C). Want, kijk maar in de search, er valt niet al te veel over te vinden, daarom had ik deze cooler gekocht...jammer genoeg.

Dus dit is ff een duidelijk topic over slechte temps van de Coolermaster DP5-7H53F(-0C)

Mijn temps (met case open, als ie dicht zit worden de temp TE hoog): 52graden Idle, 65graden Stressed (5uur BurnK).
Met case dicht: Idle: 61graden, Stressed: boven 75graden, pc schakelde zichzelf uit.

De Heatsink is niet al te slecht, word goed warm, alleen de cooler die erop zit is enorm brak, maakt _VEEL_ lawaai op hoge toeren en koelt zeer slecht. Ik denk dat als je er een 80mm koeler op zet met een fanadapter dat het dan nog redelijk koel wordt.

Dus, mensen die zelf ook slechte ervaringen hebben met deze cooler, post ze, zodat iemand die deze cooler op het ook heeft het leed wordt bespaard.

edit:
Dit is in combinatie met athlon xp1800+, staat wel op coolermaster site dat de cooler tot xp2000+ zou moeten koelen....nou sterkte daarmee...

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Met wat voor CPU dan?
Ik heb hier nog een Duronnetje 850Mhz en een Coolermaster DP5 liggen en wilde die samen gebruiken, maar als die cooler echt zo slecht is ga ik wel ff een andere halen!

|Specs|

Verwijderd

tja als ik een koeler koop koop ik 60decibel harde 15.000 rpm (ok, niet precies) draainde coolermaters en ze laten je CPU echt nie warmer dan 40 graden worden

• limit28
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Is dat met speed controle die je heb?
want die heb ik op een andere pc. zit een duron 1ghz op hij loop op 39 graden en stress 43 graden

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• schroevendraaier
Nope, de mijne is zonder speedcontrol, dus loopt altijd op 4500-5000 RPM

Verwijderd

ik heb dat ding ook met een xp 1800 op een asus a7v333 en deze wordt na een hele dag spellen spelen en 3dmark draaien nooit warmer dan 58 graden. en dit is gemeten met pcprobe. mijn proc is dan ook niet overgeklokt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

DP5-7H53F-0C
Heat Sink Dimensions
L80x W68 x H37 (mm)

FAN Dimensions
70 X 70 X 15 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 2200~4300 R.P.M.
Air Flow MAX 37.54 CFM
Noise Level 26~38 dB(A)
Das hard zeg.
Tis ook maar een klein koelertje vergeleken met die mega dingen die je nu vaak ziet.

Ik heb deze twee van Spire:
FridgeRock (temp gestuurde fan erop)
Site
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5U213C1H3T.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5U213C1H3T_2.gif

WhisperRock II (80mm fan erop van alu)
Site
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5F263c1M3T.gif

De fridge rock doet het iets beter dan de Whisperrock, die iets beter case koeling nodig heeft omdat ie anders warm wordt. Nu met die Whisperrock die dus behoorlijk stil is (casefan geluid) haal ik in dit weer (26'C binnen) een idle temp van 42 en een stressedtemp van 48'c. Dus haal er 6'c af in normale omstandigheden. ('heb een XP 1600+ BTw)

Die Fridgeding deed het nog ietsie beter, maar maakt wel veel lawaai ('veel', valt wel mee, hij zoemt een beetje) en is tempgestuurd. Bij mij kwam ie alleen niet aan zachter draaien toe.

Beiden koelertjes kosten zo'n 13~17 euro wat een respectabele prijs is voor die dingen. Misschien is dit dus wat?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Op maandag 17 juni 2002 22:40 schreef nigelator het volgende:

[..]

Das hard zeg.
Tis ook maar een klein koelertje vergeleken met die mega dingen die je nu vaak ziet.

FridgeRock
http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=1
[afbeelding]
[afbeelding]

WhisperRock II
http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=46
[afbeelding]

De fridge rock doet het iets beter dan de Whisperrock, die iets beter case koeling nodig heeft omdat ie anders warm wordt. Nu met die Whisperrock die dus behoorlijk stil is (casefan geluid) haal ik in dit weer (26'C binnen) een idle temp van 42 en een stressedtemp van 48'c. Dus haal er 6'c af in normale omstandigheden.

Die Fridgeding deed het nog ietsie beter, maar maakt wel veel lawaai ('veel', valt wel mee, hij zoemt een beetje) en is tempgestuurd. Bij mij kwam ie alleen niet aan zachter draaien toe.

Beiden koelertjes kosten zo'n 13~17 euro wat een respectabele prijs is voor die dingen. Misschien is dit dus wat?
Nou ik heb een spire superrock en die koel ook aardig.
Je moet wel die straaljager fan er af slopen (die werkt trouwens wel goed maar ja met zo'n geluid.... :o )
Ik heb de mijne (die superrock) met een 80 mm -> 60 mm fanadapter en een enermax fan er op (die staat zo stil zodat ik hem net niet hoord boven het geluid van de rest van het systeem)
[edit]
Hij is daardoor wel warmer geworden ook al had ik de standaart eynstein koelprut vervangen door AS3
met dit weer en konstant benchen vanaf een uur of 2 (ik draai D2OL) is hij nu 54 graden (amd xp 1333 Mhz @ 1420 Mhz)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• schroevendraaier
Op maandag 17 juni 2002 22:40 schreef nigelator het volgende:

[..]

Das hard zeg.

FridgeRock (temp gestuurde fan erop)
Site
[afbeelding]
[afbeelding]

WhisperRock II (80mm fan erop van alu)
Site
[afbeelding]

De fridge rock doet het iets beter dan de Whisperrock, die iets beter case koeling nodig heeft omdat ie anders warm wordt. Nu met die Whisperrock die dus behoorlijk stil is (casefan geluid) haal ik in dit weer (26'C binnen) een idle temp van 42 en een stressedtemp van 48'c. Dus haal er 6'c af in normale omstandigheden.

wat voorn proc? OC'ed?

Verwijderd

Ik heb nu ook zo'n fridgerock (verkocht als whisperrock en ze blijven volhouden. Deze houdt mijn XP 1800 op 40 graden (max 45). Hij laat ze wel waaien op 4500 toeren! Ook via mijn MSI kt3 ultra fuzzy logic krijg ik de RPM's niet naar benenden. Weet iemand een andere oplossing (indien voltage ...hoe?)

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
ik heb ook de Coolmaster DP5-7H53F-0L, en mijn proc is 50 graden stressed, zonder extra koelers. Dit vind ik opzich wel mee vallen.

En wanneer ik mijn 12 cm fans erbij aan doe word ie 39 graden, verder hoor ik hem amper, die van mij maakt dan ook "maar" 3040 rpm's.

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:21

Haaguit

HBZNPLT!

Ik heb precies hetzelfde! Ik heb ook een 1800+ met die cooler en 70 graden IDLE!! Met een enorme kast vol fans... Maar ik kwam er vandaag dus achter dat de cooler verkeerd gemonteerd was door de leverancier... Hij zou 50 of zo mogen worden met die cooler... Ik wacht ff af tot ik mijn systeem terug heb van reparatie, dan kan ik meer zeggen over die cooler. Succes!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

Ik heb die cooler ook, op mijn P3 zitten dan wel te verstaan. Mijn idle prestaties waren slechter als voorheen alleen dat geluid waar jij het over hebt heb ik absoluut niet.

Het enige wat ik wel weet is dat er zon sensor bij mij op zit die de temp meet, zodra hij heet word gaat de Fan harder draaien. Mijn idle temp is dus een graad of 4 gestegen van 25 naar 29 en mijn stressed temp is zelf 2 graden gezakt 35>>33. De eerste cooler die ik er op had was een standaard intel cooler met kouwgom er op maar die deed het ook prima.

[blindmode] Ik heb dus wel speed control[/blindmode]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Waarom geen Alpha ? Of een Coolermaster DP6-5L11 ? Die schijnt beter te zijn !

dikzak

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

tja wat voor temps had je dan verwacht van een budget koeler. En wat voor koelpasta gebruik je gewoon die er standaart onder zat, gebruikt coolermaster nog steeds van die roze kouwgom? anders zou ik dat ff vervangen.
Pagina: 1